Auteur Topic: Horloges  (6742812 keer gelezen)

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #150 Gepost op: 20 december 2004 - 20:44:33
Dan heb je denk ik wel gelijk in, ja.
Hier in NL is Panerai vooral bekend geworden, omdat enkele BN'ers op een gegeven moment die horloges droegen.
Nu is het echter ook weer een liefhebbersmerk, en ik ben er een grote liefhebber van  :lol:  8)

guest45

• Gast
Reactie #151 Gepost op: 20 december 2004 - 21:22:18
Een Oom van me heeft vroeger gedoken op een boorplatform (heerlijk veel centen verdienen voor "ongeschoolde arbeid" :lol: ) maar die vertelde ook dat iedereen de breitlings, pannies en rolex'en afdeed voor het duiken....

Dat 58mm ding vind ik ook niet bepaald mooi hoor....wel groot en lomp  :D

guest45

• Gast
Reactie #152 Gepost op: 20 december 2004 - 21:25:04
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Nexus"
Ring eraf, roostertje ertussenuit, ring erop. Heb hem ook pas in het echt gezien (tijdens horlogemeeting). Belachelijk groot ding :P

Hoe groter, hoe beter! Ben ook nog op zoek naar een dresswatch zoals jou Zeno (met witte wijzerplaat en eventueel blauwe cijfers) in een groot formaat. Denk alleen dat, dat moeilijk gaat worden.  
Maar als zo'n klok niet bestaat val ik een keer van mijn geloof af en ga ik bieden op de Zeno. Eerst alleen nog wat aan de financien doen.

dress watch.....zoiets? (45mm; groot genoeg?)

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 20 december 2004 - 21:33:17
Citaat van: "Chris"
Een Oom van me heeft vroeger gedoken op een boorplatform (heerlijk veel centen verdienen voor "ongeschoolde arbeid" :lol: ) maar die vertelde ook dat iedereen de breitlings, pannies en rolex'en afdeed voor het duiken....

Dat is idd dik verdienen (€1000 per dag schijnt best vaak voor te komen), maar is ook bloedlink tegelijkertijd.
Sailing, an expensive way to travel for free"

guest45

• Gast
Reactie #154 Gepost op: 20 december 2004 - 21:36:08
idd..een paar collega's van mn oom hebben ook in de tijd dat hij daar zat het loodje gelegd...foutje in het materiaal op zoveel meter diepte...enz enz..

@Bonne...iets sportiever van de vorige...limited edition, 300 st

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 20 december 2004 - 21:44:57
@Chris: De laatste vind ik mooier dan de eerste. Ik hou meer van simpelheid. Hoe minder druk iets is hoe mooier ik het vind. Vandaar ook mijn liefde voor Panerai en de aankoop van een U-Boat. Erg simpel allemaal maar erg strak vorm gegeven en daardoor super mooi.

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 20 december 2004 - 21:49:11
Het tweede horloge is wel mooi ja.
Maar die glimmende sub-dials zien er erg goedkoop uit, net alsof er geen lak op zit, kaal metaal.

guest45

• Gast
Reactie #157 Gepost op: 20 december 2004 - 21:54:14
Citaat van: "Bonne"
@Chris: De laatste vind ik mooier dan de eerste. Ik hou meer van simpelheid. Hoe minder druk iets is hoe mooier ik het vind. Vandaar ook mijn liefde voor Panerai en de aankoop van een U-Boat. Erg simpel allemaal maar erg strak vorm gegeven en daardoor super mooi.

je zei dat je een dress horloge zocht....ik zelf denk niet dar pannies in die categorie vallen...

@ ADSUM toch niet slecht voor 230.-...ik vind zeno ook mooier hoor...daar niet van...

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 20 december 2004 - 21:58:02

je zei dat je een dress horloge zocht....ik zelf denk niet dar pannies in die categorie vallen...

Panerai enz. was bedoeld als voorbeeld, om aan te geven van wat voor styling ik hou. Het kan wel als dress watch overigens (vind ik dan). Ik vind bijvoorbeeld de Zeno van Nexus super, maar die is 41 mm. Dus daarom als iemand nog ideeen heeft voor grotere met zo'n soort styling, zo niet dan ga ik eens naar die Zeno kijken. Verder bedankt dat je even gezocht hebt!

guest45

• Gast
Reactie #159 Gepost op: 20 december 2004 - 22:00:59
Die zeno moet je altijd doen...!!!
anders moet je ff hier kijken...erg veel leuke horloges...allemaal mechanisch.
Ik ben ook aan het kijken voor 1 of 2 horloges voor erbij
http://www.ruwatch.de

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 20 december 2004 - 22:41:51
Wat zijn de eigenschappen van een dress watch?

guest45

• Gast
Reactie #161 Gepost op: 20 december 2004 - 22:44:44

Tellurium J. Kepler Limited (43mm :D ) van Ulysse-Nardin

A revolutionary timepiece that rotates the Earth in its true geographical shape seen from above the North Pole.
A flexible spring bends from the Tropic of Cancer to the Tropic of Capricorn to reveal the part of the Earth lit by the Sun and to indicate the time and place of sunrise and sunset. The moon rotates around the Earth.
The dragon hand indicates the eclipses of the sun and the moon. The perpetual calendar completes one turn each year.

Platina kast

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 20 december 2004 - 22:47:30
Beetje kitscherig ;)

Qua prijs zal deze zeker de Grand Complications van Patek zeker niet ontlopen?

Mijn favo Patek, de 5004

guest45

• Gast
Reactie #163 Gepost op: 20 december 2004 - 22:48:51
kijk dan wat een techniek!!!!!! (ik vind de genghis zelf trouwens mooier dan deze hoor)

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 20 december 2004 - 22:51:17
kijk dan wat een techniek!!!!!! (ik vind de genghis zelf trouwens mooier dan deze hoor)

techniek is prachtig, maar ook redelijk nutteloos.