Boer Koekoek van de boerenpartij zag er altijd wel goed uit een echte heer.
Nou, ik ben WEL SGP-er en ben het weer helemaal met hem eens
'Minister maakt Nederland te schande' door onze verslaggeversAMSTERDAM - Modieus Nederland deelt de mening van SGP-leider Bas van der Vlies dat Tweede Kamerleden eruitzien als campinggasten en dat de rugzak van Ella Vogelaar een fashion faux pas is. "Rugzakken zijn leuk voor in de sportschool", zegt tv-stylist Maik de Boer. "Maar iemand die met ongewassen haar en in een campingoutfit je land vertegenwoordigt is niet geloofwaardig. Juist in een land als Amerika wordt er door de politici goed nagedacht over kleding. Onze bewindslieden trekken maar wat aan. Jammer." Een van de Kamerleden waar Bas van der Vlies ongetwijfeld op doelde is PvdA'er Hans Spekman, die altijd in wijde, felgekleurde truien loopt. " Ik verloochen mezelf niet. Ik ben zoals ik ben. Er zijn al genoeg politici die zich te snel verloochenen", aldus Spekman, die draagt waar hij zich lekker in voelt. "Als Bas van der Vlies mij als 16-jarige zou hebben gezien, zou hij helemaal geschrokken zijn." "Ella Vogelaar was niet op vakantie in New York, ze was er namens het Nederlandse volk en als visitekaartje van ons land kun je er niet als toerist uitzien", foetert Reinildis van Ditzhuyzen, historica en auteur van het etiquetteboek De Dikke Ditz. "Er zijn basisregels die je in acht moet nemen. Je moet er verzorgd uitzien, dus geen rafels en gaten in je kleren en het moet passen bij de gelegenheid. Vogelaars keuze klopte niet. Daarbij heeft ze de mogelijkheden om er netjes uit te zien en wordt ze met een auto van hot naar her verplaatst. Dat wil niet zeggen dat ze meteen hakken moet aantrekken, maar wel iets eleganters. Haar outfit wordt misschien in Deventer of Groningen leuk en sportief gevonden, in het buitenland worden we met zo'n bewindsvrouw niet serieus genomen." "Ik snap niet waarom politici zo gewoon willen overkomen. Wouter Bos die zonder das verschijnt, dat kan toch niet. Of die keer dat Hans van Mierlo in Parijs in een gekreukt pak en ongepoetste schoenen verscheen! Vind je het gek dat de Fransen daarom moesten lachen? Je kleden volgens de regels heeft niets te maken met belangrijk doen. Je hebt een zekere functie en dat moeten de Kamerleden behoorlijk uitdragen. Je moet je vak serieus nemen." In de ons omringende landen verschijnen de heren en dames volksvertegenwoordigers een stuk netter in de politieke arena. De Duitse parlementariërs lopen in driedelig grijs en altijd gepoetste schoenen. Ook in Engeland is iedereen strak in het pak, hoewel sommige kostuums slonzig lijken. Ook zijn de kleurencombinaties er volgens kenners af en toe afschuwelijk. Ook de Belgische politici zijn over het algemeen beter gekleed.
Leuke post Mikey,nog iemand foto's kunnen vinden van de rugzak-outfit van Vogelaar :
Maar goed, wie weet doet ze haar werk wel naar behoren.
Oh ja zij is van die prachtwijken met kansenjongeren :^o
Hans Spekman is toch wel de grootste aap uit de Tweede Kamer wat mij betreft. Dat hij überhaupt langs de beveiliging komt in die kleding...
Hoe komt zo iemand überhaupt zo hoog op de pvda-lijst dat hij in de kamer zit.