Auteur Topic: Horloges  (6759977 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Re: Budget
Reactie #15525 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:29:40
Er is imho bij horloges een verschil tussen 'beschadigingen' - dan hebben we het over specifieke krassen en dergelijke die je vervolgens ook laat zitten op bv een toolwatch - en 'patina', wat meer gaat om een algemeen ouder/doorleefd uiterlijk. Mensen die een Sinn hebben, dat ding tegen van alles aanslaan bij zwaar werk, en daar de butsen en krassen van behouden snap ik, maar zou ik ook niet snel overkopen. Dat zijn inderdaad persoonlijke beschadigingen die voor mij niks betekenen. Maar een horloge waarvan het zichtbaar is dat ie niet gloednieuw is, omdat de plaat door de zon wat verkleurd is, de verf wat van de duikring is verweerd, etc... dat vind ik een mooie vorm van ouderdom. Vergelijkbaar met een leren tas die ook geleefd moet hebben voor hij mooi is.

Mooi omschreven Guy, zo zie ik het ook.

Waar komt het toch vandaan dat de zogeheten "kenners" altijd menen dat hun voorkeur (in dit geval voor niet-nieuwe horloges) de enige ware is? Wat een BS.

Eens.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15526 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:33:31
Je bent duidelijk (nog) geen horlogeliefhebber, wat natuurlijk helemaal niet erg is.

Dat zal ik niet tegenspreken.

Overigens heeft 'nieuw' voor mij ook wel een aantal belangrijke voordelen. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken een lederen bandje te dragen dat jarenlang om de harige en zweterige arm van een ander heeft gezeten. Als dat bij jullie liefhebberij hoort, prima, maar dan pas ik liever even. :wink:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15527 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:41:04
Maar een horloge waarvan het zichtbaar is dat ie niet gloednieuw is, omdat de plaat door de zon wat verkleurd is, de verf wat van de duikring is verweerd, etc... dat vind ik een mooie vorm van ouderdom. Vergelijkbaar met een leren tas die ook geleefd moet hebben voor hij mooi is.

Maar een tas koop je ook liever nieuw.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #15528 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:41:44
Overigens heeft 'nieuw' voor mij ook wel een aantal belangrijke voordelen. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken een lederen bandje te dragen dat jarenlang om de harige en zweterige arm van een ander heeft gezeten. Als dat bij jullie liefhebberij hoort, prima, maar dan pas ik liever even. :wink:

Het bandje vervang je meestal wel bij tweedehandse aankoop - tenminste, in de prijscategorie waar ik in speel wel. Ik ga voor die 20eu inderdaad niet een smerig gebruikt bandje dragen. Misschien is dat anders als het een officieel exotisch leer bandje van 500eu is :)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15529 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:52:22
Precies, niet-nieuwe bandjes worden altijd vervangen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15530 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:53:34
Waar komt het toch vandaan dat de zogeheten "kenners" altijd menen dat hun voorkeur (in dit geval voor niet-nieuwe horloges) de enige ware is? Wat een BS.

Geen nood: als er een tijd komt dat jij je ook een beetje zult verdiepen in horloges, zul je het begrijpen.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #15531 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:57:48
Maar een tas koop je ook liever nieuw.

Bij een tas zou ik er niet zo'n probleem bij hebben, eigenlijk.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15532 Gepost op: 05 maart 2013 - 12:08:51
Da's iets anders dan dat je 'm liever tweedehands koopt.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #15533 Gepost op: 05 maart 2013 - 12:15:22
ik noem dat 1 van de charmes :mrgreen:
live and let die

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15534 Gepost op: 05 maart 2013 - 12:16:20
ieder zijn meug. vintage rollie is volstrekt irrationeel. as most of the best things in life.
live and let die

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #15535 Gepost op: 05 maart 2013 - 12:20:40
Da's iets anders dan dat je 'm liever tweedehands koopt.

Maar ik zeg ook niet dat ik m'n horloges liever tweedehands koop. Zeg wel dat ik een oud horloge mooi kan vinden, en dat ik de ouderdom dan niet als beschadigingen ervaar.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15536 Gepost op: 05 maart 2013 - 13:04:03
ieder zijn meug. vintage rollie is volstrekt irrationeel. as most of the best things in life.

Nieuw 'rollie' is anders ook behoorlijk irrationeel, als je 't mij vraagt.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #15537 Gepost op: 05 maart 2013 - 13:05:21
Zou mijn vintage 'rollies' nooit naar een RSC opsturen... Never say never? I'm saying 'never'.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15538 Gepost op: 05 maart 2013 - 13:06:50
Welnee. Prijsstijging van 8% per jaar.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15539 Gepost op: 05 maart 2013 - 13:08:58