Auteur Topic: Horloges  (6760292 keer gelezen)

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #9660 Gepost op: 12 oktober 2010 - 16:27:40
Prachtige klok zeg...en dat in die tijd...wow  8)

Een van de redenen dat ik mijn horloges nooit verkoop ....bang om spijt te krijgen... :(
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9661 Gepost op: 12 oktober 2010 - 16:52:40
Dat devalueren ik heb andere ervaringen ...tja wel jammer dat er door medeforummers ook niets wordt aangenomen...

Laatst nog een Vintage Jaeger-le-Coultre door mijn vriend gekocht...daarna up-to-spec met nieuwe onderdelen gemaakt en met flinke winst verkocht op de "Rikketik" beurs .......dus de praktijk valt wel mee

Iets aannemen.. :-k.....ik kom met argumenten/onderbouwingen/voorbeelden........you can lead a horse to water but........

Vintage Jaeger-LeCoultre: now we're talking.
Een van de - voor mij - meest berenswaardige vintage Jaeger-LeCoultres is een Mark 11. Dit horloge is van april 1948 tot november 1953 gemaakt. Slechts 2950 stuks.

Op de foto's kun je goed zien dat het tritium op de wijzers en markers is verouderd. Het is verkleurd. Wanneer je het tritium - in het kader van 'up-to-date' maken weghaalt en je brengt bijvoorbeeld wit luminova aan (je moet er toch niet aan denken #-o), dan kun je het horloge net zo goed weggooien. Daar is dan geen markt meer voor. Los daarvan: het horloge wordt er ook niet mooier van.

Jeroen heeft onlangs een vintage Futurematic gekocht. Staat hier ergens op het forum. No way dat hij dat ding gaat 'opfrissen'. Ik denk dat bij de gedachte alleen al tranen in zijn ogen springen (Jeroen is ook wel een emotionele jongen ;)).

Enfin: ik hoef niet zo nodig het gelijk. Ik lever mijn mening graag in voor een betere. Het is echter een feit dat het de waarde van een vintage horloge geen goed doet wanneer je de kast gaat polijsten en de wijzerplaat en wijzer 'up-to-date' gaat maken. Van vintage blijf je af. Vintage horloges gun je om nog ouder te worden.

Marijke Helwegen is toch ook geen lekker wijf. :-^
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9662 Gepost op: 12 oktober 2010 - 18:20:43
70 jaar geleden misschien.. :mrgreen:

merino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9663 Gepost op: 12 oktober 2010 - 23:16:13
Voor de liefhebber een artikel uit Nature over een echt vintage horloge (+- 1650): http://www.nature.com/news/2010/101011/full/news.2010.529.html

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9664 Gepost op: 13 oktober 2010 - 01:41:16
Ik kan nog niet meespelen met het moois wat nu gepost wordt maar mijn (relatief recente) entry in de vintage patina pot:

Mijn USSR Shturmanskie luchtmachthorloge dat ook daadwerkelijk issued is geweest (uurwerk is gecheckt). De krassen op de kast, de verweerde wijzers, de weggesleten bolletjes lume op de markers, je kunt het enkel slijtage noemen maar ik vind het dus meer toevoegen aan het horloge.

En als tegenwicht ook mijn meest recente aanwinst  :mrgreen:

De G-Shock Zombie Slayer. Miste nog een casual G-Shock in de horloge collectie  O:)
Laatst bewerkt op: 13 oktober 2010 - 01:43:20 door GuyS

Mediaman

• Gast
Reactie #9665 Gepost op: 13 oktober 2010 - 11:15:06
Wat is de 'beste' keuze voor een Sub no-date; een two-liner of een four-liner?

@GuyS; goed ding die USSR klok.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9666 Gepost op: 13 oktober 2010 - 11:16:17

Two-liner. Rust op de wijzerplaat.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9667 Gepost op: 13 oktober 2010 - 11:26:44

@GuyS; goed ding die USSR klok.

Net alsof het horloge er nu wel gaat komen  :lol:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #9668 Gepost op: 13 oktober 2010 - 11:46:07
Net alsof het horloge er nu wel gaat komen  :lol:

Research!!!!!  :mrgreen:

Los van de centen ga ik voor deze aanschaf niet over eenn nacht ijs, hij zal een leven lang om de pols moeten hangen. Zelf vind ik een two-liner mooier, vanwege de rust op de plaat idd. Maar vanuit waarde ontwikkeling stel ik de vraag.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #9669 Gepost op: 13 oktober 2010 - 11:48:43
Is waarde-ontwikkeling belangrijker dan de looks als je 'm je hele leven wil blijven dragen?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #9670 Gepost op: 13 oktober 2010 - 11:53:01
Is waarde-ontwikkeling belangrijker dan de looks als je 'm je hele leven wil blijven dragen?

Nee, niet perse natuurlijk, toch wil ik het wel weten. Je weet nooit wat het leven brengt tenslotte en dan kan het een mooi appeltje voor de dorst zijn.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9671 Gepost op: 13 oktober 2010 - 11:59:43
Plaatjes.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9672 Gepost op: 13 oktober 2010 - 12:17:07
Research!!!!!  :mrgreen:

Los van de centen ga ik voor deze aanschaf niet over eenn nacht ijs, hij zal een leven lang om de pols moeten hangen. Zelf vind ik een two-liner mooier, vanwege de rust op de plaat idd. Maar vanuit waarde ontwikkeling stel ik de vraag.

Je "lult" wat te veel. :mrgreen:
Gewoon kopen dat ding.
Tijd om na te denken heb je wel genoeg gehad. :idea:

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9673 Gepost op: 13 oktober 2010 - 12:23:44
Exactly what I was thinking Bogart.  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #9674 Gepost op: 13 oktober 2010 - 12:43:43
Zolang ik de centen nog niet kan vrijmaken, research ik nog ff door.  :mrgreen:

EDIT: Problem solved: http://www.watchesspace.net/Rolex-Mens-Wristwatch-14060-1557.html

:wink:
Laatst bewerkt op: 13 oktober 2010 - 12:46:12 door Mediaman