Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644830 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2730 Gepost op: 11 juli 2012 - 13:10:08
Volgende week ga ik op voor het eerst in mijn leven winkelen bij de sf-waardige winkels in Maastricht. Ik wil dan ook een paar schoenen kopen. Nu heb ik (door krachttraining) redelijk wijde broeken nodig, waardoor de broekspijpen bij de enkels te breed zijn. Het lijkt me, dat dan niet iedere schoen mooi staat, maar zijn er hier richtlijnen voor?
Welk type schoen kan ik wel/ niet aan, of is dat gewoon een kwestie van aandoen en in de spiegel kijken?

Goede richtlijn is dat de pijpbreedte plm. 2/3 van de schoenlengte mag zijn.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2731 Gepost op: 11 juli 2012 - 13:11:44
In de praktijk is dat wel erg wijd hoor.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2732 Gepost op: 11 juli 2012 - 13:16:58
In de praktijk is dat wel erg wijd hoor.

Tevens mijn mening, dan zit ik met mijn maatje 39 op 20cm..

In mijn mening toont bij mij 18cm verzorgd en 17cm hip..

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2733 Gepost op: 11 juli 2012 - 13:21:53
Maat 39 is volgens de tabel 26,1 cm.

http://www.stravers-shoes.com/stravers-matentabel

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2734 Gepost op: 11 juli 2012 - 13:27:30
Maat 39 is volgens de tabel 26,1 cm.

http://www.stravers-shoes.com/stravers-matentabel

Is die 26cm niet de voetlengte?

Mijn schoenen zijn allemaal +-30cm van hak tot teen gemeten over de zool.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2735 Gepost op: 11 juli 2012 - 14:55:14
Gaat natuurlijk over de voetlengte.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #2736 Gepost op: 11 juli 2012 - 15:40:34
Tevens mijn mening, dan zit ik met mijn maatje 39 op 20cm..

In mijn mening toont bij mij 18cm verzorgd en 17cm hip..

Je moet daarbij ook rekening houden met de wijdte rond de knie en dus het onderbeen. Je kunt 20 cm met een strakke knie laten tonen als 18 cm en andersom.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Carmina by Albaladejo
Reactie #2737 Gepost op: 14 juli 2012 - 18:35:17
maar aangezien plooiing bij suede minder opvalt

Nou...

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Re: Carmina by Albaladejo
Reactie #2738 Gepost op: 14 juli 2012 - 18:45:51
@ Chris,

Allereerst dank voor deze foto's ter adstructie. Fijn dat je de moeite hebt genomen.

Wat ik schreef over de dikte van het leder, was op basis van eigen ervaring met C&J. Dat was geen slechte ervaring overigens. Wel verbaasde het mij, dat C&J een tussenlaagje van textiel gebruikte.

Voor slechts twee keer een dag dragen en één dagdeel, is dat inderdaad een forse kreuk in het leder van de Carmina.
Echt droog ziet het er ook niet uit. Het kreuken heeft uiteraard ook met de passing van de gebruikte leest te maken.
Als de C&J een betere fit heeft (beter passende en gevulde schoen), zal die schoen ook om die reden minder plooien.

De C&J's zien er voor 2008, wel heel erg goed uit. Zeker als je spreekt over "bewust mishandeld". Als je nu naar de Carmina's kijkt lijkt het niet te verwachten dat deze dat op dezelfde manier gaan halen. Echter dat moet blijken. Het kan ook reuze meevallen, zeker als het plooien/kreuken van het leder niet veel erger wordt.

Ik ben wel benieuwd hoe deze Carmina's zich gaan houden in de toekomst, zelf vind ik dat soort plooiing/kreuk in het leer bijdragen aan de authenticiteit van de schoenen en bepaald niet storend. Bij goede kwaliteit leder hoeft het ook geen probleem te zijn. Als het aan de oppervlakte echter gaat breken/scheuren dan is dat een ander verhaal. 

Persoonlijk draag ik nieuwe schoenen altijd enkele avonden 2 uur in thuis en dan een paar keer een dagdeel, alvorens deze nieuwe aankopen een hele dag te dragen. Mijn ervaring is dat schoenen dan goed indragen/inlopen en minder kreuken.

Je verdere ervaringen m.b.t. de Carmina's lees ik t.z.t. graag.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

guest45

• Gast
Reactie #2739 Gepost op: 14 juli 2012 - 19:10:23
Nou...

Slecht verwoord inderdaad, C.
Ik bedoelde dat suede wat meer golft. Er ontstaan niet van die kleine, diepe, venijnige microplooitjes die uiteindelijk leiden tot het scheuren van het leer, hieronder te zien bij mijn Santoni's. (repost)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #2740 Gepost op: 14 juli 2012 - 19:18:18
............. Er ontstaan niet van die kleine, diepe, venijnige microplooitjes die uiteindelijk leiden tot het scheuren van het leer, hieronder te zien bij mijn Santoni's. (repost)

Oei! dat is zonde van de Santoni's. Heb ik zelf met mijn Santoni schoenen nog nooit gehad.
Hoe oud zijn die? Frequent gedragen? Mee in het bier en de bitterballen gestaan, of door zoutwaterplassen gelopen (mishandeling in de eerste graad)?
Of gewoon niet zo geweldig leer? daar lijkt het op omdat ik meer van die micro breukjes/schertjes zie op het leder.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2741 Gepost op: 14 juli 2012 - 19:45:48
Slecht verwoord inderdaad, C.
Ik bedoelde dat suede wat meer golft. Er ontstaan niet van die kleine, diepe, venijnige microplooitjes die uiteindelijk leiden tot het scheuren van het leer, hieronder te zien bij mijn Santoni's. (repost)

Geen probleem, Chr. Ik moest inderdaad aan de golven van mijn suède monks denken. : (
(Hoewel mijn gladleren monks ook eerder golven dan plooien...)

guest45

• Gast
Reactie #2742 Gepost op: 15 juli 2012 - 00:37:39
@Amadeus
Die zijn uit 2005 (geloof ik). Ook veel gedragen en zijn gewoon op nu. Post-scheur tot kroegschoen bevordert.

@C
Tja C. Uiteindelijk zijn er natuurlijk meerdere factoren die meespelen met de hoeveelheid en vorm van plooiing die onstaat: de vorm van je voet icm gebruikte leest, de manier waarop je loopt en je voet afwikkelt, het gebruikte leer, etc.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2743 Gepost op: 15 juli 2012 - 09:08:20
@C
Tja C. Uiteindelijk zijn er natuurlijk meerdere factoren die meespelen met de hoeveelheid en vorm van plooiing die onstaat: de vorm van je voet icm gebruikte leest, de manier waarop je loopt en je voet afwikkelt, het gebruikte leer, etc.

Zeker. Bij mij vooral het vetgedrukte. En het model: m'n oxfords op dezelfde leest (en in dezelfde maat) golven niet, maar daarvan sluit de veterlijst niet goed... Vooral een wreefprobleem.

guest45

• Gast
Reactie #2744 Gepost op: 15 juli 2012 - 09:31:24
Vooral een wreefprobleem.
Vaak zie je dan dat een Derby de beste optie is omdat die vanwege de 'losse kleppen' het beste te stellen is.