@ Chris,
Allereerst dank voor deze foto's ter adstructie. Fijn dat je de moeite hebt genomen.
Wat ik schreef over de dikte van het leder, was op basis van eigen ervaring met C&J. Dat was geen slechte ervaring overigens. Wel verbaasde het mij, dat C&J een tussenlaagje van textiel gebruikte.
Voor slechts twee keer een dag dragen en één dagdeel, is dat inderdaad een forse kreuk in het leder van de Carmina.
Echt droog ziet het er ook niet uit. Het kreuken heeft uiteraard ook met de passing van de gebruikte leest te maken.
Als de C&J een betere fit heeft (beter passende en gevulde schoen), zal die schoen ook om die reden minder plooien.
De C&J's zien er voor 2008, wel heel erg goed uit. Zeker als je spreekt over "bewust mishandeld". Als je nu naar de Carmina's kijkt lijkt het niet te verwachten dat deze dat op dezelfde manier gaan halen. Echter dat moet blijken. Het kan ook reuze meevallen, zeker als het plooien/kreuken van het leder niet veel erger wordt.
Ik ben wel benieuwd hoe deze Carmina's zich gaan houden in de toekomst, zelf vind ik dat soort plooiing/kreuk in het leer bijdragen aan de authenticiteit van de schoenen en bepaald niet storend. Bij goede kwaliteit leder hoeft het ook geen probleem te zijn. Als het aan de oppervlakte echter gaat breken/scheuren dan is dat een ander verhaal.
Persoonlijk draag ik nieuwe schoenen altijd enkele avonden 2 uur in thuis en dan een paar keer een dagdeel, alvorens deze nieuwe aankopen een hele dag te dragen. Mijn ervaring is dat schoenen dan goed indragen/inlopen en minder kreuken.
Je verdere ervaringen m.b.t. de Carmina's lees ik t.z.t. graag.