Auteur Topic: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen  (57487 keer gelezen)

UneXisted

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #75 Gepost op: 15 oktober 2008 – 21:46:24
Je bordje leeg eten? :-s
Helaas, ook al heb ik tot mijn 14de keurig en netjes melk gedronken, ik ben er waarschijnlijk niet extra van gaan groeien. Aziatische mensen zijn nou eenmaal kleiner dan nederlanders. En jammer genoeg zijn alle schoenen in Nederland voor mij veel te groot. Ik ga wel sparen voor die schoenen die ze speciaal voor je maken.

Mediaman

  • Gast
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #76 Gepost op: 15 oktober 2008 – 22:04:53
Helaas, ook al heb ik tot mijn 14de keurig en netjes melk gedronken, ik ben er waarschijnlijk niet extra van gaan groeien. Aziatische mensen zijn nou eenmaal kleiner dan nederlanders. En jammer genoeg zijn alle schoenen in Nederland voor mij veel te groot. Ik ga wel sparen voor die schoenen die ze speciaal voor je maken.

Ga op vakantie naar Italie, twee vliegen in 1 klap.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #77 Gepost op: 15 oktober 2008 – 22:11:36
Ga op vakantie naar Italie, twee vliegen in 1 klap.

en dan?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #78 Gepost op: 16 oktober 2008 – 17:09:05
Maatschoeisel kan ook dichter bij huis

Hier in Leiden bevindt er zich een schoenmaker in de Molenstraat die vanaf 500 euro (grofweg, het exacte bedrag is mij ontschoten) claimt schoenen op maat te maken. Van rood suede chukka's tot en met zwartlederen oxfords.

Desondanks, herenschoeisel in maat 39/40 zijn toch normaal verkrijgbaar in elke fatsoenlijke schoenenwinkel?

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #79 Gepost op: 16 oktober 2008 – 19:30:45
(...)

Desondanks, herenschoeisel in maat 39/40 zijn toch normaal verkrijgbaar in elke fatsoenlijke schoenenwinkel?


En zo niet, dan toch zeker te bestellen. Volgens mij zijn het vrij courante maten.

Groeten,
Don

Mediaman

  • Gast
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #80 Gepost op: 16 oktober 2008 – 21:11:01
en dan?

Koop je schoenen in Italie, waar ze meer kleinere maten hebben, kleine italiaanse mannetjes, kleine schoenen. Of zit ik ernaast met mijn gedachtegang?

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #81 Gepost op: 16 oktober 2008 – 21:26:14
En zo niet, dan toch zeker te bestellen. Volgens mij zijn het vrij courante maten.
Dat dacht ik nu ook, en dus begreep ik helemaal niets van de 'discussie'.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #82 Gepost op: 16 oktober 2008 – 21:51:26
Koop je schoenen in Italie, waar ze meer kleinere maten hebben, kleine italiaanse mannetjes, kleine schoenen. Of zit ik ernaast met mijn gedachtegang?

Qua gangbare maten maakt het weinig verschil. Maar zoals eerder al gezegd in 39/40 moet je zeker kunnen slagen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #83 Gepost op: 16 oktober 2008 – 22:12:55
Schoenen in Italie zijn veelal smaller van leest. Voor mij, behebt met smalle voet i.c.m. een lage wreef, is het een eitje om in Italie schoenen te vinden die mij goed passen. En dta zonder lapmiddelen zoals plakkertjes onder de tong of dergelijke noodgrepen om een schoen te laten aansluiten aan mijn voet.
Hier in Nederland ben ik blij met elke zaak die Borgioli voert.

Laurens Turo

  • Gebruiker
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #84 Gepost op: 17 oktober 2008 – 13:51:33
Mooie schoenen, varierend van €150 tot €350 kan je vinden bij Antonia in de Gasthuismolensteeg/Herengracht in Amsterdam. Veelal van Spaanse makelij en daardoor veel goedkoper dan italianen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat maat 39/40 in het algemeen wel voorradig is. Schoenen die net iets afwijken van de massa.
I'd trade it all for a singing voice

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #85 Gepost op: 21 oktober 2008 – 21:26:26
Was vandaag bij de Van Arendonk in Groningen. Van Lier vond ik er niet te dragen uitzien, van bommel zaten zeker een paar mooie betaalbare (rondom 200eu) tussen. Ook in andere winkels van ik van Lier schoenen heb bekeken heb ik nergens een mooi model gezien.

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #86 Gepost op: 21 oktober 2008 – 23:32:21
Wat dachten jullie van Loding als startersschoen? Zo op het oog lijken mij dit prima schoenen voor het geld (€ 150). Goodyear, en eleganter dan de Engelse merken als Tricker's. Enfin, er is al genoeg over geschreven; http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=999.0

http://www.loding.fr/accueil.html

Ik dacht ik breng het maar even onder de aandacht, veel merken als deze worden door bv Styleforum (http://www.styleforum.net/showthread.php?t=12201) gezien als high end, maar schijnen hier niet echt in de smaak te vallen. In ieder geval lijkt het erop dat Santoni zo'n grote hype is (terwijl op de kwaliteit van de mindere lijnen valt af te dingen) dat al het andere op de achtergrond verdwijnt.


Huey

  • Gast
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #87 Gepost op: 22 oktober 2008 – 00:12:34
Mooie startersschoenen vind ik Crockett & Jones benchgrade. Net iets duurder dan Bommel, maar zoveel meer waar voor je geld. Qua prijs/kwaliteit vind ik Crockett & Jones onovertroffen.

Mijn EGs zijn mijn favo schoenen met als goede tweede mijn (handgrade) C&Js Cowdrays, maar ook veel duurder. Crockett & Jones heeft wat mij betreft de ideale mix qua prijs, comfort, kwaliteit en stijl.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #88 Gepost op: 22 oktober 2008 – 01:22:06
Wat dachten jullie van Loding als startersschoen? Zo op het oog lijken mij dit prima schoenen voor het geld (€ 150). Goodyear, en eleganter dan de Engelse merken als Tricker's. Enfin, er is al genoeg over geschreven; http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=999.0

Er wat laatst op één van de fora een topic waarin een loding schoen uit elkaar werd gehaald en men was daarbij niet erg te spreken over de kwaliteit en de manier van opbouw. Mijn onderschrift blijft zich wat dat betreft toch iedere keer weer bewijzen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #89 Gepost op: 22 oktober 2008 – 01:39:48
Mijn onderschrift blijft zich wat dat betreft toch iedere keer weer bewijzen.
Je onderschrift is, volgens mij, als het omgekeerde van wat je bedoelt uit te leggen...:

Citaat
If something seems too good to be true, it probably is.
It probably is... "too good".