Auteur Topic: Kleurencombinaties  (99504 keer gelezen)

Douchebag

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.327
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #15 Gepost op: 20 april 2007 – 00:38:54
Volgens mij is pak 2 antraciet en niet zwart. Of zie ik dat nou fout?

En gelet op het feit dat dit een combinatie topic is en geen advies topic m.b.t. betaalbare kleding, zou ik enkel willen opmerken dat die dassen mijns inziens een beetje akelig zijn.

toni sarto

  • Gebruiker
  • Berichten: 123
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijnhelsen.com
Kleurencombinaties
Reactie #16 Gepost op: 20 april 2007 – 00:57:13
Ik ken die pakken helemaal niet, ik zit toch wel op een ander niveau...

Maar als adviseur kan ik je wel raad geven, daar gaat je topic tenslotte ook over !

De krijtstreep is altijd goed, nog volop in de mode.
Een wit en een blauw hemd is te weinig.
In jouw sector moet je minstens vijf witte en vijf blauwe hebben.
Als je er niet al te veel geld aan wil uitgeven, ga dan gewoon de puur katoenen hemdjes van de Hema halen.
Die ken ik toevallig, en voor het geld dat ze kosten vallen ze best wel mee.

Hou je ruitenhemden voor op een jeans of een beige chino voor de zomer, nooit verkeerd. NIET bij de pakken combineren !

Qua dassen ga ik volledig mee mee met Don en Pietro (  :lol: grappige combi, maar dit geheel terzijde) :
Gewoon een paar niet al te felle effen dassen, lichtblauw is altijd mooi, en kan zowel onder het marine als het zwarte pak.
Kan je ook doen met een beige das, trouwens...

Dat zwarte pak zou ik ook omruilen voor een antraciet.
Zwart is niet voor een bank.
Is meer voor de creatieve sector...  8)

Gr.

T. 8)
ww.stijnhelsen.com

S.R.F.

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #17 Gepost op: 20 april 2007 – 01:36:23
Die eerste das op de foto zou ik omruilen voor een exemplaar met een wat meer rustige streep of een effen das.

En een echt zwart pak lijkt me alleen geschikt voor een begrafenis. Naar je werk kan het wel hoor, als je er écht geen plezier in hebt.

De enige zinnige tip die ik je kan geven is dat je vooral op je gevoel af moet gaan. Jij hebt die pakken bij de WE gekocht, dat is jouw keuze geweest. Als je zelf al combinaties in gedachten hebt, probeer ze vooral eens uit. Maak van je zondag een probeer-dag en probeer net zo lang combinaties te maken totdat je die combinaties hebt waar je jezelf lekker in voelt.

En als er iets is wat ik zelf geleerd heb is het wel dat je meer geld voor kleding moet durven uittrekken. Zolang datgene wat het meest in je eigen smaak valt iets meer kost, kun je dat eigenlijk beter aanschaffen dan een aftreksel ervan wat het net niet is. Op die manier heb je er meer plezier van, en dat betaalt zich veel sneller terug.
Laat u zich niet kisten, bij ons komt alles in kannen en kruiken!

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Kleurencombinaties
Reactie #18 Gepost op: 20 april 2007 – 08:14:41
Citaat van: "jvain"
ruil je zwarte in voor een antraciet pak
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #19 Gepost op: 20 april 2007 – 08:43:34
Citaat van: "Zasa"
Misschien is het beter dat je (1) eerst begrijpt dat niet iedereen zo "op de hoogte is'' als jij waarschijnlijk bent (2) je kan inzien dat iemand weinig te besteden heeft maar toch een poging doet om er stijlvol bij te lopen, dit in tegenstelling tot jouw voorbeeld, veel andere Nederlanders. Zou hij geen opmerkingen kunnen verwachten als hij iedere dag in hetzelfde pak loopt? Waarschijnlijk loopt hij er beter bij dan zijn baas.

Al die verwaande uitspraken tegen newcomers, geef ze eens wat ruimte.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Voor het overige een PM met iets meer context.

Groeten,
Don

P.

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #20 Gepost op: 20 april 2007 – 13:37:23
knip

S.R.F.

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #21 Gepost op: 20 april 2007 – 16:11:18
Dat boek is van Bernhard Roetzel.
Laat u zich niet kisten, bij ons komt alles in kannen en kruiken!

P.

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #22 Gepost op: 20 april 2007 – 16:14:14
knip

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.397
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #23 Gepost op: 20 april 2007 – 19:14:12
Citaat van: "P."
Hallo mensen, ik heb tussen de regel door best wel wat nuttige tips eruit kunnen halen. Zasa sloeg wat mij betreft de spijker op zijn kop: Ik wil er gewoon graag representabel bij lopen, maar het is JUIST mijn bedoeling om niet boven het maaiveld uit te steken, ik ben immers stagiair, geen leidinggevende of iets dergelijks.

Bovendien heb ik simpelweg niet meer financiële middelen, wat nu al ruim 450 euro kwijt en voor 2 pakken bij SuSu plus goedkopere overhemden had ik al gauw minimaal op de 600 gezeten.

Qua dassen ga ik denk ik gewoon op zoek naar een paar 'veilige' dassen. De grijzige das is uiteraard bedoeld voor het bij het blauwe pak en niet bij de zwarte. Het idee was om bij de zwarte juist iets meer kleur en motief te brengen ter compensatie. Toch niet zo'n slecht idee voor een leek?

Nogmaals bedankt en voor de échte negatievelingen zou ik willen zeggen. Denk eens terug aan jullie studententijd, hoe liepen jullie er toen bij en hoeveel hadden jullie te besteden? Wat zou je over hebben gehad voor een stage waar je natuurlijk alleen een vergoeding voor krijgt dat slechts een klein deel van het marktconforme salaris is?

Als laatste nog even over dat boek dat genoemd is. Van welke auteur is het, dan zal ik even gaan kijken of ik het ergens kan kopen   :)


Jij krijgt tenminste nog wat betaalt voor je stage,
mijn stage kostte alleen maar geld.
Lang, heel lang geleden.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #24 Gepost op: 20 april 2007 – 19:25:13
Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "P."
Hallo mensen, ik heb tussen de regel door best wel wat nuttige tips eruit kunnen halen. Zasa sloeg wat mij betreft de spijker op zijn kop: Ik wil er gewoon graag representabel bij lopen, maar het is JUIST mijn bedoeling om niet boven het maaiveld uit te steken, ik ben immers stagiair, geen leidinggevende of iets dergelijks.

Bovendien heb ik simpelweg niet meer financiële middelen, wat nu al ruim 450 euro kwijt en voor 2 pakken bij SuSu plus goedkopere overhemden had ik al gauw minimaal op de 600 gezeten.

Qua dassen ga ik denk ik gewoon op zoek naar een paar 'veilige' dassen. De grijzige das is uiteraard bedoeld voor het bij het blauwe pak en niet bij de zwarte. Het idee was om bij de zwarte juist iets meer kleur en motief te brengen ter compensatie. Toch niet zo'n slecht idee voor een leek?

Nogmaals bedankt en voor de échte negatievelingen zou ik willen zeggen. Denk eens terug aan jullie studententijd, hoe liepen jullie er toen bij en hoeveel hadden jullie te besteden? Wat zou je over hebben gehad voor een stage waar je natuurlijk alleen een vergoeding voor krijgt dat slechts een klein deel van het marktconforme salaris is?

Als laatste nog even over dat boek dat genoemd is. Van welke auteur is het, dan zal ik even gaan kijken of ik het ergens kan kopen   :)


Jij krijgt tenminste nog wat betaalt voor je stage,
mijn stage kostte alleen maar geld.
Lang, heel lang geleden.


 :lol: Denk wel bij de meeste stages..

Ps. je kan beter een pak bij de Zara kopen dan bij de WE

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #25 Gepost op: 20 april 2007 – 21:43:07
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "P."
Hallo mensen, ik heb tussen de regel door best wel wat nuttige tips eruit kunnen halen. Zasa sloeg wat mij betreft de spijker op zijn kop: Ik wil er gewoon graag representabel bij lopen, maar het is JUIST mijn bedoeling om niet boven het maaiveld uit te steken, ik ben immers stagiair, geen leidinggevende of iets dergelijks.

Bovendien heb ik simpelweg niet meer financiële middelen, wat nu al ruim 450 euro kwijt en voor 2 pakken bij SuSu plus goedkopere overhemden had ik al gauw minimaal op de 600 gezeten.

Qua dassen ga ik denk ik gewoon op zoek naar een paar 'veilige' dassen. De grijzige das is uiteraard bedoeld voor het bij het blauwe pak en niet bij de zwarte. Het idee was om bij de zwarte juist iets meer kleur en motief te brengen ter compensatie. Toch niet zo'n slecht idee voor een leek?

Nogmaals bedankt en voor de échte negatievelingen zou ik willen zeggen. Denk eens terug aan jullie studententijd, hoe liepen jullie er toen bij en hoeveel hadden jullie te besteden? Wat zou je over hebben gehad voor een stage waar je natuurlijk alleen een vergoeding voor krijgt dat slechts een klein deel van het marktconforme salaris is?

Als laatste nog even over dat boek dat genoemd is. Van welke auteur is het, dan zal ik even gaan kijken of ik het ergens kan kopen   :)


Jij krijgt tenminste nog wat betaalt voor je stage,
mijn stage kostte alleen maar geld.
Lang, heel lang geleden.


 :lol: Denk wel bij de meeste stages..

Ps. je kan beter een pak bij de Zara kopen dan bij de WE


Ik kreeg in London 1200 pond bruto, maarja daar ben je 800 pond+ voor een appartement kwijt.... zit je nog eens 25 minuten buiten het centrum

Je kan beter gewoon je collectie langzaam opbouwen met goede pakken dan een stel goedkope pakken kopen waar je niks aan hebt na 1 jaar dragen, dat is ook zonde!

jvain

  • Gebruiker
  • Berichten: 85
    • Bekijk profiel
Kleurencombinaties
Reactie #26 Gepost op: 20 april 2007 – 22:22:56
Ik Ben student, en krijg geen stage vergoeding, simpelweg iets verder vooruit kijken, handig met je centen omgaan en beetje sparen. Dan heb je die 150e er makkelijk genoeg bij :lol:
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”


Benjamin Franklin

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitŕ - modern tailors
Kleurencombinaties
Reactie #27 Gepost op: 22 april 2007 – 11:25:52
Citaat van: "jvain"
Ik Ben student, en krijg geen stage vergoeding, simpelweg iets verder vooruit kijken, handig met je centen omgaan en beetje sparen. Dan heb je die 150e er makkelijk genoeg bij :lol:


Regeren is vooruitzien.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitŕ - modern tailors

Napoleon

  • Gast
Kleurencombinaties
Reactie #28 Gepost op: 22 april 2007 – 18:17:22
Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "P."
Hallo mensen, ik heb tussen de regel door best wel wat nuttige tips eruit kunnen halen. Zasa sloeg wat mij betreft de spijker op zijn kop: Ik wil er gewoon graag representabel bij lopen, maar het is JUIST mijn bedoeling om niet boven het maaiveld uit te steken, ik ben immers stagiair, geen leidinggevende of iets dergelijks.

Bovendien heb ik simpelweg niet meer financiële middelen, wat nu al ruim 450 euro kwijt en voor 2 pakken bij SuSu plus goedkopere overhemden had ik al gauw minimaal op de 600 gezeten.

Qua dassen ga ik denk ik gewoon op zoek naar een paar 'veilige' dassen. De grijzige das is uiteraard bedoeld voor het bij het blauwe pak en niet bij de zwarte. Het idee was om bij de zwarte juist iets meer kleur en motief te brengen ter compensatie. Toch niet zo'n slecht idee voor een leek?

Nogmaals bedankt en voor de échte negatievelingen zou ik willen zeggen. Denk eens terug aan jullie studententijd, hoe liepen jullie er toen bij en hoeveel hadden jullie te besteden? Wat zou je over hebben gehad voor een stage waar je natuurlijk alleen een vergoeding voor krijgt dat slechts een klein deel van het marktconforme salaris is?

Als laatste nog even over dat boek dat genoemd is. Van welke auteur is het, dan zal ik even gaan kijken of ik het ergens kan kopen   :)


Jij krijgt tenminste nog wat betaalt voor je stage,
mijn stage kostte alleen maar geld.
Lang, heel lang geleden.
niet zeiken, daarna hark je direct 2xmodaal binnen

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Kleurencombinaties
Reactie #29 Gepost op: 23 april 2007 – 16:21:26
Citaat van: "Bogart"
Och,valt bij de Rabobank niet uit de toon.

idd, ik zou gaan voor blauw/groene combi's  :wink:

succes met je stage :!:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"