Wat is eigenlijk luxer Vacheron Constantin of Patek Philippe? Want je ziet vaker PP's dan VC's...
Waar zie jij dan zo veel horloges van Patek Philippe? Toch niet in het notariaat (waar hele vastgoedsecties inmiddels van een ww-uitkering moeten rondkomen

).
Vacheron Constantin, Patek Philippe en Audemars Piguet zijn de grote drie.
Ultieme luxe vind ik trouwens de
independents. Zelf ben ik bezig met een nieuwe Ochs und Junior. Een variant op de
anno cinquanta met een uurwerk van Paul Gerber. Ik wil er een met een zilveren kast (die een mooi donkere patina zal krijgen) en een bronzen wijzerplaat en rotor (i.p.v. verhit witgoud zoals standaard bij de anno cinquanta). Die bronzen plaat wil ik laten bewerken met een zuur met chroom erin. Daardoor wordt het brons extreem gaaf gepatineerd (vind ik) naar een verweerd groen/blauwe kleur.
Ik hoorde van Bart en Tim Grönefeld dat hun One Hertz volgend jaar in een titanium kast komt. Ook verleidelijk...
Dat is allemaal passé; geelgoud is de shit.
Zelden zo'n grote onzin gelezen. Ik sprak onlangs nog diverse horlogefabrikanten en niemand gaat zich bezighouden met geelgoud. Geelgoud is passé. Het is witgoud of roségoud. Of platinum, titanium, tantalum, brons, zilver, staal e.d. Maar zeker geen geelgoud. Of je loopt ver achter, of ver voor. Maar up-to-date ben je in ieder geval niet.