Auteur Topic: [Blog] M. Fan  (96812 keer gelezen)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Blog] M. Fan
Reactie #90 Gepost op: 18 maart 2008 - 14:13:51
Citaat van: "Sergio"
Nieuwe post!

http://mfanblog.blogspot.com/2008/03/some-assembly-required.html

Van de een na laatste foto zegt heer Fan zelf :
Citaat

.....There is quite a bit of drape in the back......

(Ik zie tussen de schouderbladen wel iets stof, welke wellicht weg mag.)
Wat betekent dit "drape in the back"?  Dat er wat stof te veel in de rug zit? Of is het een stijldinges?
Niets zo veranderlijk als de mens

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Blog] M. Fan
Reactie #91 Gepost op: 18 maart 2008 - 14:52:53
De term "drape" wordt op twee manieren gebruikt.

Stof heeft een bepaalt niveau aan drape. Dat wil zeggen de manier waarop het valt en plooibaar is. Dat is van heel veel factoren afhankelijk. Je kunt je voorstellen dat een ultra dunne S150 stof een heel andere drape heeft dan een dikke tweed. Dit is iets waar de kleermaker rekening mee moet houden.

Daarnaast heeft een kledingstuk ook drape. Meestal doelt met dan op de plekken waar de stof wat extra plooit om voor leefruimte te zorgen.

M. Fan doelt op de extra stof uiterst links en uiterst rechts van het rugpand, waar de mouwen zitten. Daar zit wat extra stof zodat hij z'n armen naar voren kan doen (autorijden of bureauwerk bijvoorbeeld) zonder uit zijn jasje te scheuren.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Blog] M. Fan
Reactie #92 Gepost op: 18 maart 2008 - 14:59:23
Citaat van: "Sergio"
De term "drape" wordt op twee manieren gebruikt.

Stof heeft een bepaalt niveau aan drape. Dat wil zeggen de manier waarop het valt en plooibaar is. Dat is van heel veel factoren afhankelijk. Je kunt je voorstellen dat een ultra dunne S150 stof een heel andere drape heeft dan een dikke tweed. Dit is iets waar de kleermaker rekening mee moet houden.

Daarnaast heeft een kledingstuk ook drape. Meestal doelt met dan op de plekken waar de stof wat extra plooit om voor leefruimte te zorgen.

M. Fan doelt op de extra stof uiterst links en uiterst rechts van het rugpand, waar de mouwen zitten. Daar zit wat extra stof zodat hij z'n armen naar voren kan doen (autorijden of bureauwerk bijvoorbeeld) zonder uit zijn jasje te scheuren.

Ah... OK .... ga ik de foto's opnieuw bekijken

dank
Niets zo veranderlijk als de mens

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Blog] M. Fan
Reactie #93 Gepost op: 18 maart 2008 - 15:19:33
Maar drape manifesteert zich in de borst- of rugpartij als een subtiele verticale rimpeling van de stof - horizontale rimpels/kreukels zijn een teken van onvolmaakte fit. (Heb ik ook maar van horen zeggen hoor. )

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Blog] M. Fan
Reactie #94 Gepost op: 18 maart 2008 - 15:27:04
Citaat van: "Velponi"
Maar drape manifesteert zich in de borst- of rugpartij als een subtiele verticale rimpeling van de stof - horizontale rimpels/kreukels zijn een teken van onvolmaakte fit. (Heb ik ook maar van horen zeggen hoor. )

De plooi tussen de schouderbladen wordt inderdaad niet tot drape gerekend enkel dat bij de mouwen links en rechts van het rugpand.

Die plooi hoort daar ook niet maar kan komen door een wat scheve houding op het moment van de foto.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Blog] M. Fan
Reactie #95 Gepost op: 20 april 2008 - 14:26:31
Update: What's in a Chest?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] M. Fan
Reactie #96 Gepost op: 23 oktober 2008 - 13:28:38
Staat weer nieuwe posts op. Hij kijkt alleen wat vreemd...

Vanità - modern tailors

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 23 oktober 2008 - 14:27:28
Inderdaad. Ik moest aan José Jalapeno denken....

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 23 oktober 2008 - 15:33:44
Hij heeft voor zijn lengte wel een flinke omslag.. Ik vind de jasjes prachtig maar misschien de mouwen wat 'vol'.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 23 oktober 2008 - 16:35:35
Hier nog wat van hem:

Laatst bewerkt op: 29 oktober 2008 - 10:44:33 door Bontius

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 23 oktober 2008 - 19:01:12
Hij heeft voor zijn lengte wel een flinke omslag.. Ik vind de jasjes prachtig maar misschien de mouwen wat 'vol'.

+1, om met Bogart te spreken.

Met alle respect, maar ik vind het door die omslag net een lilliputter om te zien. En de twee mouwen bij elkaar, lijken van dezelfde omvang te zijn als z'n taille.  :P

Met zijn proporties zou ik eerder kiezen voor iets smaller ogende schouders voor zover mogelijk, zeker slankere mouwen om het beter in verhouding te maken, het jasje iets korter (kom er maar in Dantès) en de omslag weg laten. De laatste twee aanpassingen om z'n benen langer te laten doen lijken.

Prachtige schoenen op de foto's hierboven, dat dan weer wel.  ;)
Laatst bewerkt op: 23 oktober 2008 - 19:03:33 door Mikey Fuoco

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 23 oktober 2008 - 19:06:15
Het zijn wel schitterende pakken, en laten we eerlijk zijn hij heeft z'n afmetingen niet echt mee.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom hij op foto's altijd kijkt alsof er gisteravond bruine bonen met ui op het menu stonden.

Edit: Ik denk dat ik er uit ben wat er "mis" is. Het pak draagt nog te veel hem en niet andersom. Hij oogt er niet natuurlijk in.
Laatst bewerkt op: 23 oktober 2008 - 19:09:27 door Sergio

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 23 oktober 2008 - 19:07:22
Wat een zure kabouter... hij mist alleen zijn puntmutsje nog.
Op zijn blog staan wel altijd interessante overdenkingen. Vooral betreffende drop enz.
Ook zijn zijn foto's van details altijd erg mooi...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 23 oktober 2008 - 19:31:00
Als ik hem was, zou ik een pakje overslaan en in een fotograaf investeren. Op de bovenste foto lijkt z'n hoofd even lang als de afstand enkel - bovenkant knie, en als hij z'n oren iets uitklapt, haalt hij de breedte van z'n taille. Maar het ergste is misschien nog wel dat hij naar boven kijkt, alsof hij iets op de vensterbank zoekt.

Verder lijkt hij me een enorm aardige kerel met een heel goed karakter en zal ik me voortaan proberen te onthouden van commentaar.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 23 oktober 2008 - 19:46:40
Als ik hem was, zou ik een pakje overslaan en in een fotograaf investeren. Op de bovenste foto lijkt z'n hoofd even lang als de afstand enkel - bovenkant knie, en als hij z'n oren iets uitklapt, haalt hij de breedte van z'n taille. Maar het ergste is misschien nog wel dat hij naar boven kijkt, alsof hij iets op de vensterbank zoekt.

Verder lijkt hij me een enorm aardige kerel met een heel goed karakter en zal ik me voortaan proberen te onthouden van commentaar.

QFT

ROFLMAO

:lol: