Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644648 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2775 Gepost op: 16 juli 2012 - 19:25:08
Bovendien heeft Amadeus zijn bul in Leiden opgehaald en een lichaamsopening van Willem Alexander in de kennismakingstijd met een bierflesje gevuld. Dit laatste verzin ik en het eerste heeft hij zelf verzonnen ooit gemeld.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2776 Gepost op: 16 juli 2012 - 19:53:15
Je kan de bul ook in Leiden ophalen zonder te spelen met royals of bier; dat laatste zoals je zelf verzonnen of ervaren hebt.  :mrgreen:

Nu weer gewoon over schoenen?! :roll:
Laatst bewerkt op: 16 juli 2012 - 19:56:05 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #2777 Gepost op: 16 juli 2012 - 20:27:02
Evident is wederom dat hier kennelijk wordt verwacht, dat je met de massa meedoet en allemaal hetzelfde post, of repost wat je op andere modefora tegenkomt, zodat iedereen hier op SF veilig kan klappen en jaknikken.

Een beetje eigen invulling maakt het juist wel zo aardig, althans lijkt mij.
Misschien dat dit ooit veranderd en dit nog eens een echt stijlvol Forum wordt.
De vijandigheid en onzin in de reacties, op een paar foto's van schoenen, kan ik in ieder geval niet plaatsen.

Waarde Ramone, het gegeven dat jij als SF lid nog nooit van Fratelli Rossetti als schoenenmerk hebt gehoord, is niet aan mij te wijten. Nota bene, dat ligt aan jezelf en tja, "eine Bildungslücke" zouden ze dat in Duitsland noemen. Met name een SF lid, dat zich ook nog regelmatig in schoenen verdiept en zich daarover kritisch uitlaat, zou toch beter moeten weten. Je mag natuurlijk twijfelen aan mijn opleidingsniveau, dat deert mij niet. Je verwacht toch niet echt, dat ik daar verder op in ga?

@ Swaantje,
De wijze waarop jij naar mij communiceert, zegt zoveel over jezelf. Wel jammer dat je gewoon niet kunt ophouden, zelfs niet als je daar van diverse kanten om wordt verzocht en ik je een handreiking doe. Ik hoop wel dat je die labiele en onzekere "persoonlijkheidsstoornis" die je toch duidelijk parten speelt, ooit zult kunnen overwinnen. Het na-papagaaien maakt in ieder geval geen indruk. Sterkte met het overwinnen van je psychoproblematiek.

@ Leone,
Merci voor je relativering. ik heb sowieso niks met het Koninigshuis. Beetje een klucht, die ik graag verre van mij wil houden.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2778 Gepost op: 16 juli 2012 - 21:20:38
Waar is Chris als ie nodig is?  ;)

Malle Beer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2779 Gepost op: 16 juli 2012 - 21:21:26
Die eerste schoen die je hebt gepost vind ik erg mooi, Amadeus.
Die tweede verbaast mij een beetje, omdat het verre van een stijlvolle schoen is. Komt door dat gekke touwtje/stikseltje, denkik.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2780 Gepost op: 16 juli 2012 - 21:24:38
Knak.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2781 Gepost op: 16 juli 2012 - 22:18:25
Waar is Chris als ie nodig is?  ;)
Dat rijmt.

Tjsa duidelijk gevalletje expres maar weer een de grens opzoeken zoals ik het lees.

Beetje kinderachtig. En iedereen trapt er gewoon weer in
Be yourself no matter what they say

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #2782 Gepost op: 16 juli 2012 - 23:16:43
Die eerste schoen die je hebt gepost vind ik erg mooi, Amadeus.
Die tweede verbaast mij een beetje, omdat het verre van een stijlvolle schoen is. Komt door dat gekke touwtje/stikseltje, denkik.

Dank je Malle B.
Het is een aparte kleur bruin voor deze redelijk klassieke two eyelets met een heel slanke taille en matig spitse neus. Een ruim inzetbare schoen. Ik zal de komende tijd nog wel wat afwijkend schoeisel posten.

Van de tweede (de Double Monk van Sergio Rossi) had ik verwacht dat deze hier op SF niet positief zou worden onthaald. Het is een schoen die ik toch wel erg leuk vind. Vooral onder een spijkerbroek, of chino, in de informele sfeer. Het patina is ook erg bijzonder. Ik vond bij aankoop en ook nu nog, dat gevlochten lederen touwtje juist wel grappig. Het maakt de schoen op een Italiaanse manier luchtig speels. Of het deze schoen van zijn "stijl" berooft? Dat zal ik niet willen zeggen en is nogal persoonlijk. Uiteraard is de schoen op zich al vrij druk, door het gevlochten lederen touwtje en moet je er verder dus wel rustige kleding bij dragen. Anders wordt het al snel "kermis".
Ik begrijp dat velen deze monk niets zullen vinden en dat hoeft ook niet, ik wil hier op SF echter ook eens iets anders laten zien, net als destijds met dat paar struisvogels. :wink:

Met dit soort schoenen kan je in mijn optiek ook juist een leuk speels accent leggen, binnen een casual outfit. Al zullen de meningen daarover verschillen.
Het grappige is dat ik de negatieve reacties die ik hier verneem in real life niet ervaar, het zijn eigenlijk schoenen waarop zeer positief wordt gereageerd.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2783 Gepost op: 17 juli 2012 - 00:31:30
Ik kon het niet laten te kijken wat voor schoenen Ama gepost had.

Echt werkelijk waar om te huilen, ik zou niet weten waar te beginnen maar had wat beters verwacht.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2784 Gepost op: 19 juli 2012 - 10:03:30
De japanners kijken steeds vaker richting Frankrijk/Italie voor modellen; met mooie en minder mooie modelletjes als resultaat:

http://www.rakuten.ne.jp/gold/otsuka/hi-index.html
Laatst bewerkt op: 19 juli 2012 - 10:14:05 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Sutor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2785 Gepost op: 29 juli 2012 - 03:08:42
Kan iemand mij vertellen hoe het schoenenmerk Harris valt t.o.v. Santoni? Halve of hele maat groter?
Winnaar van de "SF Titanenstrijd der kèkke Schoentjes 2012" - Oxford

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2786 Gepost op: 29 juli 2012 - 13:20:29
Ik zat gisteren nog te lezen dat de Italiaanse schoenmaker Stefano Bemer is overleden.......http://www.stefanobemer.it/ENG/start.html

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2787 Gepost op: 29 juli 2012 - 15:52:06
Dat is treurig nieuws, Gusto. Was een redelijk jonge vent nog toch?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2788 Gepost op: 29 juli 2012 - 16:12:03
48 jaar was hij Carwo.Wel mooie schoenen die hij maakte.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2789 Gepost op: 29 juli 2012 - 16:15:21
Poeh, dat is veel te jong. Oorzaak bekend?