Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637032 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #960 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:37:30
Nee, via de winkel in Engeland.

Dan moet er dus minimaal retourtje NL-London bij opgeteld worden?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #961 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:44:40
Dan moet er dus minimaal retourtje NL-London bij opgeteld worden?

Ja,... dat is maar €80. Je kunt ze overigens ook gewoon opbellen. Let wel, die €500 (handgrade) is inclusief C&J schoenspanners en verzendkosten.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #962 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:51:18
Tsja, kan je ook naar Corridonia gaan voor de Santoni Outlet, zijn ze ook vast een stuk goedkoper. Even los van het feit dat je via internet ook wel voor ruim onder de 500 euro aan een paar Santoni's komt.

Maar goed, ik prefereer het  wat spannendere design en het véél mooiere patina van sommige modellen van Santoni boven de wat klassiekere C&J's. Maar beiden zijn kwalitatief uitstekende schoenen voor het geld. Jouw stelling dat de kwaliteit van Santoni gewoon beduidend minder is dan die van C&J heb je voorlopig op geen enkele wijze kunnen waarmaken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #963 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:33:18
Maar goed, ik prefereer het  wat spannendere design en het véél mooiere patina van sommige modellen van Santoni boven de wat klassiekere C&J's. Maar beiden zijn kwalitatief uitstekende schoenen voor het geld. Jouw stelling dat de kwaliteit van Santoni gewoon beduidend minder is dan die van C&J heb je voorlopig op geen enkele wijze kunnen waarmaken.

Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging die je moet maken, maar om nu te stellen dat ik het niet kan waarmaken, dan zeg ik: vraag het aan de heren hier. Maargoed, dit is een eindeloze discussie. De een prefereert iets anders dan de andere.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #964 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:39:09
Ik schat mijn Santoni GY's kwalitatief hoger in dan mijn C&J's Handgrades. Ongeveer 100 euro hoger, dus dat klopt aardig.

Charlie

• Gast
Reactie #965 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:47:00
Ik schat mijn Santoni GY's kwalitatief hoger in dan mijn C&J's Handgrades.

Serieus? Dat deel ik niet hoor... heren kom toch? Hoe kun je dat nu zeggen? Ik heb zoveel gelezen op dit forum dat Santoni schoenen gewoon niet lang meegaan en het leer ook slecht is qua kwaliteit...

Mediaman

• Gast
Reactie #966 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:47:12
Serieus? Dat deel ik niet hoor... heren kom toch?

Charlie, stop met het krampachtig verdedigen van iets omdat het engels is. Carwo is meer dan capabel om het oordeel te kunnen vellen.

Charlie

• Gast
Reactie #967 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:48:55
Charlie, stop met het krampachtig verdedigen van iets omdat het engels is. Carwo is meer dan capabel om het oordeel te kunnen vellen.

Daar gaat het niet om, MM. Het is toch gewoon bewezen op dit forum dat Santoni niet lang mee gaat... heb zelfs plaatjes gezien van Santoni die na 1 jaar al gewoon kapot waren. Zijn jullie dit al weer vergeten?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #968 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:52:55
Serieus? Dat deel ik niet hoor... heren kom toch? Hoe kun je dat nu zeggen? Ik heb zoveel gelezen op dit forum dat Santoni schoenen gewoon niet lang meegaan en het leer ook slecht is qua kwaliteit...

Ja.

Mediaman

• Gast
Reactie #969 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:53:20
Daar gaat het niet om, MM. Het is toch gewoon bewezen op dit forum dat Santoni niet lang mee gaat... heb zelfs plaatjes gezien van Santoni die na 1 jaar al gewoon kapot waren. Zijn jullie dit al weer vergeten?

Dat is een generalisatie. Santoni's hebben een bijvoorbeeld een dunnere zool, dat klopt, dat is een echter een visuele stijlkeuze. Die zullen eerder vervangen moeten worden dan de zool van een C&J schoen, maar dat maakt het nog geen slechtere schoen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #970 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:55:03
Dat is een generalisatie. Santoni's hebben een bijvoorbeeld een dunnere zool, dat klopt, dat is een echter een visuele stijlkeuze. Die zullen eerder vervangen moeten worden dan de zool van een C&J schoen, maar dat maakt het nog geen slechtere schoen.

Onjuist! De zool van Santoni blake is een stuk slijtvaster dan die van een C&J benchgrade.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #971 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:57:31

De zolen van mij Santoni-GY's zijn op het oog even dik als die van mijn C&J-HG's en voor mijn gevoel van een betere kwaliteit (moeilijk te meten, omdat ik de schoenen niet even vaak draag).

Charlie

• Gast
Reactie #972 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:58:05
Dat is een generalisatie.

Je weet toch dat ik de Koning van de Generalisatie ben?  :mrgreen:

Santoni's hebben een bijvoorbeeld een dunnere zool, dat klopt, dat is een echter een visuele stijlkeuze. Die zullen eerder vervangen moeten worden dan de zool van een C&J schoen, maar dat maakt het nog geen slechtere schoen.

Daar ben ik het dus niet mee eens, dit is een van de valkuilen van een Santoni schoen. Waar zijn mijn medestanders gebleven?!

Mediaman

• Gast
Reactie #973 Gepost op: 14 mei 2010 - 13:59:31
Onjuist! De zool van Santoni blake is een stuk slijtvaster dan die van een C&J benchgrade.

Ik doel op GY-zolen overigens met Blake's heb ik geen ervaring.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #974 Gepost op: 14 mei 2010 - 14:02:16
Onwetendheid, niet kunnen passen en de vrees om online iets te bestellen voor dergelijke bedragen.
En het (zoveel mogelijk) hanteren van het principe dat het wel erg jammer zou zijn als winkels zouden verdwijnen omdat iedereen komt passen en daarna de boel koopt via internet.