Auteur Topic: Schrijfgerei  (683308 keer gelezen)

Kevin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei.
Reactie #315 Gepost op: 21 juli 2009 - 21:12:17
Misschien een beetje offtopic... Maar bestaat er ook zoiets als 'bespoke pennen'? Lijkt me wel heel gaaf :D

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #316 Gepost op: 21 juli 2009 - 22:19:28
In Florence kun je bij Visconti pennen 'op maat' laten maken. Het betreft dan met name de grip en de kleurcombinaties van het 'gietwerk'. Verder kun je dan kiezen tussen de verschillende 'punten' en de wijze waarop deze geplaatst worden.
Stemt rechts en haalt links in

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 21 juli 2009 - 22:21:54
MTO dus?

(Heerlijk specifieke informatie trouwens, Bart.)

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 21 juli 2009 - 22:25:58
Ik heb heel even overwogen om een vulpen te laten maken, maar met name de prijs heeft mij ertoe bewogen om toch voor een 'standaard' type te kiezen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 22 juli 2009 - 15:54:42
Daar zitten toch wel héél lelijke pennen tussen, en de namen zijn zo mogelijk nog vreselijker gekozen.

Jammer: als fan van de filmer Visconti, dacht ik nog even: wie weet?, maar helaas doen deze pennen me toch wat weinig aristocratisch aan. (Nu ja, dat blijft een questie van smaak, natuurlijk.)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 22 juli 2009 - 21:38:42
Ik heb heel even overwogen om een vulpen te laten maken, maar met name de prijs heeft mij ertoe bewogen om toch voor een 'standaard' type te kiezen.

Wat kost een dergelijk schrijfijzer als ik vragen mag?

Niet dat ik er nu zo graag een wil kopen maar ben gewoon benieuwd :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 22 juli 2009 - 21:56:56
Heb daar ooit eens iets over gelezen in een Belgisch pennentijdschrift. Prijzen werden niet genoemd. Een en ander hangt af van gebruikte materialen en het edelmetalen beslag op de body, dop en clip maar de suggestie werd gewekt dat dit minimaal €20k kon gaan kosten voor een beetje exclusiviteit. ( volgens mij was dit bij Delta een andere Italiaanse fabrikant van schrijfwaren)
Be yourself no matter what they say

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 23 juli 2009 - 17:53:25
De MTM Visconti's zijn er vanaf zo'n € 1750 voor de vulpen en € 1500 voor de bijbehorende balpen en rollerball.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 23 juli 2009 - 20:56:27
De MTM Visconti's zijn er vanaf zo'n € 1750 voor de vulpen en € 1500 voor de bijbehorende balpen en rollerball.
Da's al een stuk minder dan de 20K van Care Diem, maar voor mij is 20Euro al te veel :-) Doe mij maar een klavier.
Niets zo veranderlijk als de mens

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 30 juli 2009 - 12:38:53
Vanuit het nieuwe aanwinsten topic:
Een foto zegt meer dan duizend woorden:

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 08 augustus 2009 - 11:27:25
Mijn schrijfgerei:

Waterman Charleston vulpen en ballpoint

Style is never out of fashion

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 11 augustus 2009 - 00:41:46
Daar zitten toch wel héél lelijke pennen tussen, en de namen zijn zo mogelijk nog vreselijker gekozen.

Jammer: als fan van de filmer Visconti, dacht ik nog even: wie weet?, maar helaas doen deze pennen me toch wat weinig aristocratisch aan. (Nu ja, dat blijft een questie van smaak, natuurlijk.)

Het bericht is al wat ouder, maar ik vraag me oprecht af wat je bedoelt met een aristocratisch aandoende pen?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 11 augustus 2009 - 01:12:40
Het bericht is al wat ouder, maar ik vraag me oprecht af wat je bedoelt met een aristocratisch aandoende pen?
Oh, dat is vrij simpel: Visconti de filmer die ik zéér bewonder was van hoge adel; deze pen vind ik weinig aristocratisch - zo simpel is het eigenlijk :-).

Stefano

• Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 25 augustus 2009 - 17:25:56
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal geleverd wordt bij een Montblanc pen qua garantie en echtheidcertificering? Hoe ziet dat eruit, gestempelde boekjes bijvoorbeeld?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 25 augustus 2009 - 17:42:59
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal geleverd wordt bij een Montblanc pen qua garantie en echtheidcertificering? Hoe ziet dat eruit, gestempelde boekjes bijvoorbeeld?

In mijn beleving moet je dit soort informatie zo dicht mogelijk bij de bron zoeken:

http://www.montblanc.com/contact/3467.php

Groeten,
Don