Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637048 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Schoenen algemeen
Reactie #945 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:11:32
De prijs is werkelijk belachelijk voor deze Santoni schoen.

Specifieke wensen, specifieke prijzen. Pittige prijs idd, maar daarom is er de uitverkoop. Overigens ben je in de winkel, via de normale weg dit bedrag ook kwijt voor een paar C&J's.
Laatst bewerkt op: 14 mei 2010 - 12:13:26 door Mediaman

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #947 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:15:16
Twee zielen, één gedachte,...Santoni, ook Zwartjes.

Charlie

• Gast
Reactie #948 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:16:22
Specifieke wensen, specifieke prijzen. Pittige prijs idd, maar daarom is er de uitverkoop.

Ja, dat begrijp ik. Alleen ik zie totaal niet in waarom mensen dus bijvoorbeeld C&J bij Zwartjes kopen terwijl je ze veel goedkoper direct bij C&J of Pediwear kunt bestellen. Over het algemeen ben ik niet zo'n zeurder om de prijs, want goedkoop is immers duurkoop. €500 euro voor C&J handgrade; prima, maar voor een Santoni (gezien de prijs kwaliteitsverhouding) is het werkelijk belachelijk.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #949 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:18:16
Charlie, heb jij wel eens Santoni's in je bezit gehad?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #950 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:18:46
Santoni is een statussymbool voor de kantoorknuppel C., dan maakt de prijs/kwaliteitverhouding niet zoveel uit.

Charlie

• Gast
Reactie #951 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:20:00
Charlie, heb jij wel eens Santoni's in je bezit gehad?

Je maakt een grapje zeker? Ik zou er niet aan moeten denken...

Om je volgende post te besparen: 'hoe weet je dan of het slechte kwaliteit is?'. Antwoord: ik lees veel op dit forum.

Mediaman

• Gast
Reactie #952 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:20:09
Ja, dat begrijp ik. Alleen ik zie totaal niet in waarom mensen dus bijvoorbeeld C&J bij Zwartjes kopen terwijl je ze veel goedkoper direct bij C&J of Pediwear kunt bestellen. Over het algemeen ben ik niet zo'n zeurder om de prijs, want goedkoop is immers duurkoop. €500 euro voor C&J handgrade; prima, maar voor een Santoni (gezien de prijs kwaliteitsverhouding) is het werkelijk belachelijk.

Onwetendheid, niet kunnen passen en de vrees om online iets te bestellen voor dergelijke bedragen.

In hoeverre ben je bekend uit eigen ervaring met de p/k-verhouding van Santoni? Naar mijn mening wordt die hier in negatieve zin schromelijk overdreven.

In jouw geval heeft het denk ik meer met smaak en herkomst te maken. No pun intended.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #953 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:21:12
Je maakt een grapje zeker? Ik zou er niet aan moeten denken...

Ik vraag het omdat je zo goed op de hoogte lijkt te zijn van de kwaliteit van Santoni-schoenen. Maar die wijsheid komt uit een boekje begrijp ik?

Charlie

• Gast
Reactie #954 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:23:45
Maar die wijsheid komt uit een boekje begrijp ik?

Nee, uit ervaringen van de heren op dit forum. Kijk, je hoeft niet alles te proberen om een oordeel te vellen. De kwaliteit van Santoni is gewoon beduidend minder dan bijvoorbeeld die van C&J, terwijl de prijs nagenoeg hetzelfde is.
Laatst bewerkt op: 14 mei 2010 - 12:25:23 door Charlie

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #955 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:25:11
Santoni is prima prijs/kwaliteit hoor voor 500 EUR. Het probleem zit hem in het feit dat ze tegenwoordig blakes verkopen voor 600+. Dat is bizar.

Charlie

• Gast
Reactie #956 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:26:14
Santoni is prima prijs/kwaliteit hoor voor 500 EUR.

Voor dat bedrag kun je beter een C&J handgrade kopen...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #957 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:29:39
Voor dat bedrag kun je beter een C&J handgrade kopen...
Dat ligt er aan. Het leer dat Santoni gebruikt is ontzettend mooi en er komt standaard een rijke kleur en patina bij. Niet verkeerd denk ik dan. Het is een kwestie van smaak en niet zo zeer kwaliteit. Kijk maar eens naar die cognac Santoni goodyears van C. bijvoorbeeld. Top schoen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #958 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:31:19
Maar we zijn dus prijzen van Santoni's uit de winkel aan het vergelijken met prijzen van C&J via internet?

Charlie

• Gast
Reactie #959 Gepost op: 14 mei 2010 - 12:34:31
Dat ligt er aan. Het leer dat Santoni gebruikt is ontzettend mooi en er komt standaard een rijke kleur en patina bij.

Dat heeft C&J ook, bovendien moet je ze toch altijd poetsen. Ik zeg niet dat alles wat Santoni maakt brak is, maar je kunt voor zulke bedragen beter een ander merk kiezen omdat je daar op de lange termijn meer profijt van hebt. Schoenen koop je immers om een uitermate lang loopplezier (poetsplezier heb ik nooit dus) van te hebben.

Maar we zijn dus prijzen van Santoni's uit de winkel aan het vergelijken met prijzen van C&J via internet?

Nee, via de winkel in Engeland.