Auteur Topic: Kleurencombinaties  (99503 keer gelezen)

P.

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Gepost op: 19 april 2007 – 13:10:44
knip

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.360
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #1 Gepost op: 19 april 2007 – 18:08:15
Blauwe en witte hemden kan altijd. Vind de das op de eerste foto niet echt heel mooi. Voor de rest zou ik niet al te uitbundig doen met felle kleuren en dergelijke, in de financiele sector is de kledingkeuze meestal vrij conservatief.

Wat voor schoenen heb je erbij?

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Kleurencombinaties
Reactie #2 Gepost op: 19 april 2007 – 19:19:23
Citaat van: "P."
Hallo mensen,

Ik heb hier een tijdje rondgelezen en merk dat er hier veel expertise aanwezig. Na lang afwegen ben ik uiteindelijk naar de WE gegaan voor mijn pakken voor mijn aankomende stage bij de Rabobank. SuitSupply was gewoon toch wat te duur en bij de WE ben ik ook goed geholpen en tevreden, maar heel wat armer naar buiten gelopen. Brandt met daar niet op af aub  :oops:

Wat is mijn vraag?

Ik heb een Navy pak gekocht:
plaatje

En een zwarte:
plaatje

De combinaties voor overhemden heb ik, met wat advies al wel gemaakt.
Deze twee zonder motief voor bij de Navy omdat het pak al wat 'spannender is':
plaatje

En deze twee voor bij de zwarte:
plaatje

Zoals jullie zien heb ik al twee dassen erbij gelegd wat mij wel goed leek passen. Eens of niet eens?

Mijn vraag is nu welke kleuren dassen wél kunnen en welke echt niet. Mijn vader heeft er namelijk veel te veel dus ik mag er zo een paar uitzoeken. Ik heb echter geen idee wat wel en niet 'kan'. Doorverwijzing naar informatie hierover is ook ok natuurlijk.

Alvast bedankt en als er nog onduidelijkheden zijn verhelder ik die graag!

Zit je nog binnen de 7 dagen niet-goed-geld-terug-termijn? Dan kun je twee We-pakken terugbrengen en 1 MTM-Suitsupply pak voor dat geld halen, tenminste dat lijkt me. Ik ben zelf de 'gelukkige' bezitter van een pak van We (gekocht voor mijn eerste studie) en de pasvorm daarvan is abominabel. Zwarte pakken voor overdag vind ik sowieso geen goed idee.

De overhemden met ruiten zijn in mijn beleving te veel 'lawaai' voor banken. Ik heb in mijn arbeidzame leven binnen mogen kijken bij de Postbank, de ABN-AMRO bank en de ING-Bank en ik geloof niet dat ik zulke hemden heb gezien bij mensen die in de front-office zaten.

Voor de eerste das zie ik geen praktisch nut en de tweede das zou niet misstaan op een begrafenis, net als het zwarte pak overigens.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden is mijn ervaring.

Groeten,
Don

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.360
    • Bekijk profiel
Re: Kleurencombinaties
Reactie #3 Gepost op: 19 april 2007 – 19:42:00
Citaat van: "Don"

Zit je nog binnen de 7 dagen niet-goed-geld-terug-termijn? Dan kun je twee We-pakken terugbrengen en 1 MTM-Suitsupply pak voor dat geld halen, tenminste dat lijkt me. Ik ben zelf de 'gelukkige' bezitter van een pak van We (gekocht voor mijn eerste studie) en de pasvorm daarvan is abominabel. Zwarte pakken voor overdag vind ik sowieso geen goed idee.

.

Groeten,
Don


http://forum.fok.nl/topic/1007639

dezelfde P(atrick) neem ik aan.. De goede tips over SuitSupply waren niet aan zijn oren besteed.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #4 Gepost op: 19 april 2007 – 19:44:16
Eens met Don.

In plaats van 1 MTM zou ik eerst voor 2 aangepaste RTW's gaan overigens.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #5 Gepost op: 19 april 2007 – 19:58:29
Zoals te lezen is in het topic op Fok heeft Patrick gewoon geen geld (over) voor SuSu spul. So be it. Heeft het weinig nut dat ook wij nog een heel topic vol gaan spammen met 'ga naar SuSu'!
This, madame, is Versailles.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #6 Gepost op: 19 april 2007 – 20:30:03
Ik heb dat topic even doorgelezen en weet weer waarom ik daar nooit kom. Wat een niveau zeg.

Verder is het wel logisch dat er adviezen voor SuSu komen. 2 pakken en 4 hemden van de WE zijn ook niet gratis, dat geld was ergens anders beter besteed.

Vooruit, terug naar de vraagstelling dan maar. De kleurcombinaties.

Bij het navy pak alleen de effen wit en blauwe hemden. Maar niet met de das die erop ligt. Die kan weer in de kast bij je vader.

Bij het zwarte pak een effen wit hemd en een zwarte das en de hele zooi terug in de kast hangen totdat iemand overlijdt.

Blij dat ik je van dienst kon zijn.

P.

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #7 Gepost op: 19 april 2007 – 21:39:46
knip

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #8 Gepost op: 19 april 2007 – 21:47:58
Ik denk dat je zo'n beetje alles wel kan combineren als het maar niet te druk wordt. Dus een pak met streepje, dan een checkered hemd en dan een drukke das.

Daarbij let natuurlijk goed op kleuren, maar is moeilijk te zeggen zo (ligt ook beetje aan je gelaat).

Waarom doe je niet de eerste dag dat navy pak aan met een wit hemd. Niet meteen te formeel en kijk even rond hoe de rest zich kleedt, daarna naapen :)

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #9 Gepost op: 19 april 2007 – 21:48:22
Tuurlijk kun je je hier in vertonen. Half Nederland loopt er zo bij.  :wink:

Ik zou opteren voor effen dassen, trouwens. Als je nu 3 dassen er bij doet (Roze, Rood en Lichtblauw) dan heb je in principe genoeg keuze.

Verder zie ik wel weinig heil in de onderste twee overhemden. Mijns inziens had je beter kunnen kiezen voor wat eenvoudige strepen.

jvain

  • Gebruiker
  • Berichten: 85
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #10 Gepost op: 19 april 2007 – 21:48:52
Volgens mij betaal je bij de WE al gauw voor een pak 150 tot 200e, voor 50tot 100e meer kan je bij SuSu je pakken kopen, en dan wel goede kwalitiet met mooie pasvorm ipv cheap uitziende polyblend WE pakken.

Er zijn vele manieren beter om je geld weg te gooien, dan WE pakken kopen.

OT: ben ik het met de meerderheid eens, ruil je zwarte in voor een antraciet pak voor de eerste een gouden das van je pa en voor het antraciet een mooie donker rode.
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”


Benjamin Franklin

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #11 Gepost op: 19 april 2007 – 21:49:19
Citaat van: "P."
Ik hoopte eigenlijk dat jullie op de vraagstelling antwoord hadden willen geven, maar dat zit er helaas niet in. Jullie klagen over het niveau op Fok, wat ik herken, en ik hoopte hier dan ook dat het anders zou zijn. En vertel me, alsjeblieft, wat moet ik in hemelsnaam met 1 pak als ik er 5 dagen in de week in loop, hoe mooi die ook moge zitten?

Anyway, ik ben dus niet van plan om zaken terug te brengen en de Suit Supply is gewoon simpelweg te prijzig op dit moment voor dit doeleinde. En in hoeverre is een zwart pak nu echt uit den boze? Dat valt toch ook wel weer mee?

Helaas ben ik nu nog niet verder in mijn vraag en bovendien minder tevreden over mijn aankopen. Laat ik het dan nog eens anders vragen. Ik weet dat het misschien geen topkwaliteit is, maar kan ik me hier in vertonen!?

Je stelt een vraag en je krijgt een eerlijk antwoord. Wat wil je nu?

Stijl is compromisloos. Kom nog eens terug als je tot het inzicht komt dat het beter is te weinig kleding te hebben dan een kast vol met niet passende confectierommel.

En nog maar weer een eerlijk antwoord: Nee, tenzij je je hoofd niet boven het maaiveld wilt uitsteken en hoopt vooral niet te veel af te wijken van het -door de bank genomen- bedroevende Nederlandse modebeeld.

Groeten,
Don

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.397
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #12 Gepost op: 19 april 2007 – 22:11:28
Och,valt bij de Rabobank niet uit de toon.

Broker

  • Gebruiker
  • Berichten: 70
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #13 Gepost op: 19 april 2007 – 22:54:38
Jammer maar begrijpbaar dat weinig mensen hier deze jongen verstaan!

Verder wil ik tegen "P" zeggen ga gewoon op je gevoel af, wees niet bang om foute combi's te maken, het duurt bij de meeste mensen even voordat ze er gevoel voor krijgen!

Ik vind het wel raar dat je eerst koopt daarna om advies vraagt, maar dat terzijde adviseer ik je om een combi niet al te druk te maken dus een gestreepte pak met een effen shirts en andersom.

Verder zou ik niet aan al te hippe dassen beginnen vanwege je stageplek, probeer als je kan je dassen terug te brengen en met dat geld je pak te vermaken (als dat nodig is) zodat het er toch mooi uitziet ondanks dat het niet top kwaliteit is. Een zwarte pak is indd niet gebruikelijk om dagelijks of op werk te dragen, maar goed we leven in Nederland dus weinig mensen zullen je dit kwalijk nemen. Ruil deze wel in voor een antraciet als dat eventueel kan!

Overigens als je toch je huidige aankoop wil aanhouden zou ik voor je eerste combi een rode en voor je tweede een donker paarse das adviseren.

Verder bestaat er een boek "De Gentleman" lees deze eens goed door voordat je verder in je kledingkast wil investeren.

Succes met je stage!
Je carrière dank je immers aan je eerste vrouw, maar je daarop volgende huwelijken dank je aan je goudgerande carrière."

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #14 Gepost op: 20 april 2007 – 00:27:16
Citaat van: "Don"
Citaat van: "P."
Ik hoopte eigenlijk dat jullie op de vraagstelling antwoord hadden willen geven, maar dat zit er helaas niet in. Jullie klagen over het niveau op Fok, wat ik herken, en ik hoopte hier dan ook dat het anders zou zijn. En vertel me, alsjeblieft, wat moet ik in hemelsnaam met 1 pak als ik er 5 dagen in de week in loop, hoe mooi die ook moge zitten?

Anyway, ik ben dus niet van plan om zaken terug te brengen en de Suit Supply is gewoon simpelweg te prijzig op dit moment voor dit doeleinde. En in hoeverre is een zwart pak nu echt uit den boze? Dat valt toch ook wel weer mee?

Helaas ben ik nu nog niet verder in mijn vraag en bovendien minder tevreden over mijn aankopen. Laat ik het dan nog eens anders vragen. Ik weet dat het misschien geen topkwaliteit is, maar kan ik me hier in vertonen!?

Je stelt een vraag en je krijgt een eerlijk antwoord. Wat wil je nu?

Stijl is compromisloos. Kom nog eens terug als je tot het inzicht komt dat het beter is te weinig kleding te hebben dan een kast vol met niet passende confectierommel.

En nog maar weer een eerlijk antwoord: Nee, tenzij je je hoofd niet boven het maaiveld wilt uitsteken en hoopt vooral niet te veel af te wijken van het -door de bank genomen- bedroevende Nederlandse modebeeld.

Groeten,
Don



Misschien is het beter dat je (1) eerst begrijpt dat niet iedereen zo "op de hoogte is'' als jij waarschijnlijk bent (2) je kan inzien dat iemand weinig te besteden heeft maar toch een poging doet om er stijlvol bij te lopen, dit in tegenstelling tot jouw voorbeeld, veel andere Nederlanders. Zou hij geen opmerkingen kunnen verwachten als hij iedere dag in hetzelfde pak loopt? Waarschijnlijk loopt hij er beter bij dan zijn baas.

Al die verwaande uitspraken tegen newcomers, geef ze eens wat ruimte.