Auteur Topic: Stoffen  (369125 keer gelezen)

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #210 Gepost op: 08 juni 2009 - 08:48:05
Doet me trouwens sterk denken aan de stof van m'n Montedoro-jasje:

cavalry twill van D is in wol vermoed ik, zal een staal zoeken en dan op foto zetten voor je

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 08 juni 2009 - 10:06:38
cavalry twill van D is in wol vermoed ik, zal een staal zoeken en dan op foto zetten voor je

Ah, ziet er inderdaad wollig uit. Ik moest bij twill meteen aan katoen denken, maar dat hoeft natuurlijk niet. Thanks, MC.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 12 juni 2009 - 18:50:06

Klopt.

Glenplaid baby. Bekijk de grote versie.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 20 juni 2009 - 19:19:22
@ Gusto: ik kon geen cotton twills op de site vinden. Wel een jeans-stof trouwens (!). Dan zou een echte MTM-spijkerbroek moeten kunnen. (Kan natuurlijk al wel, maar ik bedoel bij een bekend adres.)

Of zou het alleen een kleuraanduiding zijn en is het geen echte spijkerstof? (Praat ik tegen mezelf?)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 20 juni 2009 - 19:24:03
Dat weet ik ook niet zo precies maar zij hebben wel denim zag ik een van hun bunches.Overigens zag ik bij je weet wel een stof van Dormeul waarvan wij dachten dat het denim was maar bij nader onderzoek een linnen bleek te zijn.Dat gaf me ook weer een idee voor een DB jasje.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 20 juni 2009 - 19:29:10
Dat weet ik ook niet zo precies maar zij hebben wel denim zag ik een van hun bunches.Overigens zag ik bij je weet wel een stof van Dormeul waarvan wij dachten dat het denim was maar bij nader onderzoek een linnen bleek te zijn.Dat gaf me ook weer een idee voor een DB jasje.

't Wordt hoog tijd dat ik weer eens in echte boekjes ga snuffelen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 20 juni 2009 - 19:37:50
Ja precies dan kan je ook meer zien.

Mediaman

• Gast
Reactie #217 Gepost op: 22 juni 2009 - 01:29:07
Pitti Uomo 2009: dure stoffen bij Scabal - video van Textilia:
http://www.textilia.nl/videos/beurzen/viid196-pitti-uomo-2009-dure-stoffen-bij-scabal.html

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 22 juni 2009 - 10:15:35
Pitti Uomo 2009: dure stoffen bij Scabal - video van Textilia:
http://www.textilia.nl/videos/beurzen/viid196-pitti-uomo-2009-dure-stoffen-bij-scabal.html

Vicu๑a dus: €2500,– per meter x 3 (voor een pak) = €7500,–. Je kunt dus voor minder dan €10.000,– klaar zijn. Dacht dat het nog veel duurder was. (Niet dat dit een koopje is.)

Mediaman

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 22 juni 2009 - 12:33:02
Vicu๑a dus: €2500,– per meter x 3 (voor een pak) = €7500,–. Je kunt dus voor minder dan €10.000,– klaar zijn. Dacht dat het nog veel duurder was. (Niet dat dit een koopje is.)

Iets voor Russen en Arabieren omdat het duur is of een serieuze optie als je de centen ervoor hebt?

Mediaman

• Gast
Reactie #220 Gepost op: 23 juni 2009 - 16:37:54
Gisteren stond ik een linnen jasje te bekijken en te bevoelen bij Society Shop, niet gekocht. Wat ik wel zag was een Loro Piano-logo in de voering, kan dat en weet iemand meer van het gebruik van LP-stoffen door de Society Shop?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 04 juli 2009 - 23:37:19
Een paar dure stofjes:

(Bron: Blog Steven Hitchcock.)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 13 juli 2009 - 21:07:41
Ik vind het driehoek-weefpatroon in de stof toch zeker naar die tijd verwijzen en daarmee gedateerd ogen. Zou je zoiets in 2009 nog kunnen krijgen?

Dat maakt het juist uniek en tegelijkertijd ingetogen. Waarom zou een tailor als Sciamat, die momenteel veel aandacht krijgt, graag vintage stoffen gebruiken? Overigens net als Mariano Rubinacci.... en vele andere custom tailors.

Deze alternatieve weefpatronen kunnen dozenschuivers als SuitSupply nooit leveren, je kunt je subtiel onderscheiden. Bovendien is het idee van een 'hand-me-down' uiterst romantisch. Zie hier mijn favo knuffeljunk Lapo, die zijn carriere als stijlgoeroe ooit begon dankzij de pakken van zijn oom.

Mediaman

• Gast
Reactie #223 Gepost op: 13 juli 2009 - 21:11:33
Dat maakt het juist uniek en tegelijkertijd ingetogen. Waarom zou een tailor als Sciamat, die momenteel veel aandacht krijgt, graag vintage stoffen gebruiken? Overigens net als Mariano Rubinacci.... en vele andere custom tailors.

Deze alternatieve weefpatronen kunnen dozenschuivers als SuitSupply nooit leveren, je kunt je subtiel onderscheiden. Bovendien is het idee van een 'hand-me-down' uiterst romantisch. Zie hier mijn favo knuffeljunk Lapo, die zijn carriere als stijlgoeroe ooit begon dankzij de pakken van zijn oom.

Dan is het een kwestie van smaak en persoonlijke stijl, fair enough.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 13 juli 2009 - 21:13:57
Kleding die er oud en gedragen (' worn in') uit ziet is altijd beter dan nieuwe. Nieuwe pakken en jasjes gooi ik altijd net als Astaire een paar keer tegen de muur. Nieuw en glimmend = verdacht.