Auteur Topic: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen  (57638 keer gelezen)

doku

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #45 Gepost op: 28 september 2008 – 16:08:09
Moeilijk, maar het proberen waard.... heb schoenen van zara en vallen smal: maatje 42 en die zitten als gegoten. Ik moet dus vooral op 42/41,5 zoeken

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #46 Gepost op: 28 september 2008 – 16:16:48
Moeilijk, maar het proberen waard.... heb schoenen van zara en vallen smal: maatje 42 en die zitten als gegoten. Ik moet dus vooral op 42/41,5 zoeken

Ieder (kleding/schoen)merk heeft zijn eigen interpretatie van confectiemaat. Pas daarmee op. Straks koop je iets dat je niet past... zou zonde zijn.   
cyka blyat

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #47 Gepost op: 28 september 2008 – 16:39:48
Als ik een beperkt budget had, zou ik de gok wel durven wagen. Heb afgelopen jaren tientallen schoenen gekocht, gewoon in de winkel, van uiteenlopende merken (Santoni, C&J, Church's etc.) en iets anders dan maat 41 is er nooit uitgekomen.

doku

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #48 Gepost op: 28 september 2008 – 17:55:10
Als ik een beperkt budget had, zou ik de gok wel durven wagen. Heb afgelopen jaren tientallen schoenen gekocht, gewoon in de winkel, van uiteenlopende merken (Santoni, C&J, Church's etc.) en iets anders dan maat 41 is er nooit uitgekomen.

Ik heb ze besteld voor 140 euro inc. verzendkosten vandaag! Church's Custom Grade is het geworden. Denk dat ik ze over 3/4 dagen binnen heb, ik zal er dan meteen wat fotootjes van kieken en hier plaatsen. Ik zal er ook een paar rondjes meelopen en vertellen of ze goed zitten of niet  :roll:

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #49 Gepost op: 28 september 2008 – 17:58:49
Wat voor maat heb je?

doku

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #50 Gepost op: 28 september 2008 – 18:01:02
Wat voor maat heb je?

Zara draag ik 41 (niet 42, heb me vergist),,, met dunne sokken net te klein en met dikkere sokken net wat te strak. Deze zijn maatje 42, maar vallen klein volgens de verkoper, omdat het een smalle model is (41,5 ongeveer). Nu heb ik ook andere 42-schoenen hier liggen en de 1 loopt lekkerder met een wat dunnere sok en de ander met wat dikkere sokken.

Het is dus echt afwachten geblazen,,, foto's volgen nog.
Laatst bewerkt op: 28 september 2008 – 18:02:45 door doku

doku

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #51 Gepost op: 09 oktober 2008 – 14:51:02
Dit zijn die Church's Custom Grade die ik voor E140,- gekocht heb (er is met de hand aan de binnenkant ook iets geschreven?), heb ze voor 7 euro allebei ietjes laten oprekken bij de plaatselijke schoenenboer en ze zitten nu als gegoten.

Sorry voor de slechte kwaliteit camera!  :mrgreen:

ps: ik weet niet of ze een second zijn, maar ze voelen wel erg hard iig aan en volgens de verkoper (hij klonk eerlijk) waren het showroom-modellen.

[verwijderd door de beheerder]

Atomic

  • Gebruiker
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #52 Gepost op: 09 oktober 2008 – 14:55:02
Ziet erg goed uit..Complimenten.. En dat voor 140 euro. Knap van je dat je de gok hebt durven nemen en dat het zo goed uitpak!

Ook nog welkom trouwens:D

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #53 Gepost op: 09 oktober 2008 – 14:57:20
Geen onaardige schoenen, maar het zou niet mijn keuze zijn geweest voor schoenen met de bedoeling om ze onder een pak te dragen. (Maar goed, dat is enkel mijn mening.)

Ik zou wel een paar spanners kopen, dan blijven je schoenen een stuk mooier!

doku

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #54 Gepost op: 09 oktober 2008 – 14:59:17
Ziet erg goed uit..Complimenten.. En dat voor 140 euro. Knap van je dat je de gok hebt durven nemen en dat het zo goed uitpak!

Ook nog welkom trouwens:D


Thx :) zo zie je maar een beetje verstandig gokken kan geen kwaad (goedkoop inkopen = snel weer doorverkopen als ze niet goed zitten). Al moet ik wel nogmaals zeggen dat ik ze voor 7 euro heb laten oprekken. Maar omdat het overduidelijk echt leer is, zie je het niet eens. Op het begin zaten ze namelijk ietjes te strak...Als je maar in de lengte goed zit en dat zit bij deze schoenen helemaal snor.

doku

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: deze bommels ''oke''?
Reactie #55 Gepost op: 09 oktober 2008 – 15:00:17
Geen onaardige schoenen, maar het zou niet mijn keuze zijn geweest voor schoenen met de bedoeling om ze onder een pak te dragen. (Maar goed, dat is enkel mijn mening.)

Ik zou wel een paar spanners kopen, dan blijven je schoenen een stuk mooier!

Ik draag ze ook onder jeans en ze staan niet onaardig moet ik je zeggen. Houtspaanders, goed dat je het zegt! Ga morgen even weer langs die ene schoenenboer, hij heeft vast nog wel van die houten spaanders liggen.

En moet ik ze om de zoveel tijd ook nog even met spul bespuiten ofzo?
Laatst bewerkt op: 09 oktober 2008 – 15:04:36 door doku

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
Re: [Eerste paar herenschoenen] deze bommels ''oke''?
Reactie #56 Gepost op: 09 oktober 2008 – 15:12:47
Ik draag ze ook onder jeans en ze staan niet onaardig moet ik je zeggen. Houtspaanders, goed dat je het zegt! Ga morgen even weer langs die ene schoenenboer, hij heeft vast nog wel van die houten spaanders liggen.

En moet ik ze om de zoveel tijd ook nog even met spul bespuiten ofzo?

Hout spaanders? Ik vermoed dat je spanners wil hebben ;-)

Lees de verschillende topics eens door over het onderhoud van schoenen en het hoe en waarom van spanners. Dat verschaft veel informatie.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitΰ - modern tailors

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: [Eerste paar herenschoenen] deze bommels ''oke''?
Reactie #57 Gepost op: 09 oktober 2008 – 15:12:55
Ik zou toch geen spaanders gaan halen; (ceder)houten spanners zijn een stuk beter voor je schoenen. :wink:

Edit: Sergio was sneller.

doku

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: [Eerste paar herenschoenen] deze bommels ''oke''?
Reactie #58 Gepost op: 09 oktober 2008 – 15:14:43
Ik zou toch geen spaanders gaan halen; (ceder)houten spanners zijn een stuk beter voor je schoenen. :wink:

Haha is idd geen goed plan  :mrgreen: via marktplaats voor 25 euro + wat verzendkosten (luxe?) ceder-houten spanners gevonden.

Thx iedereen!

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: [Eerste paar herenschoenen] deze bommels ''oke''?
Reactie #59 Gepost op: 09 oktober 2008 – 15:29:20
Goed dat je ook tot aanschaf van spanners over gaat. Wellicht verdient het hier, zeker bij een eerste aankoop, aanbeveling om niet via MP maar fysiek in de winkel te kopen. Iets duurder, maar men kan je daar wel adviseren over pasvorm van de spanners.  :idea: