Auteur Topic: Horloges  (6760322 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #9615 Gepost op: 10 oktober 2010 - 11:42:49
Doet mij ook niet zoveel. Ik snap dat ze het betaalbaar willen houden, maar wordt toch nooit zo blij van quartz chrono uurwerken als een OS10 in een erg grote kast. De subdials zitten voor mijn gevoel te dicht op het midden. Verder is de inspiratie natuurlijk vrij duidelijk een Bell & Ross geweest, gezien kast en plaat:

Anderzijds wel erg leuk dat ze voor een bullhead config gekozen hebben.

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #9616 Gepost op: 10 oktober 2010 - 14:45:53
Ach het zijn allemaal geleende/gestolen ideetjes...geeft de bouwer Willem Kamerman ook gelijk ruiterlijk toe...
Het blijft allemaal een kwestie van smaak ...
Overigens zitten de subdials evenver van elkaar als op mijn Rolex Daytona (1981)  :wink:

Normaal ga ik meer voor een automaat maar sommige Quarzklokkies zijn me te leuk om te laten liggen...ik wil geen slachtoffer meer zijn van mijn purisme... :)
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9617 Gepost op: 10 oktober 2010 - 15:16:53
Je weet dan wel dat je er niet mee op vakantie kunt? Op Schiphol ben je al gauw het haasje met een dure klok. Dan mag je gaan aantonen dat je hem in een EU-land hebt gekocht.

Ik ga die met de auto halen. Moet toch lukken?
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9618 Gepost op: 10 oktober 2010 - 17:37:31
met de auto naar vb basel (Time of Switzerland) is inderdaad best doenbaar....

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9619 Gepost op: 10 oktober 2010 - 17:40:14
Overigens zitten de subdials evenver van elkaar als op mijn Rolex Daytona (1981)  :wink:

Maar ook even ver van de buitenrand van de kast?

Erik van Voorst

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9620 Gepost op: 10 oktober 2010 - 20:35:33
Nope, je hebt gelijk het oude model Daytona is hierin wezenlijk anders dan het nieuwe model...stom  :oops:

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9621 Gepost op: 10 oktober 2010 - 22:12:26
Kijk dat vind ik nou wel een mooi horloge ;) Top die Lex !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9622 Gepost op: 11 oktober 2010 - 08:57:53
met de auto naar vb basel (Time of Switzerland) is inderdaad best doenbaar....

Idd en dan combineer ik dit met een reisje. Waar zou ik best gaan: Time of Switzerland of First Swiss Luxury Watches? Iemand ervaring?
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9623 Gepost op: 12 oktober 2010 - 01:09:16
Leuke serie begonnen bij WatchLounge over waar dat geld nou in gaat zitten bij dure horloges.
http://thewatchlounge.com/it-costs-how-much-a-visual-exploration-of-what-drives-value/

Geloof nog steeds niet dat er niet een hele, hele fikse marge op zulke klokjes zit maar de fotografie vind ik erg fraai:

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9624 Gepost op: 12 oktober 2010 - 08:57:52
Heren

Ik ben mij al iets heel lang aan het afvragen: Is Rolex kwalitatief ook zo goed als ze zich voordoen. Ik heb soms de indruk dat mensen een Rolex kopen omdat iedereen dit merk kent en dit geassocieerd wordt als één van de duurste horlogemerken. Maar is Rolex ook echt zijn geld waard? Moet Rolex zijn prijs niet hoog houden voor zijn sponsering (bv Wimbledon). Als ik zie dat Rolex begint bij een slordige 3200eur voor een horloge dat veel weg heeft van een Rodania, dan weet ik soms niet waarom mensen dit kopen. Het is waarschijnlijk het "prestige" dat er rondhangt? Roetzer omschreef Rolex: je bent er WEL of NIET voor.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9625 Gepost op: 12 oktober 2010 - 09:11:34
De opinie op SF.net is dat Rolex een goede prijs/kwaliteit-verhouding heeft met een goede, bekende naam. Kortom, voor de centen kan je er niet meer voor krijgen. De vraag is natuurlijk of jij de naam van Rolex bij jou vindt passen. Als ik in mijn functie een Rolex zou dragen, zou dat gelijk opvallen. Zeer waarschijnlijk negatief: "Wat een patser", terwijl ik gerust een IWC kan dragen.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9626 Gepost op: 12 oktober 2010 - 09:16:31
Ik ben mij al iets heel lang aan het afvragen: Is Rolex kwalitatief ook zo goed als ze zich voordoen.
Als ik naar de verschillende horlogemerken kijk, is Rolex juist relatief goedkoop voor wat ze leveren:
- Tijdloze modellen waaronder veel klassiekers
- Zeer betrouwbaar manufactuur-uurwerk
- witgouden wijzers en indexen
- perfect afgewerkte kast en wijzerplaat
- afwijkende kastmaterialen die prijziger zijn dan de concurrentie (904-staal, Rolesor roodgoud).

Als ze het uurwerk ook mooi zouden afwerken, dan zouden de sporthorloges zo in de 10k-range komen.

Enige nadeel is de naam op de wijzerplaat, daar wordt helaas toch veel aan gerelateerd.

Erik van Voorst

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9627 Gepost op: 12 oktober 2010 - 09:18:15
Is een Petrus 1996 zijn geld waard..... :wink:

Het is een sierraad voor mannen....sieraden zijn soms absurd kostbaar maar daarom niet minder gewild...
Ik heb 2 Rolexen allebij al diverse malen gerepareerd en gepolijst...maar goed ik heb ze ook al een lange tijd....en doe ze niet af als ik aan het klussen ben (metaal- en houtbewerking).

Mijn TW Steel met Miyota OS10 quarz uurwerkje loopt bv. nauwkeuriger als je dat bedoeld....maar die seconden of die minuut verschil per jaar waar iedereen vaak zo spastisch over doet maken mij persoonlijk niet uit... :wink:

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9628 Gepost op: 12 oktober 2010 - 09:18:45
De naam Rolex speelt natuurlijk zeker mee waarom mensen zo'n horloge kopen, het is voor velen een status symbool en wordt inderdaad gezien als een van de duurste horloges. Die sponsering werpt voor Rolex dan ook zijn vruchten af.

Rolex blijft een massaproduct maar de materialen die gebruikt worden en de details verklaren ook een deel van de prijs. Het gebruikte staal bijvoorbeeld van Rolex is één van de hardste soorten en vergeet niet dat veel wijzers zijn uitgevoerd in witgoud.

De kwaliteit zit hem veel meer in de details zoals het lock system van de kroon en het uurwerk. Leg een Rolex en Rodania maar naast elkaar, zie en voel je geen verschil dan moet je zeker voor de Rodania gaan.

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9629 Gepost op: 12 oktober 2010 - 09:25:11
Is een Petrus 1996 zijn geld waard..... :wink:

:-D Neen idd, dat is nog gekker.