Auteur Topic: Pakken en politiek?  (67986 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #135 Gepost op: 24 februari 2008 - 14:53:28
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Hoe komt zo iemand überhaupt zo hoog op de pvda-lijst dat hij in de kamer zit.

Zegt al genoeg.

Met Wouter Bos als lichtend voorbeeld :twisted:

Die sinds hij over de staatskas gaat wel een das draagt...

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #136 Gepost op: 24 februari 2008 - 15:07:30
Citaat van: "Rogier"
SGP'ers hier, jezus. :lol:  :wink:
Onnodig kwetsen, vloeken hoeft natuurlijk ook weer niet, zeker niet op zondag en op een stijlforum.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken en politiek?
Reactie #137 Gepost op: 24 februari 2008 - 15:07:38
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Hoe komt zo iemand überhaupt zo hoog op de pvda-lijst dat hij in de kamer zit.

Zegt al genoeg.

Met Wouter Bos als lichtend voorbeeld :twisted:

Die sinds hij over de staatskas gaat wel een das draagt...

Hij is het vleesgeworden voorbeeld van hypocrisie.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #138 Gepost op: 24 februari 2008 - 15:09:07
Citaat van: "paulbrussel"
Onnodig kwetsen, vloeken hoeft natuurlijk ook weer niet zeker niet op zondag en op een stijlforum.

Wisten jullie dit overigens:

http://www.sgp.nl/

Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.

Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag ‘gesloten’.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.

Staatkundig Gereformeerde Partij

Dát vind ik dan wel weer karakter hebben, hoewel ik er ook ontzettend om moet lachen :lol:

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #139 Gepost op: 24 februari 2008 - 15:11:10
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Ik vind het een regelrechte schande! Beetje opzettelijk anti-conformistisch kleden zeg. Een anarchist dat is 't! Krakerstuig! Hoe komt zo iemand überhaupt zo hoog op de pvda-lijst dat hij in de kamer zit.  :?

Hehe. Oude anarcho-hiphopper.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #140 Gepost op: 24 februari 2008 - 15:15:05
Citaat van: "Sergio"
Dát vind ik dan wel weer karakter hebben, hoewel ik er ook ontzettend om moet lachen :lol:
Karakter kan dat soort partijen natuurlijk niet ontzegd worden. Maar het past in de lijn waarmee ik ook ben opgegroeid: zorg ervoor dat mensen niet onnodig hoeven te werken op zondag zodat iedereen de mógelijkheid heeft de zondag aan de dienst van, God te wijden (dus ook geen mensen bij internet-providers en zo). Zo werd er om die reden vroeger bij mij thuis ook geen tv gekeken.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #141 Gepost op: 24 februari 2008 - 15:16:43
Karakter kan dat soort partijen natuurlijk niet ontzegd worden. Maar het past in de lijn waarmee ik ook ben opgegroeid: zorg ervoor dat mensen niet onnodig hoeven te werken op zondag zodat iedereen de mógelijkheid heeft de zondag aan de dienst van, God te wijden (dus ook geen mensen bij internet-rpoviders en zo). Zo werd er om die reden vroeger bij mij thuis ook geen tv gekeken.

Ik denk dat ze daar een automatisch draaiend scriptje voor hebben, dus alleen de computer hoeft dan op zondag te werken. :wink:

Vanità - modern tailors

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #142 Gepost op: 24 februari 2008 - 15:23:23
Als Balkenende zo hangt aan normen en waarde waarom voert hij dan niet weer gewoon kledingvoorschriften in voor politici, zoals we die vroeger ook hadden.
Bestonden er ooit van die kledingvoorschriften? Wel voor ministers voor WOII (jaquet) en hoge ambtenaren (uniform), maar voor kamerleden?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #143 Gepost op: 24 februari 2008 - 20:14:22
Geen idee eigenlijk, maar nooit te laat om ze alsnog in te voeren :wink:

Vanità - modern tailors

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #144 Gepost op: 24 februari 2008 - 20:19:14
Geen idee eigenlijk, maar nooit te laat om ze alsnog in te voeren :wink:
Dat ben ik gehéél met je eens! Voor het aardappelzakkerige (:-)) Nederland zelf is het misschien niet nodig, maar voor de buitenlandse optredens lijkt het me inderdaad aanbevelenswaardig. Ik kan me goed vinden in de opmerkingen van mevrouw van Ditzhuyzen in deze.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #145 Gepost op: 24 februari 2008 - 20:46:57
Onnodig kwetsen, vloeken hoeft natuurlijk ook weer niet zeker niet op zondag en op een stijlforum.

Wisten jullie dit overigens:

http://www.sgp.nl/

Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.

Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag ‘gesloten’.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.

Staatkundig Gereformeerde Partij

nu weer on topic  :D
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #146 Gepost op: 25 februari 2008 - 10:57:16
Uit de Telegraaf maar weer

'Minister maakt Nederland te schande'

door onze verslaggevers
AMSTERDAM -  Modieus Nederland deelt de mening van SGP-leider Bas van der Vlies dat Tweede Kamerleden eruitzien als campinggasten en dat de rugzak van Ella Vogelaar een fashion faux pas is.

"Rugzakken zijn leuk voor in de sportschool", zegt tv-stylist Maik de Boer. "Maar iemand die met ongewassen haar en in een campingoutfit je land vertegenwoordigt is niet geloofwaardig. Juist in een land als Amerika wordt er door de politici goed nagedacht over kleding. Onze bewindslieden trekken maar wat aan. Jammer."

Een van de Kamerleden waar Bas van der Vlies ongetwijfeld op doelde is PvdA'er Hans Spekman, die altijd in wijde, felgekleurde truien loopt. " Ik verloochen mezelf niet. Ik ben zoals ik ben. Er zijn al genoeg politici die zich te snel verloochenen", aldus Spekman, die draagt waar hij zich lekker in voelt. "Als Bas van der Vlies mij als 16-jarige zou hebben gezien, zou hij helemaal geschrokken zijn."

"Ella Vogelaar was niet op vakantie in New York, ze was er namens het Nederlandse volk en als visitekaartje van ons land kun je er niet als toerist uitzien", foetert Reinildis van Ditzhuyzen, historica en auteur van het etiquetteboek De Dikke Ditz. "Er zijn basisregels die je in acht moet nemen. Je moet er verzorgd uitzien, dus geen rafels en gaten in je kleren en het moet passen bij de gelegenheid. Vogelaars keuze klopte niet. Daarbij heeft ze de mogelijkheden om er netjes uit te zien en wordt ze met een auto van hot naar her verplaatst. Dat wil niet zeggen dat ze meteen hakken moet aantrekken, maar wel iets eleganters. Haar outfit wordt misschien in Deventer of Groningen leuk en sportief gevonden, in het buitenland worden we met zo'n bewindsvrouw niet serieus genomen."

"Ik snap niet waarom politici zo gewoon willen overkomen. Wouter Bos die zonder das verschijnt, dat kan toch niet. Of die keer dat Hans van Mierlo in Parijs in een gekreukt pak en ongepoetste schoenen verscheen! Vind je het gek dat de Fransen daarom moesten lachen? Je kleden volgens de regels heeft niets te maken met belangrijk doen. Je hebt een zekere functie en dat moeten de Kamerleden behoorlijk uitdragen. Je moet je vak serieus nemen." In de ons omringende landen verschijnen de heren en dames volksvertegenwoordigers een stuk netter in de politieke arena. De Duitse parlementariërs lopen in driedelig grijs en altijd gepoetste schoenen. Ook in Engeland is iedereen strak in het pak, hoewel sommige kostuums slonzig lijken. Ook zijn de kleurencombinaties er volgens kenners af en toe afschuwelijk. Ook de Belgische politici zijn over het algemeen beter gekleed.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #147 Gepost op: 25 februari 2008 - 11:04:51
Mijns inziens moeten er gewoon kledingvoorschriften komen.

Het 'gewoon' doen beperkt zich niet alleen tot de kleding. Ook de keuze wat betreft auto's wordt beperkt. Ik vind het allemaal van een hoog kleinburgerlijk gehalte, waarom zouden de representanten van Nederland niet in een beetje flinke auto mogen rijden?

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #148 Gepost op: 25 februari 2008 - 11:16:14
Citaat van: "DaanL"
Mijns inziens moeten er gewoon kledingvoorschriften komen.

Het 'gewoon' doen beperkt zich niet alleen tot de kleding. Ook de keuze wat betreft auto's wordt beperkt. Ik vind het allemaal van een hoog kleinburgerlijk gehalte, waarom zouden de representanten van Nederland niet in een beetje flinke auto mogen rijden?

leading by example, nederland moet energiezuiniger worden dus leiders moeten het juiste voorbeeld geven en een honda civic hybrid rijden. :P
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken en politiek?
Reactie #149 Gepost op: 25 februari 2008 - 11:39:39
Vind ik an sich prima, leading by example. Maar zorg in dat geval dat de kamerleden een beetje leuke hybrid kunnen krijgen, en geen underpowered 2-liter 5-serie. :cry: