Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637031 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Schoenen algemeen
Reactie #975 Gepost op: 14 mei 2010 - 14:44:27
En het (zoveel mogelijk) hanteren van het principe dat het wel erg jammer zou zijn als winkels zouden verdwijnen omdat iedereen komt passen en daarna de boel koopt via internet.

Ook eens, maar dat is denk minder gemeengoed als de andere mogelijke redenen.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #976 Gepost op: 14 mei 2010 - 15:59:28
Ik heb nooit gemerkt dat kwaliteit van Santoni onder de maat is. Op een paar suède schoenen na zien al mijn Santoni's er uit als nieuw en ze worden bepaald niet gespaard. Onderstaande schoenen bijvoorbeeld zijn al een jaartje of 5 oud denk ik en heb ik zeker (veel) meer dan 50 keer gedragen en niet alleen toen de zon scheen. (Ook al een hele tijd niet gepoetst.)

C&J vind ik op zich ook mooie schoenen en zullen kwalitatief vast goed (en misschien beter dan Santoni) zijn. Ik vind alleen het leer vaak wat goedkoop ogen en de kleuren te "hard". Als het toch klassiek Engels moet zijn zou ik "doorsparen" voor Edward Green.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #977 Gepost op: 14 mei 2010 - 16:05:06
Daar gaat het niet om, MM. Het is toch gewoon bewezen op dit forum dat Santoni niet lang mee gaat... heb zelfs plaatjes gezien van Santoni die na 1 jaar al gewoon kapot waren. Zijn jullie dit al weer vergeten?

Alles kan kapot. Mijn beide paren Santoni's hebben 3,5 jaar meer dan 2 keer per week elk dienst gedaan zonder te hoeven worden verzoold. De ene met rubberen zool (Santoni 7415) en de andere met de paarse lederen zool (de 6519). Die foto's waar jij op doelt zeggen me helemaal niets. Ik ben uitermate tevreden over de kwaliteit van mijn Santoni's.

Getuigt overigens wel van behoorlijke arrogantie door de mening van Carwo, iemand die WEL zowel C&J's als Santoni's heeft, af te doen als onwaar, en je af te vragen hoe hij dat nu kan zeggen. Dat heet nou ervaring Charlie. Je hebt zelf nog geen meter op Santoni's rondgelopen, dus je stelligheid is nogal dubieus.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #978 Gepost op: 14 mei 2010 - 16:20:01
Je hebt zelf nog geen meter op Santoni's rondgelopen, dus je stelligheid is nogal dubieus.

Fair enough.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #979 Gepost op: 14 mei 2010 - 17:11:45
Zoals ik al zei, C&J is goed maar Santoni is echt niet slecht.

Mediaman

• Gast
Reactie #980 Gepost op: 14 mei 2010 - 17:21:14
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat de meeste schoenmerken waar we het hier regelmatig over hebben elk een juiste p/k-verhouding hebben. Ieder zijn stijl en segment, maar slechte schoenen worden hier snel opgemerkt en vervolgens niet meer over gepraat.

Charlie

• Gast
Reactie #981 Gepost op: 14 mei 2010 - 17:32:17
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat de meeste schoenmerken waar we het hier regelmatig over hebben elk een juiste p/k-verhouding hebben. Ieder zijn stijl en segment, maar slechte schoenen worden hier snel opgemerkt en vervolgens niet meer over gepraat.

Daar heb je toch wel weer volkomen gelijk in.

Mediaman

• Gast
Reactie #982 Gepost op: 14 mei 2010 - 18:32:27
Daar heb je toch wel weer volkomen gelijk in.

Dan heeft mijn dag weer zin.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #983 Gepost op: 14 mei 2010 - 18:33:43
Dat mag dan ook wel als het de hele dag over hetzelfde gaat in twee topics.

Mediaman

• Gast
Reactie #984 Gepost op: 14 mei 2010 - 18:54:17
Dat mag dan ook wel als het de hele dag over hetzelfde gaat in twee topics.

Het duurt even, maar op een gegeven moment wordt hij wakker. :mrgreen:

Charlie

• Gast
Reactie #985 Gepost op: 14 mei 2010 - 19:02:10
Stil nou maar jij.

C&J FTW!

Mediaman

• Gast
Reactie #986 Gepost op: 14 mei 2010 - 19:03:06

Mediaman

• Gast
Reactie #987 Gepost op: 14 mei 2010 - 19:19:38
Onjuist! De zool van Santoni blake is een stuk slijtvaster dan die van een C&J benchgrade.

Is er een verschil in slijtvastheid tussen Blake en GY?

EDIT: Bril opgezet.
Laatst bewerkt op: 14 mei 2010 - 20:02:30 door Mediaman

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #988 Gepost op: 14 mei 2010 - 20:00:48
Zet die bril uit je avatar 's op.

Charlie

• Gast
Reactie #989 Gepost op: 16 mei 2010 - 01:36:52