Auteur Topic: Pakken en politiek?  (67979 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #120 Gepost op: 22 februari 2008 - 22:57:05
Boer Koekoek van de boerenpartij zag er altijd wel goed uit een echte heer.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #121 Gepost op: 22 februari 2008 - 23:11:06
Citaat van: "gusto napolitano"
Boer Koekoek van de boerenpartij zag er altijd wel goed uit een echte heer.

Haha! Altijd een mooie nonchalante slag in zijn haar. (Wel een beetje verschrikte blik in z'n ogen.)

Hier hebben we 'm:

Thijsch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #122 Gepost op: 22 februari 2008 - 23:24:21
haha die poster lijkt gewoon qua uitstraling op deze klassieker:

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #123 Gepost op: 23 februari 2008 - 03:05:27
Citaat van: "Willeam"
Nou, ik ben WEL SGP-er en ben het weer helemaal met hem eens  :lol:
Bijzonder om een SGP-er hier aan te treffen!

Is dat te combineren met het slijk der aarde van het SF?:-)

[Ben zelf van GPV-achtergrond, maar vind Van der Vlies zelf niet zulke mooie / goed zittende pakken hebben, hoewel ik het in het algemeen wel met hem eens ben wat betreft dit onderwerp.]

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #124 Gepost op: 24 februari 2008 - 03:40:55
SGP'ers hier, jezus. :lol:  :wink:
This, madame, is Versailles.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #125 Gepost op: 24 februari 2008 - 10:53:15
Citaat van: "De Telegraaf"
'Minister maakt Nederland te schande'
door onze verslaggevers

AMSTERDAM -  Modieus Nederland deelt de mening van SGP-leider Bas van der Vlies dat Tweede Kamerleden eruitzien als campinggasten en dat de rugzak van Ella Vogelaar een fashion faux pas is.

"Rugzakken zijn leuk voor in de sportschool", zegt tv-stylist Maik de Boer. "Maar iemand die met ongewassen haar en in een campingoutfit je land vertegenwoordigt is niet geloofwaardig. Juist in een land als Amerika wordt er door de politici goed nagedacht over kleding. Onze bewindslieden trekken maar wat aan. Jammer."

Een van de Kamerleden waar Bas van der Vlies ongetwijfeld op doelde is PvdA'er Hans Spekman, die altijd in wijde, felgekleurde truien loopt. " Ik verloochen mezelf niet. Ik ben zoals ik ben. Er zijn al genoeg politici die zich te snel verloochenen", aldus Spekman, die draagt waar hij zich lekker in voelt. "Als Bas van der Vlies mij als 16-jarige zou hebben gezien, zou hij helemaal geschrokken zijn."

"Ella Vogelaar was niet op vakantie in New York, ze was er namens het Nederlandse volk en als visitekaartje van ons land kun je er niet als toerist uitzien", foetert Reinildis van Ditzhuyzen, historica en auteur van het etiquetteboek De Dikke Ditz. "Er zijn basisregels die je in acht moet nemen. Je moet er verzorgd uitzien, dus geen rafels en gaten in je kleren en het moet passen bij de gelegenheid. Vogelaars keuze klopte niet. Daarbij heeft ze de mogelijkheden om er netjes uit te zien en wordt ze met een auto van hot naar her verplaatst. Dat wil niet zeggen dat ze meteen hakken moet aantrekken, maar wel iets eleganters. Haar outfit wordt misschien in Deventer of Groningen leuk en sportief gevonden, in het buitenland worden we met zo'n bewindsvrouw niet serieus genomen."

"Ik snap niet waarom politici zo gewoon willen overkomen. Wouter Bos die zonder das verschijnt, dat kan toch niet. Of die keer dat Hans van Mierlo in Parijs in een gekreukt pak en ongepoetste schoenen verscheen! Vind je het gek dat de Fransen daarom moesten lachen? Je kleden volgens de regels heeft niets te maken met belangrijk doen. Je hebt een zekere functie en dat moeten de Kamerleden behoorlijk uitdragen. Je moet je vak serieus nemen." In de ons omringende landen verschijnen de heren en dames volksvertegenwoordigers een stuk netter in de politieke arena. De Duitse parlementariërs lopen in driedelig grijs en altijd gepoetste schoenen. Ook in Engeland is iedereen strak in het pak, hoewel sommige kostuums slonzig lijken. Ook zijn de kleurencombinaties er volgens kenners af en toe afschuwelijk. Ook de Belgische politici zijn over het algemeen beter gekleed.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #126 Gepost op: 24 februari 2008 - 10:58:34
Leuke post Mikey,

nog iemand foto's kunnen vinden van de rugzak-outfit van Vogelaar :?:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #127 Gepost op: 24 februari 2008 - 11:02:13
Staan nog op mijn netvlies gebrand. Zag er inderdaad niet uit, zeker niet in combinatie met de klanken die ongefilterd uit haar opborrelen. Maar goed, wie weet doet ze haar werk wel naar behoren.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #128 Gepost op: 24 februari 2008 - 11:04:17
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
Leuke post Mikey,

nog iemand foto's kunnen vinden van de rugzak-outfit van Vogelaar :?:

Niet speciaal de rugzak foto. Wel een foto vlak voordat ze met Bassie moet optreden:

En erg representatief loopt ze er niet bij nee. Niet alleen in het buitenland zouden ze speciaal op de kleding moeten letten als minister.

"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #129 Gepost op: 24 februari 2008 - 11:52:01
Citaat van: "Carwo"
Maar goed, wie weet doet ze haar werk wel naar behoren.

:-s

Oh ja zij is van die prachtwijken met kansenjongeren :^o

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #130 Gepost op: 24 februari 2008 - 13:25:20
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Oh ja zij is van die prachtwijken met kansenjongeren :^o

Ze is pas net begonnen, M., je weet het niet.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken en politiek?
Reactie #131 Gepost op: 24 februari 2008 - 14:11:57
Heb dat stukje ook op TV gezien, de tranen sprongen me in de ogen :cry:

Als Balkende zo hangt aan normen en waarde waarom voert hij dan niet weer gewoon kledingvoorschriften in voor politici, zoals we die vroeger ook hadden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #132 Gepost op: 24 februari 2008 - 14:20:17
Hans Spekman is toch wel de grootste aap uit de Tweede Kamer wat mij betreft. Dat hij überhaupt langs de beveiliging komt in die kleding...  :?

Excuses voor de tekst op het plaatje, maar het is één van de kledingvoorbeelden die ik niet zonder die tekst kon vinden.

Ook hier, en hier nog wat Spekman.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #133 Gepost op: 24 februari 2008 - 14:23:25
Citaat van: "Peer Gynt"
Hans Spekman is toch wel de grootste aap uit de Tweede Kamer wat mij betreft. Dat hij überhaupt langs de beveiliging komt in die kleding...  :?

Ik vind het een regelrechte schande! Beetje opzettelijk anti-conformistisch kleden zeg. Een anarchist dat is 't! Krakerstuig! Hoe komt zo iemand überhaupt zo hoog op de pvda-lijst dat hij in de kamer zit.  :?

Zo, ik heb gezegd.

*denkt nu aan bloeddruk op de zo mooie zondagmiddag*

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #134 Gepost op: 24 februari 2008 - 14:36:11
Citaat
Hoe komt zo iemand überhaupt zo hoog op de pvda-lijst dat hij in de kamer zit.

Zegt al genoeg.