Auteur Topic: Horloges  (6760238 keer gelezen)

Dichtertje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #11040 Gepost op: 17 oktober 2011 - 18:36:21
Ik sta nog steeds open voor dress watch suggesties :)

Orion Weiss  =D>

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11041 Gepost op: 17 oktober 2011 - 22:34:03
Ermenegildo Zegna heeft ook haar stappen gezet in de horlogewereld. http://www.zegna.com/teamweb/monterubello_catalogue.pdf. Mooie klassieke klokjes i.m.o.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11042 Gepost op: 17 oktober 2011 - 22:39:29
Goed dat ze een samenwerking met Girard Perregaux zijn aangegaan.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

consiglieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11043 Gepost op: 18 oktober 2011 - 11:12:35
Waarom zou je dan niet gewoon een horloge van Girard Perregaux kopen?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11044 Gepost op: 18 oktober 2011 - 11:33:19
Omdat die wellicht niet dat horloge in die specifieke look aanbieden?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11045 Gepost op: 19 oktober 2011 - 00:25:55
@floriss: Die Longines is fraai, al zou ik hem liever zonder datum zien, FC is niet echt mijn merk. Desondanks prefereer ik nog steeds de Max Bill qua ontwerp :)

Vanochtend het mailtje gekregen dat, na anderhalf jaar in pre-order te hebben gestaan, m'n OWC 5517 uit Australie naar mij onderweg is. Zo'n klokje dus:

In de stijl van de klassieke Rolex milsubs. Can't wait.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11046 Gepost op: 19 oktober 2011 - 08:51:24
@floriss: Die Longines is fraai, al zou ik hem liever zonder datum zien, FC is niet echt mijn merk. Desondanks prefereer ik nog steeds de Max Bill qua ontwerp :)

Vanochtend het mailtje gekregen dat, na anderhalf jaar in pre-order te hebben gestaan, m'n OWC 5517 uit Australie naar mij onderweg is. Zo'n klokje dus:

In de stijl van de klassieke Rolex milsubs. Can't wait.

Ook met zo'n gevlochten bandje?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11047 Gepost op: 19 oktober 2011 - 13:06:55
Erg mooi, GuyS! Waar bestel je zoiets?

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11048 Gepost op: 19 oktober 2011 - 16:27:02
Ook met zo'n gevlochten bandje?

Heet een milanees bandje dacht ik.

Dichtertje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11049 Gepost op: 19 oktober 2011 - 17:14:07
Mesh :wink:

Milanees is - volgens mij - eerder zo'n 'flubberbandje'; een hele fijne mesh denk ik.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11050 Gepost op: 19 oktober 2011 - 17:54:04
Guys,

Ik weet het niet met die OWC. Heeft overduidelijk Sub-gelijkenis (vooral de bezel) en bij al die horloges krijg ik altijd een net-niet gevoel. Qua prijsklasse zal deze vast niet in de buurt komen en met deze wijzers en band zal deze ook niet zo snel voor een sub worden aangezien, maar toch denk ik; meh.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11051 Gepost op: 19 oktober 2011 - 19:16:05
@BS: Ik snap je gevoel, al deel ik 'm natuurlijk niet ;) Ik vind het design van de oude milsubs echt geweldig en was daarom al een tijdje op zoek naar een horloge in die stijl. Ik heb er zelf één in elkaar geklust als experiment:

Maar die heeft nogal last van de nadelen van een DIY projectje zijn - ik moet 'm absoluut niet in de buurt van water laten komen. En heel soms blijven de handen steken en moet ie een tikje krijgen om weer op gang te komen. Niet optimaal dus ;)

De OWC (verouderde site: http://www.orangewatchcompany.com/) is een uit de hand gelopen hobby project van een accountant in Australie (uit de stad Orange, vernoemd naar de toenmalige prins van oranje). Die wou betaalbare horloges aanbieden in de zeldzamere stijlen als milsubs of snowflakes, en dacht vrij makkelijk zo'n ding in China te kunnen laten bouwen. Dat resultaat bleek kwalitatief tegen te vallen, waardoor ie het veel serieuzer is aan gaan pakken en de daadwerkelijke launch dus 2 jaar later pas kwam. Uiteindelijk komen de onderdelen nu van over de hele wereld vandaan en laat hij ze door een Australische horlogemaker assembleren en QC'n, inclusief waterdruk test tot 300m van elk individuele klokje. Voor 250eu (pre-order prijs) heeft mijn OWC dus gegarandeerd 300m WR, saffierglas met interne AR coating en een keramische bezel met gelumede markers. Prijstechnisch heb ik toen gekozen voor de variant met Chinees uurwerk, omdat een Zwitserse Soprod A10 de prijs verdubbelde. Heb ik geen spijt van; ik ben nog niet SF-geïndoctrineerd genoeg om prijs/kwaliteit verhouding een vies begrip te vinden :)

Overigens heb ik de mesh strap er niet bijgekocht, daar ben ik niet zo'n fan van. Ik ga denk ik even op zoek naar een fraaie leren NATO om hem op te zetten.
Laatst bewerkt op: 19 oktober 2011 - 19:33:14 door GuyS

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #11052 Gepost op: 19 oktober 2011 - 20:32:51
Prijskwaliteit niks mis mee en dat hobby-exemplaar ziet er grappig uit.

Misschien is het meer dat ik zelf naar alternatieven heb gekeken, maar die sub blijft lonken...

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11053 Gepost op: 19 oktober 2011 - 20:40:07
Mesh :wink:

Milanees is - volgens mij - eerder zo'n 'flubberbandje'; een hele fijne mesh denk ik.

Bij IWC heet zo'n bandje 'Milanese mesh'. Ik heb geen idee welke andere merken iets gelijkaardigs aanbieden en hoe ze dat noemen.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11054 Gepost op: 19 oktober 2011 - 20:57:27
Bij IWC heet zo'n bandje 'Milanese mesh'. Ik heb geen idee welke andere merken iets gelijkaardigs aanbieden en hoe ze dat noemen.

Milanees is idd een hele fijne mesh, terwijl normale mesh grover is. Ik weet alleen niet waar men de grens trekt tussen de twee.

Voorbeeldpic van google van grovere mesh straps: