Auteur Topic: Schrijfgerei  (683404 keer gelezen)

Florian

• Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #1080 Gepost op: 26 juli 2013 - 16:26:08
Na lang een eventuele aankoop overpeinsd te hebben, en ondanks (gegronde) kritiek van james125, heb ik besloten de pen te kopen.
Na wat info aan de verkoper te vragen, heb ik een bod gedaan van 250 euro, dat hij accepteerde.
De beste man reed heel het land door, en was bereid de pen aan huis te leveren, wat dus vandaag gebeurd is.

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben tot nog toe. Niet dat ik er al veel mee geschreven heb - het is vakantie -, en ik moet mijn ietwat lompe schrijfstijl nog wat aanpassen aan de toch wel fijne pen, maar ik heb het gevoel dat mijn schrift wat properder is met deze Montblanc.
De vulpen is normaal van formaat, maar als je grote handen hebt, is deze toch wat te klein voor je.

Dan nu enkele heerlijk onscherpe smartphonefoto's:

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1081 Gepost op: 26 juli 2013 - 16:39:43
Mooi Mikey! Wil ik ook nog steeds
Formerly known as Ruby Tuesday

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1082 Gepost op: 26 juli 2013 - 16:43:00
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Florian

• Bekijk profiel
Reactie #1083 Gepost op: 26 juli 2013 - 17:10:50

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1084 Gepost op: 26 juli 2013 - 17:27:09
Whehe. Avatars komen aardig in de buurt.
Formerly known as Ruby Tuesday

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1085 Gepost op: 27 juli 2013 - 11:47:22
Whehe. Avatars komen aardig in de buurt.

Snap ik wel, ik hou ook van gerookte kip...  :mrgreen:

De engelse optie laat ik maar even achterwege.  :lol:
if i stop lying i just disappoint you

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #1086 Gepost op: 18 augustus 2013 - 12:25:03

J.l. aangeschaft. Caran d'Ache balpen. Zeer tevreden tot op heden, alleen wegens de vakantie nog niet veel gebruikt. Nu nog moleskine schriften.

Charlie

• Gast
Reactie #1087 Gepost op: 10 september 2013 - 09:54:03

Montblanc vullingen zijn lekker vlot, geruisloos en zonder enige krassigheid (is dat een woord?). Je moet alleen wel het juiste papier gebruiken. Ik gebruik ook altijd Clairefontaine papier. Het enige nadeel is dat de meeste vullingen van Montblanc niet erg gemakkelijk over het papier heen vloeien. Wanneer je echter de broad vullingen van Montblanc neemt, lijkt het wel alsof je in boter aan het schrijven bent!

Als we kijken naar de balpenkleuren van Montblanc (vulpen inkt heeft een bredere range), dan zien we dat rood vrij overeen komt met een standaard rood van Big. Groen is eigenlijk te licht voor dagelijks gebruik. Zwart is... gewoon zwart. Niets bijzonders dus. Ik heb altijd iets gehad met blauwe vullingen van Montblanc. Een mooie diepe, eigenlijk soort kobaltblauwe, kleur.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Schrijfgerei
Reactie #1088 Gepost op: 04 oktober 2013 - 14:44:05
Mannen, wat vinden we van de Caran d'Ache 849 als simpele pen voor dagelijks gebruik? Ik vind de versie met de gepatineerde aluminium kast best aardig namelijk, en ze roepen er natuurlijk zelf over dat het een designklassieker is:
http://www.carandache.ch/en/212-849-original-bille-avec-etui.html

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #1089 Gepost op: 04 oktober 2013 - 14:57:12
Op zich wel leuk... Prijs is ook niet slecht.

* Een leuk pennen verhaal:

Mijn vrouw (toen nog vriendin gok ik) en ik moesten eens bij een notaris zijn om iets te ondertekenen. Wij krijgen een blauwe Bic van hem en toen het zijn beurt was om te tekenen tovert hij een MB Meisterstuck uit zijn borstzakje (!). Ik vond dit zo grappig dat ik de volgende keer (enkele weken later) ook een MB MS naar binnen smokkelde. Zijn gezicht toen ik mijn pen begon open te draaien terwijl hij weer een Bic ging bovenhalen :mrgreen:

guest45

• Gast
Schrijfgerei
Reactie #1090 Gepost op: 04 oktober 2013 - 15:00:10
Ziet er leuk uit Guy! Wrom geen vulpen?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Schrijfgerei
Reactie #1091 Gepost op: 04 oktober 2013 - 16:46:40
Ik schrijf heel, heel, heel erg lelijk en veeg daarmee hele pagina's uit als ik met vulpen schrijf :')

Charlie

• Gast
Schrijfgerei
Reactie #1092 Gepost op: 04 oktober 2013 - 17:05:59
Mannen, wat vinden we van de Caran d'Ache 849 als simpele pen voor dagelijks gebruik? Ik vind de versie met de gepatineerde aluminium kast best aardig namelijk, en ze roepen er natuurlijk zelf over dat het een designklassieker is:
http://www.carandache.ch/en/212-849-original-bille-avec-etui.html

Jou een beetje kennende van wat ik voorbij zie komen hier op SF, zal deze pen goed bij jouw stijl passen; beetje industrieel-technologisch zegmaar. Wat ik me wel afvraag is of de vorm van de pen lekker in de hand ligt met dat hoekige design. Ik zou de pen even ergens uitproberen. Dat is sowieso een aanrader; een pen is immers iets heel persoonlijks en een gebruiksvoorwerp als dit vergt nu eenmaal een tryout.

Ik schrijf heel, heel, heel erg lelijk en veeg daarmee hele pagina's uit als ik met vulpen schrijf :')

Ben je links? Ik wel, namelijk. Dit is echt een kwestie van een andere techniek aanleren, bijvoorbeeld overwriting of underwriting zal al een heleboel schelen om ervoor te zorgen dat je dus niet meer vlekt.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Schrijfgerei
Reactie #1093 Gepost op: 04 oktober 2013 - 17:08:48
@Charlie, de hoeken zijn minder agressief als ze doen lijken. Ik kan niemand die problemen heeft met de fixpencil.

en ze roepen er natuurlijk zelf over dat het een designklassieker is.

De fixpencil is de OG en veertig jaar ouder. 849 is gewoon een interne kopie maar dan met ballpoint. Vulling van 849 is ruk.

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #1094 Gepost op: 04 oktober 2013 - 19:36:34
Heb er toevallig gisteren een gekocht in neon geel ;-)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra