Auteur Topic: Kleurencombinaties  (99425 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #75 Gepost op: 02 januari 2008 – 13:28:40
Wat ik mis zijn een aantal goede basics (schoenen pak en shirts). Goede donkere schoenen, zwart of donkerbruin, liefst beide natuurlijk. De schoenen die je draagt zijn schoenen die voor casual gebruik bedoeld zijn.

Dan een pak dat je met veel verschillende hemden en dassen kan combineren. Denk hierbij aan een effen grijs pak of navy. Bruine en beige pakken vind ik vrij modieus en m.n. het beige pak kan je eigenlijk alleen zomers aan. Die Trend is leuk! Kijk voor een budgetvriendelijke aanwinst eens bij Suitsupply. Kwalititatief beter dan Boss, voor de helft van het geld.

Natuurlijk zoals je zelf al aangeeft enkele goede witte en lichtblauwe shirts. Persoonlijk vind ik dat ook een lichtroze uni niet mag ontbreken. (Ook voor jou niet Carwo, je zal er toch eens aan moeten :wink: ). De hemden die je thans draagt zijn, uitzondering daargelaten, meer casual bedoeld. Bovendien door de onrustige patronen ook niet altijd even gemakkelijk te combineren.

Van de dassen die je hebt zijn er een aantal best bruikbaar, maar de basis moet goed zijn. Met de middelen die je thans tot je beschikking hebt, zou ik het ook lastig combineren vinden :wink:  Als je basis goed is, zal je als het goed is vanzelf merken dat je gemakkelijker geslaagde combinaties vindt.

mijn 0,02 Euro.

Edit: spelling

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #76 Gepost op: 02 januari 2008 – 13:30:28
eensch.

verwdrgr

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #77 Gepost op: 02 januari 2008 – 13:57:56
Thanks for the input & PM

Dus aan te schaffen:

Dress shirts wit & licht blauw ga ik waarschijnlijk Gentilluomo silverline italian fit halen bij Le Mans in Breda of Rotterdam (het is een hele fijne lichte stretch stof met goede lengte 110,- in de uitverkoop 2h1b).

Vraag 1) Roze overhemd is goed te combineren met de bruine pakken toch ?

Vraag 2) Wit overhemd kun je makkelijker de zuurstok / fel groen op proberen met navy pak ?

vraag 3) Donker bruin pak, wit overhemd met groen, oranje, cuivre (koper) das ?

Donkere schoenen bruin of zwart met modieuze punt. Ik zal de merk suggesties eens opzoeken in Breda. Normaal koop ik altijd bij van Bommel maar sugesties zijn welkom. Ik krijg nog een paar cadeau van mijn moeder voor mijn verjaardag, mischien wil ze alleen de rechter betalen als ik een dure italiaan uitzoek...

De basis (wit,blauw) daar zal ik iets breder in moeten gaan dat is duidelijk. Qua schoenen bij een Bruin pak ? zwart of bruin ?

Grazie

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #78 Gepost op: 02 januari 2008 – 14:07:19
Waarom geen maatwerk hemden? Voor 110,- is er best wat te krijgen in wit en lichtblauw.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #79 Gepost op: 02 januari 2008 – 14:29:07
Sorry maar ik vind bruine pakken sowieso not done als het om een formele gelegenheid gaat. Casual prima maar verder een no go. Dus ik zou dat bruine pak even laten voor wat het is en langs suit supply gaan. Als je in Breda woont kan je ook even naar Roosendaal gaan , daar zit een suit supply outlet.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #80 Gepost op: 02 januari 2008 – 15:13:15
Voor de prijs die je noemt qua shirt zou ik eens contact opnemen met de shirtjongens uit denhaag, die kunnen voor dat bedrag of iets meer een shirt op maat maken voor je, en dan heb je alle keuze qua stoffen en kraag, manchet etc. Zeker een aanrader dus.
C&J schoenen zitten rond de 350-400 euro voor de normale modellen, en Santoni zit daar nog wat boven. Eventueel kan je ook nog voor Magnanni kijken welke wat aantrekkelijker geprijsd zijn. Sla eventueel nu in de sale je slag. Zaken als lemans zou ik persoonlijk mijden als je op zoek bent naar echt goede kleding zoals hier besproken word. Stap bijvoorbeeld eens bij oger binnen(zie dat je wel eens naar rotterdam gaat) of inderdaad suitsupply. Met het budget waar je nu shirts en pakken voor koopt zijn er zeker betere mogelijkheden.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #81 Gepost op: 02 januari 2008 – 15:44:38
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Persoonlijk vind ik dat ook een lichtroze uni niet mag ontbreken. (Ook voor jou niet Carwo, je zal er toch eens aan moeten :wink: ).


Pink maffia. I'm not impressed. En weer back on-topic.

Bketting

  • Gebruiker
  • Berichten: 105
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #82 Gepost op: 02 januari 2008 – 19:20:40
Citaat van: "Alberts"
Voor de prijs die je noemt qua shirt zou ik eens contact opnemen met de shirtjongens uit denhaag, die kunnen voor dat bedrag of iets meer een shirt op maat maken voor je, en dan heb je alle keuze qua stoffen en kraag, manchet etc. Zeker een aanrader dus.
C&J schoenen zitten rond de 350-400 euro voor de normale modellen, en Santoni zit daar nog wat boven. Eventueel kan je ook nog voor Magnanni kijken welke wat aantrekkelijker geprijsd zijn. Sla eventueel nu in de sale je slag. Zaken als lemans zou ik persoonlijk mijden als je op zoek bent naar echt goede kleding zoals hier besproken word. Stap bijvoorbeeld eens bij oger binnen(zie dat je wel eens naar rotterdam gaat) of inderdaad suitsupply. Met het budget waar je nu shirts en pakken voor koopt zijn er zeker betere mogelijkheden.

Le Mans is idd een no-go of je moet graag te dure relatief slechte kleding willen waarmee alle ogen altijd op jou gericht zijn.
The key to being happy in the future is staying happy today.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #83 Gepost op: 02 januari 2008 – 21:14:07
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Persoonlijk vind ik dat ook een lichtroze uni niet mag ontbreken. (Ook voor jou niet Carwo, je zal er toch eens aan moeten :wink: ).


Pink maffia. I'm not impressed. En weer back on-topic.


Maffia schrijf je in deze context met ιιn f (Engels he!).   :wink:
Een mooi roze hemd hoort gewoon in je collectie thuis. Je betere helft vindt dit ook, denk ik.  :twisted:
cyka blyat

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #84 Gepost op: 02 januari 2008 – 21:51:27
Citaat van: "Daedalus"

Maffia schrijf je in deze context met ιιn f (Engels he!).   :wink:
Een mooi roze hemd hoort gewoon in je collectie thuis. Je betere helft vindt dit ook, denk ik.  :twisted:


Spatie te veel: ik bedoelde het Nederlandse pinkmaffia (pink -> pinkring -> mensen met pinkringen -> roze shirts).








Nee, hoor. Punt voor Daedalus! En bedankt.

Maar dat laatste is niet waar.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #85 Gepost op: 05 januari 2008 – 02:03:48
Naar aanleiding van dit bericht, hier een link die ik heb opgedaan via A Suitable Wardrobe:

http://www.wellstyled.com/tools/colorscheme2/index-en.html

Hier kun je een beetje spelen met verschillende kleurenschema's en wellicht wat inspiratie opdoen voor combinaties.

Groeten,
Don

verwdrgr

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #86 Gepost op: 10 januari 2008 – 19:57:15
Citaat van: "Bketting"
Citaat van: "Alberts"
Voor de prijs die je noemt qua shirt zou ik eens contact opnemen met de shirtjongens uit denhaag, die kunnen voor dat bedrag of iets meer een shirt op maat maken voor je, en dan heb je alle keuze qua stoffen en kraag, manchet etc. Zeker een aanrader dus.
C&J schoenen zitten rond de 350-400 euro voor de normale modellen, en Santoni zit daar nog wat boven. Eventueel kan je ook nog voor Magnanni kijken welke wat aantrekkelijker geprijsd zijn. Sla eventueel nu in de sale je slag. Zaken als lemans zou ik persoonlijk mijden als je op zoek bent naar echt goede kleding zoals hier besproken word. Stap bijvoorbeeld eens bij oger binnen(zie dat je wel eens naar rotterdam gaat) of inderdaad suitsupply. Met het budget waar je nu shirts en pakken voor koopt zijn er zeker betere mogelijkheden.

Le Mans is idd een no-go of je moet graag te dure relatief slechte kleding willen waarmee alle ogen altijd op jou gericht zijn.


Toch even een opmerking over Le Mans. Afgelopen zaterdag Cornelliani trend pak mt 52 opgehaald en Ouder Cornelliani  Trend pak mt 54 achtergelaten. Ze lieten een coupeuse komen en pak werd zo een maatje strakker afgespeld. Vind het een relaxte zaak met prima service.

sleenders

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #87 Gepost op: 10 januari 2008 – 22:41:32
Citaat van: "verwdrgr"
Citaat van: "Bketting"
Citaat van: "Alberts"
Voor de prijs die je noemt qua shirt zou ik eens contact opnemen met de shirtjongens uit denhaag, die kunnen voor dat bedrag of iets meer een shirt op maat maken voor je, en dan heb je alle keuze qua stoffen en kraag, manchet etc. Zeker een aanrader dus.
C&J schoenen zitten rond de 350-400 euro voor de normale modellen, en Santoni zit daar nog wat boven. Eventueel kan je ook nog voor Magnanni kijken welke wat aantrekkelijker geprijsd zijn. Sla eventueel nu in de sale je slag. Zaken als lemans zou ik persoonlijk mijden als je op zoek bent naar echt goede kleding zoals hier besproken word. Stap bijvoorbeeld eens bij oger binnen(zie dat je wel eens naar rotterdam gaat) of inderdaad suitsupply. Met het budget waar je nu shirts en pakken voor koopt zijn er zeker betere mogelijkheden.

Le Mans is idd een no-go of je moet graag te dure relatief slechte kleding willen waarmee alle ogen altijd op jou gericht zijn.


Toch even een opmerking over Le Mans. Afgelopen zaterdag Cornelliani trend pak mt 52 opgehaald en Ouder Cornelliani  Trend pak mt 54 achtergelaten. Ze lieten een coupeuse komen en pak werd zo een maatje strakker afgespeld. Vind het een relaxte zaak met prima service.


hee, ik woon zelf ook in Breda, stap eens van bommel in de veenmarktstraat binnen. hebben ze een aantal santoni's in de opruiming  :wink:

verwdrgr

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #88 Gepost op: 12 januari 2008 – 17:40:10
Citaat van: "sleenders"
Citaat van: "verwdrgr"
Citaat van: "Bketting"
Citaat van: "Alberts"
Voor de prijs die je noemt qua shirt zou ik eens contact opnemen met de shirtjongens uit denhaag, die kunnen voor dat bedrag of iets meer een shirt op maat maken voor je, en dan heb je alle keuze qua stoffen en kraag, manchet etc. Zeker een aanrader dus.
C&J schoenen zitten rond de 350-400 euro voor de normale modellen, en Santoni zit daar nog wat boven. Eventueel kan je ook nog voor Magnanni kijken welke wat aantrekkelijker geprijsd zijn. Sla eventueel nu in de sale je slag. Zaken als lemans zou ik persoonlijk mijden als je op zoek bent naar echt goede kleding zoals hier besproken word. Stap bijvoorbeeld eens bij oger binnen(zie dat je wel eens naar rotterdam gaat) of inderdaad suitsupply. Met het budget waar je nu shirts en pakken voor koopt zijn er zeker betere mogelijkheden.

Le Mans is idd een no-go of je moet graag te dure relatief slechte kleding willen waarmee alle ogen altijd op jou gericht zijn.


Toch even een opmerking over Le Mans. Afgelopen zaterdag Cornelliani trend pak mt 52 opgehaald en Ouder Cornelliani  Trend pak mt 54 achtergelaten. Ze lieten een coupeuse komen en pak werd zo een maatje strakker afgespeld. Vind het een relaxte zaak met prima service.


hee, ik woon zelf ook in Breda, stap eens van bommel in de veenmarktstraat binnen. hebben ze een aantal santoni's in de opruiming  :wink:


Thanks, vorige week dus niet..... Ben net terug uit De stad en heb alleen bij v Arendonk nieuwe La Martina casuals gekocht. Volgende week moet ik weer wat ophalen dus ga ik zeker even kijken, bedankt voor de tip.

Volgens mij ben ik off topic.. dus weer On topic:

verwdrgr

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #89 Gepost op: 21 januari 2008 – 12:32:43
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Wat ik mis zijn een aantal goede basics (schoenen pak en shirts). Goede donkere schoenen, zwart of donkerbruin, liefst beide natuurlijk. De schoenen die je draagt zijn schoenen die voor casual gebruik bedoeld zijn.

Dan een pak dat je met veel verschillende hemden en dassen kan combineren. Denk hierbij aan een effen grijs pak of navy. Bruine en beige pakken vind ik vrij modieus en m.n. het beige pak kan je eigenlijk alleen zomers aan. Die Trend is leuk! Kijk voor een budgetvriendelijke aanwinst eens bij Suitsupply. Kwalititatief beter dan Boss, voor de helft van het geld.

Natuurlijk zoals je zelf al aangeeft enkele goede witte en lichtblauwe shirts. Persoonlijk vind ik dat ook een lichtroze uni niet mag ontbreken. (Ook voor jou niet Carwo, je zal er toch eens aan moeten :wink: ). De hemden die je thans draagt zijn, uitzondering daargelaten, meer casual bedoeld. Bovendien door de onrustige patronen ook niet altijd even gemakkelijk te combineren.

Van de dassen die je hebt zijn er een aantal best bruikbaar, maar de basis moet goed zijn. Met de middelen die je thans tot je beschikking hebt, zou ik het ook lastig combineren vinden :wink:  Als je basis goed is, zal je als het goed is vanzelf merken dat je gemakkelijker geslaagde combinaties vindt.

mijn 0,02 Euro.

Edit: spelling


Ha die Mikey,

Heb je raad opgevolgd. Heb donker bruine Di Stilo schoenen & matching riem bij van Lange gekocht. Donker Blauw Cornelliani Trend pak (strak) & dress shirts Gentilluomo silverline italian cut (licht stretch): wit, licht blauw, wit met bruine streep & wit donker blauwe streep, donker blauw, alles maat 40 en dan laten tailleren zodat ik de lengte houd en toch mooi passend aansluit. Het Bruine streep Pak maat 54 heb ik een maat laten innemen en zit nu lekker strak, de dress shirts die ik al had zijn ook allemaal naar de coupeuze geweest. De tip van het grijze pak en roze shirt zal ik zeker niet vergeten.

Wel leuk, ik kan nu makkelijker combineren en heb net gepakt voor de beurs in Frankfurt. Vroeger was het snel alles inpakken (3 pakken) en nu ben ik echt mijn best aan het doen om voor 5 dagen (5 pakken) leuke pak, shirt, das, schoen, riem combi's te maken 8) . Ik vind het schitterend dus bedankt voor de tips ! Oh ja fatsoenlijke V-hals ondershirts heb ik nu ook en schoenspanners zijn in bestelling.


Thanks :D

Robin