Ik heb onlangs mijn eerste pak (donkerblauw) aangeschaft bij de Suit Supply en daar horen natuurlijk passende shoes bij.
Kunnen jullie mij een merk/model schoenen aanraden voor een betaalbare prijs die goed te combineren is met deze pak.
Ik ben een starter op de arbeidsmarkt en wil graag werken in het bankwezen, maar ik heb op het moment een krap budget uit te geven.
PS: Ik zoek in een schoen een strakke design met stijl, en niet zwaar (zodat het niet als houten klompen aanvoelt).
- 200 Van Lier, bijvoorbeeld de 679 of de 1720 (
Catalogus)
200-325 C&J Connaught, via
Yoox (linksboven op de pagina)
325+ C&J Handgrade
Ik heb bij een aantal banken mogen werken voor kortlopende opdrachten (maximaal 3 maanden). In mijn ervaring kun je in het bankwezen wel een andere kleur dan zwart dragen, hoewel dat voornamelijk wordt gedaan door oudere medewerkers. Verder zijn zwarte brogues om een mij onbekende reden populair in Nederland. Persoonlijk zou ik die vermijden (zie ook:
hier). Zorg wel dat je zogenaamde Oxfords kiest, welke in tegenstelling tot derby's een gesloten veterwerk hebben. Zie hieronder voor een verduidelijking:

Nog een laatste aanbeveling: leren zolen zijn vele malen eleganter dan zolen van rubber. Ten aanzien van de prijs van de Van Lier schoenen moet ik een klein voorbehoud maken. Zelf heb ik deze schoenen niet boven de 200 geprijsd gezien. Of dat ook voor de City Classic-lijn kan ik niet met zekerheid zeggen.
Groeten,
Don
Edit: Modelnaam van de schoen op de Yoox site veranderd van Hallam naar Connaught, (met dank aan cypripedium).