Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637068 keer gelezen)

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #3465 Gepost op: 14 juni 2013 - 20:49:41
Bij Meermin is MTO plus 100 euro, dus vanaf ca. 380 euro met verzenden.
RAW SPEED

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #3466 Gepost op: 14 juni 2013 - 21:16:40

Ik denk dat het aan de hoek van de foto licht, want jij weet net zo goed als ik, dat EG schoenen helemaal geen spekzolen hebben.

Ik doelde op die units uit de link die Leone postte ;-) Tsjek die rubbers.
The man with style, is the man who can smile

Charlie

• Gast
Reactie #3467 Gepost op: 15 juni 2013 - 10:40:43
Fuck me sideways...

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3468 Gepost op: 17 juni 2013 - 11:34:56
Jullie wisten van mijn zoektocht naar goedkope doch enigszins acceptabele wholecuts, oxfords of iets dat ik onder een smoking aan kan.

net via yoox voor 104e (met korting en gratis verzenden onderstaande ontvangen). Kwaliteit is nog steeds geen c&j oid, maar wat verwacht je voor 100e. Wel echt stukken beter dan Bexley. Zijn van Thompson. Ik kende het merk niet. We zullen zien hoe lang ze houden. En voor onder een smoking zijn ze m.i. prima.

jort

• Gebruiker
  • Nederlandse Dandy met Italiaanse roots
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Reactie #3469 Gepost op: 19 juni 2013 - 14:14:29
beste forumvrienden,

vandaag even aan het kijken in de 'webshop' (lees marktplaats profiel) van Cipriani en daar viel mijn oog op een paar Henderson double monk made in Italy.

iemand bekend met dit merk, inzake de kwalitiet?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3470 Gepost op: 19 juni 2013 - 14:23:17
http://www.hendersonshoes.it/en/homepage.php

Ik vind bovenstaande gesp op de 'orginele' DB monk mooier dan op onderstaand exemplaar van Cipriani.

http://www.hendersonshoes.it/en/collections/53204-double-buckle.php

Mening over Henderson op punt.net :

http://www.styleforum.net/t/120512/henderson-of-milan-italy-shoe-quality
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 14:31:36 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

jort

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Reactie #3471 Gepost op: 19 juni 2013 - 14:59:20
@Leone inderdaad, nu mijn bestelling bij meermin naar mijn smaak te lang duurt (32 dagen nu al), ben ik weer gestart aan mijn Quest om mezelf te voorzien van donkerbruine dubbele monk's met een maxprijs van €400,-.
door de spitstoellopende neus vallen Santoni en Carmina al af, dit om esthetische redenen (1.83m maat 44) en de breedte van mijn voet.  dus moet ik even mijn horizon verbreden.
ik loop nu heel comfortabel op mijn C&J Saville en Belgrave deze zijn allebei op de 337, maar jammer genoeg bied C&J geen Dubbele monk aan op deze leest:(

nu mijn vraag aan de schoenenkenner van dit forum, welke schoen raad u mij aan

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3472 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:07:51
@Leone inderdaad, nu mijn bestelling bij meermin naar mijn smaak te lang duurt (32 dagen nu al), ben ik weer gestart aan mijn Quest om mezelf te voorzien van donkerbruine dubbele monk's met een maxprijs van €400,-.
door de spitstoellopende neus vallen Santoni en Carmina al af, dit om esthetische redenen (1.83m maat 44) en de breedte van mijn voet.  dus moet ik even mijn horizon verbreden.
ik loop nu heel comfortabel op mijn C&J Saville en Belgrave deze zijn allebei op de 337, maar jammer genoeg bied C&J geen Dubbele monk aan op deze leest:(

http://www.pediwear.co.uk/loake/products/4993.php

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3473 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:22:09

MTO bij frans boone, wel iets boven budget.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3474 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:31:10

@ Jort; ik zou toch gewoon gaan voor de Lowndes op 348 leest, deze is wellicht iets ruimer dan de 337 en is een half maatje kleiner misschien zelfs wel aan de orde,
maar het is een mooie DB monk op een (bij)passende leest.
In ieder geval mooier en deugdelijker imho dan de hierboven genoemde Loake o.i.d.
Vaak worden DB monks bij ieder merk op een wat ruimere leest aangeboden door het model schoen, maar dit stoort eigenlijk zelden.

http://www.pediwear.co.uk/crockett/products/2279.php

Uiteraard is zoals Lennon aangeeft MTO altijd een (wat prijziger) alternatief.
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 19:33:52 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3475 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:49:41
@ Jort; ik zou toch gewoon gaan voor de Lowndes op 348 leest, deze is wellicht iets ruimer dan de 337 en is een half maatje kleiner misschien zelfs wel aan de orde,
maar het is een mooie DB monk op een (bij)passende leest.
In ieder geval mooier en deugdelijker imho dan de hierboven genoemde Loake o.i.d.

Loake valt imho in dezelfde categorie als Meermin, de 1880 lijn tenminste.

C&J Lowndes is idd mooier, maar omdat Jort specifiek geen spitse leest wilt heb ik de 348 buiten beschouwing gelaten.

jort

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Reactie #3476 Gepost op: 19 juni 2013 - 15:53:38
beste Clay, Lennon en Leone,

ten eerste dank voor u hulp!

Maar Clay, Loakes doen me persoonlijk nogal denken aan de Nederlandse schoenmakers, waar niks mis mee is natuurlijk maar een beetje te lomp om het oneerbiedig te zeggen. ik ben nog geen absolute kenner op dit gebied dus correct me if i am wrong, maar deze trekken mij niet zo. (lastig ventje die jort)

Lennon, deze optie spreekt mij erg aan! aan welke prijsklasse moet ik denken aan een dubbele monk op de 337 bij frans? ik ben eventueel om boven budget te gaan omdat me zoektocht me nu echt gaat vervelen.

Beste Leone, deze leest zit bij mij niet breder maar smaller, dit komt omdat deze leest wat spitser toe loopt en ik last heb van een erfelijke afwijking, namelijk spreidvoeten. deze afwijking zorgt er voor dat mijn voorvoet aanmerkelijk breder is dan de hiel

maar bovenal allen dank!

wat een prachtig forum is dit toch

door jullie ben ik eindelijk van die van bommels af en daar ben ik elke dag dit forum dankbaar voor, niks tegen van bommels maar godverdomme wat vond ik die dingen lelijk
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 15:59:02 door jort

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3477 Gepost op: 19 juni 2013 - 16:06:43
 :mrgreen:

Er is natuurlijk wel een oplossing voor je bij C&J wanneer de 348 wat te smal is voor je aan de voorvoet; je kan een F fitting kiezen ipv een E fitting, deze is breder aan de voorvoet en kent dan geen meerprijs.
Het model Hallam wordt vaak aangeboden in zowel E als ook in F, waarschijnlijk omdat meer mensen 'last' hebben van de wat smalle standaard fitting van de 348.  :wink:
Laatst bewerkt op: 19 juni 2013 - 16:15:59 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3478 Gepost op: 19 juni 2013 - 16:19:14
beste Clay, Lennon en Leone,

ten eerste dank voor u hulp!

Maar Clay, Loakes doen me persoonlijk nogal denken aan de Nederlandse schoenmakers, waar niks mis mee is natuurlijk maar een beetje te lomp om het oneerbiedig te zeggen. ik ben nog geen absolute kenner op dit gebied dus correct me if i am wrong, maar deze trekken mij niet zo. (lastig ventje die jort)

Lennon, deze optie spreekt mij erg aan! aan welke prijsklasse moet ik denken aan een dubbele monk op de 337 bij frans? ik ben eventueel om boven budget te gaan omdat me zoektocht me nu echt gaat vervelen.

Heb nooit vLiers of bommels gedragen, dus kan weinig over de kwaliteit zeggen. Heb de Loake Kempton en dat is prima waar naar z'n geld. Maar het is geen uitgesproken merk..

C&J via Frans B.: http://www.fransboonestore.com/store/Brands-Men/crockett-amp-jones-x-fransboone/re-stocked-crockett-amp-jones-for-fransboonestore-seymour

voor een kleine 550,- handgrade:

Monsieur

• Bekijk profiel
Reactie #3479 Gepost op: 20 juni 2013 - 09:22:04
Ooit eens gezien bij theshoesnob. Hier werdt echter niet inhoudelijk ingegaan op de kwaliteit. 245 eu,

http://www.septiemelargeur.fr/rennan---last-206-in-snuf-suede-p25900-en.html
Covert Operation