Bedankt voor de suggesties tot zo ver. Ik was inderdaad niet van plan om deze online te kopen maar het geeft mij wel een kans om alvast een voorselectie te maken en te vergelijken. Pasvorm is uiteindelijk toch het belangrijkst en voor de aanschaf zal ik dan ook gewoon langs een fysieke winkel gaan.
De kleuren komen vaak ook net iets anders over in het echt dan op een webpagina.
Misschien moet je ook even selecteren op de winkels waar je naartoe gaat. Winkels waar Van Bommel de top van hun assortiment is, die moet je mijden als je schoenen zoekt die hier gewaardeerd worden. Zwartjes in A'dam, Hermans in Utrecht, wellicht moet je daar eens naar de fysieke schoenen gaan kijken ipv naar plaatjes op internet.
Ik weet niet wat je met de schoenen van plan bent, maar als je ze onder een pak wil gaan dragen of voor je werk, dan zou ik mijn eerste paren dress shoes in het zwart nemen. Bruin, en dan met name lichtbruin, valt m.i. nogal op en als je die om de dag naar kantoor draagt, dan ben je al snel 'die vent die altijd lichtbruine schoenen draagt'. Zwart is altijd goed, want formeel.