Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637035 keer gelezen)

Beau

• Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #3405 Gepost op: 02 juni 2013 - 10:30:29
Gister schoenen van Bollini gehaald bij http://www.kortshoes.nl/. Is geen topic over en ik kan ook niet meer op het forumdeel waar je aankopen kunt posten, dus ik denk laat ze hier even achter. Ze vertelden dat zij de enige zijn die dit merk verkopen en ik vind het wel mooie schoenen. Net iets subtieler dan Magnanni, maar wel met een redelijk spitse neus.

pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3406 Gepost op: 02 juni 2013 - 12:42:45
Heren,

Niet zo actief op het forum maar nu even een vraagje.

Ik ben op zoek naar lakschoenen voor onder mijn smoking. Ik zal deze schoenen weinig dragen en vind het dan ook zonde om hier heel veel geld in te steken. Naast deze lakschoenen ben ik ook op zoek naar een paar nieuwe zwarte oxfords ter vervanging van mijn overleden C&J Hallams welke ik wel vaak zal dragen, dus u begrijpt....

Wat mij tot op heden opvalt is dat de meeste lakschoenen derby's zijn wat mijns inziens absoluut not done is. SuSu en Magnanni leveren wel een oxford lakschoen, deze spreken mij echter niet zo aan. Wie heeft een goed idee?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3407 Gepost op: 02 juni 2013 - 12:43:34
oxfords goed poetsen.
live and let die

pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3408 Gepost op: 02 juni 2013 - 13:10:49
Dat doe ik sowieso, maar toch lakschoenen voor erbij dus

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3409 Gepost op: 02 juni 2013 - 13:40:39
Als je niet al te veel geld aan lakschoenen uit wil geven en je wil een oxford, dan kom je al snel uit bij Magnanni en Suitsupply.

Die lakschoenen van Suitsupply heb ik zelf ook en vind ik een prima schoen voor het geld. Mocht je die zijden veters minder mooi vinden, ze geven je er ook een setje normale veters bij.
Style is never out of fashion

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3410 Gepost op: 02 juni 2013 - 14:02:47
Gewoon weer een nieuw paar Hallam's kopen!

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Reactie #3411 Gepost op: 02 juni 2013 - 16:24:29
Gewoon weer een nieuw paar Hallam's kopen!

Dit.
Verder misschien de greve lakschoenen ?
C&J heeft mooie lakkertjes......

pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3412 Gepost op: 03 juni 2013 - 10:22:53
Voor mij geen Hallams meer. Het stiksel van de toecap op de rechterschoen heeft aan de buitenzijde voor de tweede keer na circa drie jaar (draag ze circa 1x in de week) losgelaten. De eerste keer zijn ze door C&J kostenloos vervangen, nu ze weer stuk zijn laat ik het er maar bij zitten en ga ik op zoek naar wat anders.

Ik plan om over een week of 2 is naar Maastricht te rijden om bij S&S een waardig opvolger te zoeken.

De Greve lakschoen is voorzover ik ze heb kunnen vinden ook een Derby.. Misschien toch maar is die van SuSu bekijken, lijkt tot op heden de beste optie.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #3413 Gepost op: 03 juni 2013 - 13:25:59
Ik heb die lakschoenen van Oger RED, prima bang for the buck. Maar ook een derby, misschien moet je dat vereiste aanpassen :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3414 Gepost op: 04 juni 2013 - 13:41:01
Afhankelijk hoe vaak je deze gaat dragen zou ik kiezen voor een eenvoudige en goedkope oxford van Oger of Suit Supply wanneer je ze niet vaak zult dragen en voor een mooie klassieke Engelse variant bij regelmatig gebruik.
De eerder genoemde Oger en/of Suit supply zijn in ieder geval niet beter dan de Hallam; wellicht dan toch voor degelijker/duurder Engels?  :-k

Een derby als lakschoen is wel erg Amerikaans en ruimschoots 'net niet'  :? onder een smoking.

Heb destijds zelfs even in twijfel gestaan en bijna een patent lederen slipper shoes aangeschaft, het zijn tenslotte dan toch JL oxfords geworden.

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3415 Gepost op: 04 juni 2013 - 20:00:45
Eens wat betreft de derby's. De lakschoenen van Oger zijn ook derby's dus die vallen af. Ik ga eerst komend weekend kijken bij SuSu, als dat niets wordt maar wat dieper in de buidel tasten.  Op de website van Carmina zag ik ook een fraaie oxford lakschoen staan dus wellicht is dat ook nog een optie.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3416 Gepost op: 04 juni 2013 - 20:02:34
Voor mij geen Hallams meer. Het stiksel van de toecap op de rechterschoen heeft aan de buitenzijde voor de tweede keer na circa drie jaar (draag ze circa 1x in de week) losgelaten. De eerste keer zijn ze door C&J kostenloos vervangen, nu ze weer stuk zijn laat ik het er maar bij zitten en ga ik op zoek naar wat anders.

heb ik ook gehad toen ik nog veerspanners had... nu met bexley nergens meer last van
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3417 Gepost op: 04 juni 2013 - 21:03:45
Kent Wang heeft een aardige plain toe oxford die je misschien zou kunnen gebruiken, Pieter. Wel wat duurder dan de Suitsupply denk ik.

linkje.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3418 Gepost op: 05 juni 2013 - 09:35:47

Is geen patent leder.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3419 Gepost op: 05 juni 2013 - 09:53:51
heb ik ook gehad toen ik nog veerspanners had... nu met bexley nergens meer last van

Veerspanners komen al jaren mij schoenen niet meer in, louter spreidspanners, gekocht bij een bekende Rotterdamse C&J leverancier. Daar ligt het dus zeker niet aan. Overigens bij andere C&J's benchgrades die ik bezit nergens last van, de Monkton, Wembley en nog een andere (ben de naam daarvan vergeten) houden zich prima. Wel is het grappig om te zien dat een Benchgrade naarmate de tijd verstrijkt alleen maar ouder wordt, terwijl een Handgrade ouder en mooier wordt.

De Kent Wang is op zich een aardige, maar inderdaad zoals Leone aangeeft niet wat ik zoek.

Naast de lakschoenen plan ik komend weekend op zoek te gaan naar nieuwe oxfords, op dit moment twijfel ik nog tussen een wholecut (iets als de C&J Alex) of toch weer een toe-cap oxford. Na 5 paar C&J ben ik eigenlijk wel weer is toe aan wat anders. Het plan is om eerst te gaan kijken bij Sir max en eventueel Zwartjes (al is dat niet mij favoriete winkel), als het daar niet naar het zin is toch maar weer eens een dagje naar Maastricht. Ook hiervoor zijn ideeën welkom.