Auteur Topic: Brillen  (308162 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #615 Gepost op: 06 juni 2016 - 23:11:08
Ik had al ooit eens een boos artikel gelezen dat Warby Parker (de inspiratie van ace&tate) aan de achterkant exact dezelfde Chinese infrastructuur gebruiken als alle andere cheapo brillen dump webshops die niemand voorheen ooit serieus nam, alleen dan met een luxe hipster sausje. Dus alsnog flink marge pakken. Zal bij Ace&tate ws niet anders zijn.

ze claimen handmade in italy. maar er werken ook veel chinezen in italië.

er ligt een A&T zonnebril op me te wachten als ik weer in NL ben, benieuwd hoe die gaat bevallen vergeleken met tom ford en ray ban

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Brillen
Reactie #616 Gepost op: 07 juni 2016 - 00:53:00
Heb dat 9,99 modelletje van ze besteld omdat ik gewoon echt te nieuwsgierig ben wat ze daar nou voor kunnen leveren. Dat is 1/10de van wat ik bij Ace & Tate uitgaf, wat weer 1/4de was wat ik voorheen bij de opticien uitgaf.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #617 Gepost op: 07 juni 2016 - 04:51:16
http://www.bnr.nl/player/audio/10043338/10303704

Vanaf 52:05 een interview van 10 minuut met oprichter CharlieTemple :)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #618 Gepost op: 07 juni 2016 - 15:33:40
Heb dat 9,99 modelletje van ze besteld omdat ik gewoon echt te nieuwsgierig ben wat ze daar nou voor kunnen leveren. Dat is 1/10de van wat ik bij Ace & Tate uitgaf, wat weer 1/4de was wat ik voorheen bij de opticien uitgaf.

Gisteren ook voor vier tientjes zo'n brilletje besteld. De Steven. Wat mij betreft het enige mooie frame in de collectie. Het is dat ik niet thuis was, anders had ik hem al op. Retesnel vergeleken met dat getrut bij een opticien. Heb nu een framepje van OP van enkele honderden euri, maar uiteindelijk blijft het acetaat en wordt ie toch dof.

Merk bij zonnebrillen wel overduidelijk verschil tussen eentje van zeven tientjes en een persol / rayban van een paar honderd euri. Maar ach, kan er geen buil aan vallen, deze krengen zijn een factor 10 goedkoper. Koop je er nog drie en kan de rest zo je snorrige pensioenplan in.

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #619 Gepost op: 07 juni 2016 - 15:52:24
goede tip. bestel ook eens een zonnebril daar.

5V3R

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #620 Gepost op: 07 juni 2016 - 16:10:26
Gisteren ook voor vier tientjes zo'n brilletje besteld. De Steven. Wat mij betreft het enige mooie frame in de collectie. Het is dat ik niet thuis was, anders had ik hem al op. Retesnel vergeleken met dat getrut bij een opticien. Heb nu een framepje van OP van enkele honderden euri, maar uiteindelijk blijft het acetaat en wordt ie toch dof.

Merk bij zonnebrillen wel overduidelijk verschil tussen eentje van zeven tientjes en een persol / rayban van een paar honderd euri. Maar ach, kan er geen buil aan vallen, deze krengen zijn een factor 10 goedkoper. Koop je er nog drie en kan de rest zo je snorrige pensioenplan in.

Benieuwd naar wat echte foto's van de Steven. Mocht je die willen maken, wordt gewaardeerd.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #621 Gepost op: 07 juni 2016 - 16:49:16
Ik heb alle monturen van A&T diverse malen in handen gehad in de fysieke winkels. Voor het geld is het grappig, maar het kwaliteitsverschil in afwerking/materiaal met bijv. OP, Barton Perreira of (zelfs) Moscot is duidelijk zichtbaar. De A&T-monturen blijven 'look-a-likes'; leuk van een afstandje dus.

Over de gewone glazen op sterkte kan ik niet oordelen, maar mijn zonnebrilglazen op sterkte van A&T waren redelijk bagger. Krasten extreem snel, keken veel minder prettig dan mijn andere glazen op sterkte (had hetzelfde recept gebruikt) en de 'helderheid' in vergelijking met bijvoorbeeld Ray-ban-glazen van mineraalglas, is ook stukken minder. Bril ligt al 2 jaar ongebruikt in een la.

Wellicht had ik gewoon pech en is A&T nog steeds 'bang for the buck', maar verwacht iig geen wonderen.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #622 Gepost op: 07 juni 2016 - 17:55:30
Kunststof is nou eenmaal altijd zachter en dus krasgevoeliger dan goed glas. Indien op sterkte wel vaak lichter, dus dat moet je wegen (edit - ik bedoel een afweging maken, niet de brillen op een weegschaal leggen :mrgreen:). En dun geslepen glas is altijd duurder.
Laatst bewerkt op: 07 juni 2016 - 18:56:46 door Janus

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #623 Gepost op: 07 juni 2016 - 18:18:53
Die van Charlie Temple zijn van glas.

guest45

• Gast
Brillen
Reactie #624 Gepost op: 07 juni 2016 - 20:02:02
Ook maar een Steven zonnebril besteld als troost voor m'n verloren Ray-Ban. Ben benieuwd.

Grindpad

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #625 Gepost op: 07 juni 2016 - 20:52:30
Laat jij 'm naar Londen komen? Kan alleen NL selecteren lijkt het.

guest45

• Gast
Brillen
Reactie #626 Gepost op: 07 juni 2016 - 20:53:44
PapMam proxy

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #627 Gepost op: 08 juni 2016 - 17:59:04

Zo op het eerste zicht: geen hoesje en de aanzet van pootjes is van iets dunner metaal in vergelijk met mijn OP. Montuur voelt iets minder stevig, maar zeker niet slap. Montuur ongeveer is even groot als m'n OP (sheldrake). Tot nu toe niet gek.

5V3R

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #628 Gepost op: 08 juni 2016 - 20:40:03
Leuk brilletje! Heb de Steven S besteld als zonnebril, in hazel tortoise met premium glazen (zwart). Fotootje post ik als hij binnen is.

edit: typo
Laatst bewerkt op: 08 juni 2016 - 21:16:21 door 5V3R

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #629 Gepost op: 08 juni 2016 - 22:13:28
Zag de premium optie niet bij de brillen op sterkte?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra