Auteur Topic: [Blog] M. Fan  (96806 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] M. Fan
Reactie #135 Gepost op: 25 oktober 2008 - 18:02:21
Ik vind het een beetje gemaakt ogen, de button-down los gedragen, ...

Die losse button-down vind ik sowieso nergens over gaan. Ergens heeft iemand besloten dat het hip is om een stijlicoon na te gaan doen, maar fraai is het natuurlijk niet te noemen.  :twisted:

Mediaman

• Gast
Reactie #136 Gepost op: 26 oktober 2008 - 00:54:13
Hij wil te graag,...waardoor het krampachtig over komt.

Als je geen Italiaan/Napolitaan c.q. Engelsman bent zal je er nooit een worden, maar dat is een realiteit waar meer mensen moeilijk mee om kunnen gaan.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #137 Gepost op: 29 oktober 2008 - 09:34:09
Buiten twee toevoegingen aan zijn blog kwam ik onderstaande post van zijn hand nog tegen. Laten we proberen de discussie hier wat respectvoller te houden, hij heeft uiteindelijk ook niet voor z'n uiterlijk gekozen. Net zoals iedereen.

Originally Posted by mafoofan
You know, in the past, I have tried to mask my height. I learned two things: (1) it never works, and (2) there's nothing wrong with being short in the first place (I am short, after all). I am very happy that you've all taken the time to consider and analyze my pictures (that's why I posted them, after all!), but I strongly disagree with efforts to make the body look like something it isn't. I know this brings us back to an old debate. But you must consider the fact that I am not merely somewhat short, but very short. Moreover, I have extremely bold features (big head, big shoulders, big chest, narrow waist, short legs). These things cannot be tailored away--not should they, necessarily.

Keep in mind, the short man in the photos is short (only 5'4"!). The question to me isn't whether I can look 5'6" or 5'7", but if I can be as good looking at 5'4" as possible.

If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 29 oktober 2008 - 09:39:54
Je hebt gelijk Sergio. De beste man op zijn fysiek afrekenen is nogal kinderachtig, vind ik achteraf ook van mijn eigen commentaar op de vorige pagina. We mogen allang blij zijn dat we via zijn weblog zoveel 'real life' foto's van het werk van London House kunnen bekijken.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 29 oktober 2008 - 11:27:15
Buiten twee toevoegingen aan zijn blog kwam ik onderstaande post van zijn hand nog tegen. Laten we proberen de discussie hier wat respectvoller te houden, hij heeft uiteindelijk ook niet voor z'n uiterlijk gekozen. Net zoals iedereen.

Originally Posted by mafoofan
You know, in the past, I have tried to mask my height. I learned two things: (1) it never works, and (2) there's nothing wrong with being short in the first place (I am short, after all). I am very happy that you've all taken the time to consider and analyze my pictures (that's why I posted them, after all!), but I strongly disagree with efforts to make the body look like something it isn't. I know this brings us back to an old debate. But you must consider the fact that I am not merely somewhat short, but very short. Moreover, I have extremely bold features (big head, big shoulders, big chest, narrow waist, short legs). These things cannot be tailored away--not should they, necessarily.

Keep in mind, the short man in the photos is short (only 5'4"!). The question to me isn't whether I can look 5'6" or 5'7", but if I can be as good looking at 5'4" as possible.

We zouden dit kunnen benaderen als experiment, hoe om te gaan met extremen wat betreft keuze van snit en vorm? Naast de mooie foto's en uitgebreide verslagen is dat één van de meerwaardes van dit blog voor mij.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 31 oktober 2008 - 09:25:08
De inzending van vandaag:

Niet om het een of ander maar doet hij 't er om of heb ik het mis?

Vanità - modern tailors

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 31 oktober 2008 - 09:33:41
Je hebt hetmis.
De persoon in kwestie is gewoon zo.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 31 oktober 2008 - 09:37:30
Jezus, die bril, ik had bij hem iets kleiners en klassiekers verwacht...

Tevens moet deze jongen echt minder 'plompe' schoenen dragen, die Lobbs staan hem beter dan deze Monks van Alden. Dat zal zijn relatief grote voeten kleiner laten lijken. Maar gezien de reactie die Sergio citeerde geeft hij daar niet meer om.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 31 oktober 2008 - 09:44:30
Wel een waanzinnig mooi jasje! Ook leuk: de front dart (eigenlijk een front cut denk ik) die helemaal doorloopt tot de onderzijde van het voorpand (zie de naad onder de rechterzak - voor ons links dus). Een typisch écht Napolitaans detail heb ik me laten vertellen, waar uiteraard een term voor is die ik allang weer ben vergeten. Ook te zien bij bespoke pakken en jasjes waarvan Nexus en Looking to improve eerder plaatjes hebben gepost (zie o.a. hier en hier).

De das vind ik ook heel erg prima.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 31 oktober 2008 - 10:08:08
Wel een waanzinnig mooi jasje! Ook leuk: de front dart (eigenlijk een front cut denk ik) die helemaal doorloopt tot de onderzijde van het voorpand (zie de naad onder de rechterzak - voor ons links dus). Een typisch écht Napolitaans detail heb ik me laten vertellen, waar uiteraard een term voor is die ik allang weer ben vergeten. Ook te zien bij bespoke pakken en jasjes waarvan Nexus en Looking to improve eerder plaatjes hebben gepost (zie o.a. hier en hier).

De das vind ik ook heel erg prima.

Jasje is inderdaad erg mooi, mijn RTW Isaia pakje heeft ook een verlengde front dart.  :)

Mediaman

• Gast
Reactie #145 Gepost op: 31 oktober 2008 - 10:59:24
De inzending van vandaag:

Niet om het een of ander maar doet hij 't er om of heb ik het mis?

Niet om te katten op de man z'n fysiek, maar de bril benadrukt de vorm en afmeting van zijn hoofd.

Nogmaals, hij wil te graag en mist elke vorm van Sprezzatura

“a certain nonchalance, so as to conceal all art and make whatever one does or says appear to be without effort and almost without any thought about it.”

Geen spoor van te bekennen, helaas wat hij geeft denk ik een klein fortuin uit aan kleding.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 31 oktober 2008 - 11:04:18
Op het Amerikaanse SF wordt hij momenteel aardig bekritiseerd. Het lijkt erop dat de gekkigheid van dit forum is overgewaaid:

Citaat van: Connemara
Looking good junior

Citaat van: Cantabrigian
Those glasses make your pants look too short.

Citaat van: SoCal2NYC
II'm sure if I saw you at Fairway I would think that Mafoo looked decent; but, the pics on here give the sense of a little boy playing dress up.

En zo gaat het nog wel even door...
Laatst bewerkt op: 31 oktober 2008 - 11:13:17 door foto010101
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 31 oktober 2008 - 11:31:40
Citaat
Nogmaals, hij wil te graag en mist elke vorm van Sprezzatura

Ik ben het daarmee eens. De button-down shirts, een pochet, de manier van knoping van de das...het is bij elk outfit hetzelfde.

Citaat
Het lijkt erop dat de gekkigheid van dit forum is overgewaaid:

Sarcasme of niet, m fan post daar al jaren en staat daar ook al een flinke tijd bloot aan kritiek.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 31 oktober 2008 - 12:08:52
Er zijn natuurlijk best wat kleine dingen die hij zou kunnen doen zodat het wat minder als een karikatuur over komt. Maar dat is zijn keuze.

Vanità - modern tailors

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 31 oktober 2008 - 13:49:39
Sarcasme of niet, m fan post daar al jaren en staat daar ook al een flinke tijd bloot aan kritiek.

Bij zijn username staat: Join Date: Feb 2007.

Het lijkt erop dat hij momenteel vooral veel kritiek krijgt omdat hij volgens sommigen nogal elitair uit de hoek kwam met een paar opmerkingen. 
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html