Dat devalueren ik heb andere ervaringen ...tja wel jammer dat er door medeforummers ook niets wordt aangenomen...
Laatst nog een Vintage Jaeger-le-Coultre door mijn vriend gekocht...daarna up-to-spec met nieuwe onderdelen gemaakt en met flinke winst verkocht op de "Rikketik" beurs .......dus de praktijk valt wel mee
Iets aannemen.. :-k.....ik kom met argumenten/onderbouwingen/voorbeelden........you can lead a horse to water but........
Vintage Jaeger-LeCoultre: now we're talking.
Een van de - voor mij - meest berenswaardige vintage Jaeger-LeCoultres is een
Mark 11. Dit horloge is van april 1948 tot november 1953 gemaakt. Slechts 2950 stuks.

Op de foto's kun je goed zien dat het tritium op de wijzers en markers is verouderd. Het is verkleurd. Wanneer je het tritium - in het kader van 'up-to-date' maken weghaalt en je brengt bijvoorbeeld wit luminova aan (je moet er toch niet aan denken #-o), dan kun je het horloge net zo goed weggooien. Daar is dan geen markt meer voor. Los daarvan: het horloge wordt er ook niet mooier van.
Jeroen heeft onlangs een vintage Futurematic gekocht. Staat hier ergens op het forum. No way dat hij dat ding gaat 'opfrissen'. Ik denk dat bij de gedachte alleen al tranen in zijn ogen springen (Jeroen is ook wel een emotionele jongen

).
Enfin: ik hoef niet zo nodig het gelijk. Ik lever mijn mening graag in voor een betere. Het is echter een
feit dat het de waarde van een vintage horloge geen goed doet wanneer je de kast gaat polijsten en de wijzerplaat en wijzer 'up-to-date' gaat maken. Van vintage blijf je af. Vintage horloges gun je om nog ouder te worden.
Marijke Helwegen is toch ook geen lekker wijf.