Auteur Topic: Horloges  (6760208 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10980 Gepost op: 10 oktober 2011 - 15:23:14
Je bent een held, GuyS. Helemaal duidelijk. Veel dank. Ik wist niet welke merken ETA uurwerken gebruikten, en in welke mate, alleen dat Rolex ETA gebruikte voor Tudor. En van de oude Tudors ben ik zelf wel gecharmeerd...

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10981 Gepost op: 10 oktober 2011 - 16:14:06
np Swann. Mijn nieuwe aanwinst trouwens, een fieldwatch als beater voor erbij:

Tweedehandsje die ik gratis kreeg van een kennis op een horlogeforum. Ik poste dat ik eigenlijk best nog wel eens zo'n fieldwatch stijl klokje zou willen, zoals die op de stijlblogs de afgelopen paar jaar zo gepimpt werden. Deze is ontwerptechnisch/historisch gezien net zo fake als de JCrew x Timex collab waar iedereen mee wegloopt, maar dan goedkoper en wel mechanisch ;)

Dichtertje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10982 Gepost op: 10 oktober 2011 - 18:40:33
Ik zou wel zo'n leuke CWC willen voor erbij ;) Leuke aanwinst!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10983 Gepost op: 11 oktober 2011 - 00:40:13
Je bent een held, GuyS. Helemaal duidelijk. Veel dank. Ik wist niet welke merken ETA uurwerken gebruikten, en in welke mate, alleen dat Rolex ETA gebruikte voor Tudor. En van de oude Tudors ben ik zelf wel gecharmeerd...

Nitwit

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10984 Gepost op: 11 oktober 2011 - 01:25:59
Verkeerde categorie klok. Opteer voor een dress watch. Klein en dun. Weinig opsmuk.

D, nare vent. Ik was zo zeker dat ik die Stowa Flieger als afstudeercadeau wou, en het lukt je alsnog om me in 4 maanden toch te doen twijfelen. *zucht*  :roll:

Heren, hebben jullie suggesties voor een geschikte dress watch om als afstudeercadeau aan mijn ouders te vragen? 'tis een categorie waar ik me toch minder goed in verdiept heb. Ik heb geen vast budget staan, maar durf niet echt om een klok boven de 1000eu te vragen. Liever geen vintage of tweedehands.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10985 Gepost op: 11 oktober 2011 - 08:47:01

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10986 Gepost op: 11 oktober 2011 - 09:31:26
D, nare vent. Ik was zo zeker dat ik die Stowa Flieger als afstudeercadeau wou, en het lukt je alsnog om me in 4 maanden toch te doen twijfelen. *zucht*  :roll:

Heren, hebben jullie suggesties voor een geschikte dress watch om als afstudeercadeau aan mijn ouders te vragen? 'tis een categorie waar ik me toch minder goed in verdiept heb. Ik heb geen vast budget staan, maar durf niet echt om een klok boven de 1000eu te vragen. Liever geen vintage of tweedehands.

Toch de Stowa met een kroko of een Marine. In die prijsklasse verder? Een mooie Tissot of een Vintage Omega seamaster.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10987 Gepost op: 11 oktober 2011 - 09:37:40
Toch de Stowa met een kroko of een Marine. In die prijsklasse verder? Een mooie Tissot of een Vintage Omega seamaster.

Marine idd.. Heb die en een B-Uhr.

Omega Seamaster is de volgende op de lijst. Maar kan nog wel even duren ;)

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10988 Gepost op: 11 oktober 2011 - 12:31:25
Stowa Marine gaat 'm niet worden. Ik heb een MO model van Kemmner gehad:

De Marine wijzer/plaat combo vond ik op de pols toch een stuk minder leuk dan ik gedacht had, dus weer verkocht. De Antea droeg ik vaker.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10989 Gepost op: 11 oktober 2011 - 12:55:21
D, nare vent. Ik was zo zeker dat ik die Stowa Flieger als afstudeercadeau wou, en het lukt je alsnog om me in 4 maanden toch te doen twijfelen. *zucht*  :roll:

(...)

(...)

Iets van Junghans? Max Bill Mechanical?

Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011 - 13:03:03 door Daedalus

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10990 Gepost op: 11 oktober 2011 - 13:21:51
We denken in ieder geval in dezelfde richting Daedalus, die stond ook al op mijn shortlist :)

Enige probleem is dat ik van de Max Bill lijn de Chronoscope eigenlijk het mooiere model vind - ook al is die helemaal niet door Max Bill zelf ontworpen.

Maar dat is weer geen dress watch  :-k

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10991 Gepost op: 11 oktober 2011 - 13:24:57
Mooi.

Maar wat definieer je als een 'dress watch'?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10992 Gepost op: 11 oktober 2011 - 13:26:39
^Dat ding is rond, bescheiden formaat en relatief dun. Keurig genoeg, wat mij betreft. Gewoon doen.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10993 Gepost op: 11 oktober 2011 - 13:52:57
We denken in ieder geval in dezelfde richting Daedalus, die stond ook al op mijn shortlist :)

Enige probleem is dat ik van de Max Bill lijn de Chronoscope eigenlijk het mooiere model vind - ook al is die helemaal niet door Max Bill zelf ontworpen.

Maar dat is weer geen dress watch  :-k

Is die Chronoscope wat als tussenstap voor de grotere merken? Heb het horloge pasgeleden gezien en vond het design in ieder geval zeer mooi. Hoe is de prijs-kwaliteitverhouding van deze klok? Het merk is mij verder geheel onbekend.
Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011 - 14:04:39 door treviorum

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10994 Gepost op: 11 oktober 2011 - 14:09:41
Maar wat definieer je als een 'dress watch'?

Open voor interpretatie uiteraard. Maar ik bedoel ermee relatief klein (denk 35-39mm), dun, rustige sobere plaat, traditionele 2 of 3 handen, geen complicaties als datum of chrono. Het soort horloge dat je zowel kunt dragen naar een bruiloft als een begrafenis, zeg maar.

Probleem van de chronoscope is ook dat ie met 40mm breed en 10mm hoog (er moet toch een 7750 chrono uurwerk in passen) toch wel flink is, ook al lijkt dat op pics niet zo. En ik heb kleine polsen, waardoor 40mm voor een 'net' horloge echt op het randje is. Moet 'm sowieso eerst in het echt even testen voor ik 'm zou besluiten te nemen.

@Treviorum: Qua prijs is het redelijk normaal voor een (aangepaste) 7750-based chrono, al zijn dit homages aan de originele 60s modellen en staan ze daardoor technisch een beetje stil: nauwelijks WR, plexiglas ipv saffier. Kan ik op zich mee leven, maar puur naar specs gekeken zou je wel wat beters kunnen vinden. Maar dan niet in de Max Bill vormgeving :)