Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644831 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2715 Gepost op: 02 juli 2012 - 22:27:33
Waarde Gusto,

Het moet wel heel zacht latex-rubber zijn wil die zool op de boot tot z'n recht komen.
Zoolprofiel is volstrekt ongeschikt voor dekwerk.

Ik vertoef ook veel op een van mijn boten/schepen en zou daarmee het dek niet opgaan, tenzij ik aangemeerd lig en het dek volledig droog is. :wink:
En dan nog niet omdat ze in mij optiek erg lelijk zijn.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2716 Gepost op: 02 juli 2012 - 22:40:29
Er is op dit forum ook een boten topic.Daar kan je eventueel over jou boten en schepen praten.Wellicht post ik daar nog weleens een foto.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2717 Gepost op: 02 juli 2012 - 22:43:21
Vorige foto was erg mooi, Gusto!

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2718 Gepost op: 08 juli 2012 - 19:51:39
Voor de liefhebber:
54 links naar websites van kwaliteitsschoenen
Daar zit voor elk forumlid vast wel iets van zijn gading bij.

Be yourself no matter what they say

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2719 Gepost op: 08 juli 2012 - 19:58:45
Er is op dit forum ook een boten topic.Daar kan je eventueel over jou boten en schepen praten.Wellicht post ik daar nog weleens een foto.

Denk niet dat je interesse uitgaat naar een Oostzee Tjalk uit 1897 (geen staal maar zg. puddelijzer) of een middelgrote Mulder als plezierbootje.
Ik zal het je besparen.

FYI,
Binnen een daarvoor specifiek opgerichte "stichting" faciliteer ik de restauratie van unieke oudere schepen, die dan eigendom van de stichting worden en door een commerciële onder de stichting geplaatste BV via charter nog wat geld genereren, om verder onderhoud en restauratie te bekostigen.
Ik doe dat, omdat ik van mening ben dat die schepen niet verloren mogen gaan.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2720 Gepost op: 08 juli 2012 - 19:59:21
Voor de liefhebber:
54 links naar websites van kwaliteitsschoenen
Daar zit voor elk forumlid vast wel iets van zijn gading bij.

Geinig ik kende die site niet leuk dat je het deelt.

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2721 Gepost op: 11 juli 2012 - 10:24:36
Volgende week ga ik op voor het eerst in mijn leven winkelen bij de sf-waardige winkels in Maastricht. Ik wil dan ook een paar schoenen kopen. Nu heb ik (door krachttraining) redelijk wijde broeken nodig, waardoor de broekspijpen bij de enkels te breed zijn. Het lijkt me, dat dan niet iedere schoen mooi staat, maar zijn er hier richtlijnen voor?
Welk type schoen kan ik wel/ niet aan, of is dat gewoon een kwestie van aandoen en in de spiegel kijken?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2722 Gepost op: 11 juli 2012 - 10:28:03
mijn advies is zo'n broek aan te trekken die dag en je goed te laten adviseren. Bij S&S, ik neem aan dat je daar ook even gaat kijken, zijn ze er niet op uit om je met het duurste paar te laten vertrekken. Zij zijn altijd correct hierin en dat maakt dat je met een tevreden gevoel de winkel verlaat en nog eens terugkomt.
Genoeg "grondspiegels" om zelf ook te zien hoe het staat

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2723 Gepost op: 11 juli 2012 - 10:28:51
Aandoen en in de spiegel kijken. Er is geen vaste regel w.b. de wijdte van een broekpijp, alles hangt af van je lengte, postuur, smaak, etc. Wellicht zou je met je broeken eens naar een goede kleermaker kunnen gaan om te kijken of de fit nog wat beter kan.

Welke schoen vervolgens mooi staan is een kwestie van smaak. Maar op zichzelf kan elke schoen, als de fit van je broek goed is. Tenminste, dat is mijn beleving, is geen exacte wetenschap natuurlijk.  :wink:

edit - wat CD ook zegt.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Reactie #2724 Gepost op: 11 juli 2012 - 10:33:23
Je wil een dress shoe neem ik aan?
E.e.a heeft ook te maken met jouw lengte natuurlijk maar opzich kunnen wijdere pijpen iets langere/spitsere schoenen verdragen. Het is natuurlijk wat lastig om online advies te geven maar je zou bijv. naar de CJ 348/358 kunnen kijken mocht je naar S&S gaan.
Inderdaad zoqls CD zegt ook een broek aan doen die qua snit het de rest van je broeken het beste benadert.
Een spiegel kan een schoen soms ook optisch slanker en langer doen lijken trouwens maar dan moet de spiegelwel slank gestukt zijn.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2725 Gepost op: 11 juli 2012 - 10:45:07
Volgende week ga ik op voor het eerst in mijn leven winkelen bij de sf-waardige winkels in Maastricht. Ik wil dan ook een paar schoenen kopen. Nu heb ik (door krachttraining) redelijk wijde broeken nodig, waardoor de broekspijpen bij de enkels te breed zijn. Het lijkt me, dat dan niet iedere schoen mooi staat, maar zijn er hier richtlijnen voor?
Welk type schoen kan ik wel/ niet aan, of is dat gewoon een kwestie van aandoen en in de spiegel kijken?

Het probleem is op twee manieren aan te pakken.

Ik heb door een sportverleden hetzelfde probleem met de broeken. Echter mijn kleermaker laat ik de pijpen versmallen tot 22 cm (minder is geen gezicht bij iemand met een lengte van 190cm en een inmiddels weer redelijk fors getrainde torso, de modieuze 19cm zouden mij op een tuimelaar doen gelijken). Somigge broeken moeten vanaf 25cm owrden versmald hetgeen impliceert dat ter hoogte van de knie en de koppen van quadriceps/vastus medialis  ook ietwat moet worden ingenomen. Je moet immers het model wel mooi houden. Een goede kleermaker doet dat voor je tegen vrij geringe kostprijs.

Forse dijen en benen rechtvaardigen een langere slankgesneden schoen. Bijvoorbeeld C&J Santoni, Borgioli etc. voorzien daarin wel.

succes met je aankoop!

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2726 Gepost op: 11 juli 2012 - 11:27:05
Kijk eens naar wat voorbeelden van Ethan (van the armoury): http://thearmoury.tumblr.com/ en http://ethandesu.com/

Hij heeft een breed postuur en draagt geen smalle broeken. Ik denk dat hier wel wat inspiratie kunt opdoen.
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2727 Gepost op: 11 juli 2012 - 11:36:56
Da's een goeie tip Alliata. Die ziet er altijd top uit ondanks zijn moeilijke verhoudingen, iets wat hij maar al te vak ook zelf aangeeft

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2728 Gepost op: 11 juli 2012 - 12:44:37
Bedankt voor de hulpvolle reacties tot nu toe.
Ik heb zojuist mijn laatste aanwinst (spijkerbroek) opgemeten en ik kom uit op een breedte van de broekspijpen van 22 cm onderaan.
Het "probleem" is echter dat ik, niet zoals Amadeus, groot ben (ben 1.73m). Hierdoor ziet het er allemaal wat ruim uit.
Verder zijn de broeken die ik tot nu heb, niet duur dus ik breng ze nog niet naar een kleermaker.
Ik doe de nieuwste broek aan en dan zie ik wel hoe het uitziet, uiteindelijk is dat wat telt.

En Alliata, bedankt voor de link, ik ga eventjes plaatjes kijken :)

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2729 Gepost op: 11 juli 2012 - 13:02:35
@ Bienno,

Ook met 173cm lengte, kan een kleermaker je goed helpen. Pijpwijdte van 22cm bij jou lengte is niet smal maar ook niet extreem breed. Hoe het toont is afhankelijk van je postuur. Zoals de man van "the Armoury" laat zien kan je met enkele aanpassingen veel veranderen en ook met een niet standaard slank postuur prima voor de dag komen.

Mijn kleermaker rekent € 15,-- voor versmallen van 25cm naar 22cm. Daarbij word de hiervoor omschreven zone net boven de knie ook nog iets aangepast.

Ik noem de prijs omdat ik denk dat je niet op voorhand van de prijs van vermaakwerk moet schrikken.
Ook als een broek niet duur is, kan hij met een kleine investering veel verbeteren, qua fit.