Auteur Topic: Horloges  (6742818 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #180 Gepost op: 21 december 2004 - 12:11:32
Citaat van: "Marco"
gaaf, mooi om te zien en goed gemaakt
spreekt me meer aan dan een druppelschema  :wink:

Mij ook hoor :P

Idd erg mooi om te zien.

guest45

• Gast
Reactie #181 Gepost op: 21 december 2004 - 14:27:38
Citaat van: "Vodka"
Beetje kitscherig ;)

Qua prijs zal deze zeker de Grand Complications van Patek zeker niet ontlopen?

Mijn favo Patek, de 5004

weet niet wat die patek kost, maar ik heb de ulysse op inet gezien voor USD 103'750.- ....ik schat dit hoger in dat de prijs van de patek (hoewel die ook niet goedkoop zijn)

@Vodka   De techniek is misschien nutteloos, maar dat is alles wat meer doet dan de tijd aangeven. Als je een functioneel horloge wil koop je maar een casio ofzo... :P

@ Adsum..de fream is idd ook erg gaaf, net als de Sonata

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 21 december 2004 - 15:26:29
Citaat van: "Chris"
Beetje kitscherig ;)

Qua prijs zal deze zeker de Grand Complications van Patek zeker niet ontlopen?

Mijn favo Patek, de 5004

weet niet wat die patek kost, maar ik heb de ulysse op inet gezien voor USD 103'750.- ....ik schat dit hoger in dat de prijs van de patek (hoewel die ook niet goedkoop zijn)

@Vodka   De techniek is misschien nutteloos, maar dat is alles wat meer doet dan de tijd aangeven. Als je een functioneel horloge wil koop je maar een casio ofzo... :P

Die Patek zit ook rond de USD 100k-110k

http://www.timegalleria.com.hk/ppgrand.htm halverwege staat ie

Ok, ok je hebt gelijk vwb techniek :oops:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #183 Gepost op: 24 december 2004 - 16:34:31
Jaja, het is weer zover.... foto's !

GR.

guest45

• Gast
Reactie #184 Gepost op: 24 december 2004 - 20:25:30
he..die vostok is nog best groot?...(ik krijg een slecht idee, financieel gezien...)

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 24 december 2004 - 20:27:19
Wat is er zo mooi aan die Bell & Ross? Vind het eigenlijk net een 13 in dozijn Pulsar  :?

Verder best aardige collectie

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 24 december 2004 - 21:40:31
Citaat van: "Chris"
he..die vostok is nog best groot?...(ik krijg een slecht idee, financieel gezien...)

Die Vostok is 41 mm, redelijke maat dus...
En financieel gezien valt het best mee !

Fratello

• Gast
Reactie #187 Gepost op: 29 december 2004 - 09:03:36
Wat is er zo mooi aan die Bell & Ross? Vind het eigenlijk net een 13 in dozijn Pulsar  :?

Haha, ik hoor het al, we hebben een kenner! :-)

Bell & Ross maakt kwalitatief erg goede horloges, in principe zijn ze begonnen met Sinn ontwerpen (Space One model is bijna identiek aan de Sinn 142) en later overgegaan op eigen ontwerpen gericht op de luchtvaart/ruimtevaart.  Op de eerste modellen staat dan ook 'Bell & Ross by Sinn' op de wijzerplaat. Een van de twee oprichters, (Bell of Ross) heeft gewerkt/stage gelopen bij Sinn. Helmut Sinn heeft toen besloten om er wat geld in te steken zodat ze voor zichzelf konden beginnen.

Op dit moment gooit Bell & Ross het een beetje op de exclusieve toer,  en dat lukt ze heel goed. Horloges van hele mooie materialen (witgoud, platina) met een bijzondere plaat of een bijzondere 'complicatie'.

De Bell & Ross die je hier ziet is min of meer ook een Sinn-afgeleide, met een valjoux 7750 uurwerk en een gematteerde finish op de kast en band. Geloof me, dat doen ze niet bij Pulsar.

Bell & Ross valt/viel met deze modellen in het rijtje van Sinn, Fortis, Tutima. Horloges (vooral) gericht  op het 'functionele'.  De huidige Bell & Ross modellen proberen een brug te slaan tussen functioneel en 'design' cq 'exclusiviteit'.

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 29 december 2004 - 18:06:46
Citaat van: "Fratello"

Bell & Ross maakt kwalitatief erg goede horloges, in principe zijn ze begonnen met Sinn ontwerpen (Space One model is bijna identiek aan de Sinn 142) en later overgegaan op eigen ontwerpen gericht op de luchtvaart/ruimtevaart.  Op de eerste modellen staat dan ook 'Bell & Ross by Sinn' op de wijzerplaat. Een van de twee oprichters, (Bell of Ross) heeft gewerkt/stage gelopen bij Sinn. Helmut Sinn heeft toen besloten om er wat geld in te steken zodat ze voor zichzelf konden beginnen.

Op dit moment gooit Bell & Ross het een beetje op de exclusieve toer,  en dat lukt ze heel goed. Horloges van hele mooie materialen (witgoud, platina) met een bijzondere plaat of een bijzondere 'complicatie'.

De Bell & Ross die je hier ziet is min of meer ook een Sinn-afgeleide, met een valjoux 7750 uurwerk en een gematteerde finish op de kast en band. Geloof me, dat doen ze niet bij Pulsar.

Bell & Ross valt/viel met deze modellen in het rijtje van Sinn, Fortis, Tutima. Horloges (vooral) gericht  op het 'functionele'.  De huidige Bell & Ross modellen proberen een brug te slaan tussen functioneel en 'design' cq 'exclusiviteit'.

ZO IS DAT !!

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 29 december 2004 - 19:43:48
Citaat van: "Fratello"

Ik had echt nog nooit van dit merk gehoord. Heb even gezocht op internet en ze hebben inderdaad best leuke modellen. Hoe komt het eigenlijk dat het niet zo bekend is, is het hier moeilijk te krijgen, of is er een andere reden? Want als ze inderdaad zo goed zijn, dan moet je toch redelijk snel bekendheid met het merk krijgen vergaren?

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 29 december 2004 - 19:51:13
De reden dat B&R niet zo bekend is, is omdat ze geen/amper reclame maken.
Daardoor blijven de prijzen *relatief* laag, en het merk onbekend, behalve bij liefhebbers dan.
Toevallig ook dat ik juist dit horloge heb verkregen...

Dionysus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 29 december 2004 - 20:15:10
Dan moet ik er ook maar aan geloven... :P.

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

De Godiva is inmiddels voorzien van een bandje en de wijzerplaat en het uurwerk zijn gereinigd... :).
i]"I like hearing myself talk. It is one of my greatest pleasures. I often have long conversations all by myself and I am so clever that sometimes I don't understand a word of what I'm saying."[/i]

Oscar Wilde

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 29 december 2004 - 20:22:32
Die FC is erg mooi, is dat goldplated ??

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 29 december 2004 - 20:23:43
Excuses moi, ik zie nu dat het staal is...  zal de lichtinval zijn geweest :oops:

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #194 Gepost op: 29 december 2004 - 22:37:05
Die Seamaster is (y)