Auteur Topic: Horloges  (6759976 keer gelezen)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #15510 Gepost op: 04 maart 2013 - 23:35:24
Zo kan het ook, maar niet elke dealer levert die service...
Wel als je eerst head only langs gaat  ;-)
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Budget
Reactie #15511 Gepost op: 04 maart 2013 - 23:36:25
Wat is 'te veel' als het om horloges gaat zeg ik dan  8)
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15512 Gepost op: 04 maart 2013 - 23:36:57
Twee.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #15513 Gepost op: 05 maart 2013 - 00:10:03
Is dat eigenlijk wel legaal? Ongevraagd onderdelen veranderen aan jouw eigendom en daarmee de waarde verminderen (= schade veroorzaken), daar moet toch wel een rechtzaakje van te maken zijn?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #15514 Gepost op: 05 maart 2013 - 00:11:17
Jij hebt, zoals velen hier, te veel horloges. Gaat best snel met één exemplaar. : )

Brrr. Dat is hetzelfde als hier zeggen dat iemand teveel schoenen heeft :)

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15515 Gepost op: 05 maart 2013 - 00:23:18
Is dat eigenlijk wel legaal? Ongevraagd onderdelen veranderen aan jouw eigendom en daarmee de waarde verminderen (= schade veroorzaken), daar moet toch wel een rechtzaakje van te maken zijn?

Ik denk dat je een bon moet tekenen waarin je Rolex de volmacht geeft om alles aan het horloge te doen wat zij noodzakelijk achten. Te veel verkleuring = vervanging, krassen = polijsten,... Redenering van Rolex: een oude vieze wijzerplaat vervangen door een mooie lichtgevende = waardestijging. Enkel als je specifiek op papier laat zetten dat je geen nieuwe wijzerplaat of een polijstbeurt wil krijg je het voor elkaar. Maar dan loop je het risico dat ze de service weigeren.
Ach het is een feit dat Rolex liefhebbers problemen hebben met verdelers/service centers/de bedrijfspolicy en daar graag over klagen  :-D. Langs de andere kant houden we ervan dat er geen hippe CEO komt meepraten op forums, er een hautain sfeertje hangt rond het merk en alles zo conservatief mogelijk blijft.  8) 

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #15516 Gepost op: 05 maart 2013 - 00:25:08
Ja, het hautaine sfeertje maakt het merk natuurlijk ook wel. Als Apple opeens zou zeggen "weet je, we hebben het jaren verkeerd gedaan, laten we eens luisteren wat jullie als klant nou eigenlijk willen" liepen we daar ook allemaal tegelijk weg ;)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15517 Gepost op: 05 maart 2013 - 00:48:57
Ook (of juist) op horlogegebied heb je Leone-types...  :roll:

Ik hou gewoon van mooie horloges, meer niet.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15518 Gepost op: 05 maart 2013 - 06:39:43
Karakter is imo alléén van toegevoegde waarde als de beschadigingen door eigen gebruik zijn ontstaan, of door gebruik van iemand die je dierbaar is of was. Anders zijn het gewoon beschadigingen.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #15519 Gepost op: 05 maart 2013 - 07:50:10
Eens, wat heb jij nou aan het verhaal dat de vorige eigenaar er krassen op heeft gekregen omdat hij zo dronken was en toen viel. Is veel mooier als het je opa's verhaal is, dat hij zo dronken was en vervolgens je oma heeft geregeld..

Volgens mij ben ik nog dronken..

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #15520 Gepost op: 05 maart 2013 - 10:24:43
Karakter is imo alléén van toegevoegde waarde als de beschadigingen door eigen gebruik zijn ontstaan, of door gebruik van iemand die je dierbaar is of was. Anders zijn het gewoon beschadigingen.

Er is imho bij horloges een verschil tussen 'beschadigingen' - dan hebben we het over specifieke krassen en dergelijke die je vervolgens ook laat zitten op bv een toolwatch - en 'patina', wat meer gaat om een algemeen ouder/doorleefd uiterlijk. Mensen die een Sinn hebben, dat ding tegen van alles aanslaan bij zwaar werk, en daar de butsen en krassen van behouden snap ik, maar zou ik ook niet snel overkopen. Dat zijn inderdaad persoonlijke beschadigingen die voor mij niks betekenen. Maar een horloge waarvan het zichtbaar is dat ie niet gloednieuw is, omdat de plaat door de zon wat verkleurd is, de verf wat van de duikring is verweerd, etc... dat vind ik een mooie vorm van ouderdom. Vergelijkbaar met een leren tas die ook geleefd moet hebben voor hij mooi is.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #15521 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:11:32
Het blijft bezopen dat je na het stukslaan van een paar duizend euro voor je horloge je als je even niet oplet, te maken krijgt met dit soort grillen van de maker.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15522 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:16:22

Je bent duidelijk (nog) geen horlogeliefhebber, wat natuurlijk helemaal niet erg is.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #15523 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:26:18
Ook (of juist) op horlogegebied heb je Leone-types...  :roll:

Ik hou gewoon van mooie horloges, meer niet.

Dadelijk gaat ie ook nog een horloge collectie beginnen. ;)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #15524 Gepost op: 05 maart 2013 - 11:27:45
Waar komt het toch vandaan dat de zogeheten "kenners" altijd menen dat hun voorkeur (in dit geval voor niet-nieuwe horloges) de enige ware is? Wat een BS.
The man with style, is the man who can smile