Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644648 keer gelezen)

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2760 Gepost op: 16 juli 2012 - 14:15:16
Beide erg mooi Amadeus.
Formerly known as Ruby Tuesday

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2761 Gepost op: 16 juli 2012 - 14:17:07

Bij dezen twee paar. Schiet er maar op :wink:

Je maakt tijdens je vele getroll een hoop spelfouten (als in: basisschoolwerk), maar deze kon ik niet laten gaan. De d's en t's lijken onbegonnen werk (helaas niet alleen voor jou).

Anyway, die Rosetti-schoenen zien er aardig uit. Beetje Magnanni-achtig zo te zien. 'Topkwaliteit' lijkt me een paar stappen te ver.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2762 Gepost op: 16 juli 2012 - 14:37:41
Dat stiksel op nummer 2 is echter verschrikkelijk.

*edit: Om even wat olie op het Amadeus vuur te gooien, je hebt het altijd over mode en niet stijlvol.

Vervolgens kom je met 2 paar pipo neuzen aan waarvan één een dubbele monk met een onwijs modieus stiksel randje is.
Laatst bewerkt op: 16 juli 2012 - 14:42:11 door ebosch

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2763 Gepost op: 16 juli 2012 - 14:46:30
Dat stiksel op nummer 2 is echter verschrikkelijk.

*edit: Om even wat olie op het Amadeus vuur te gooien, je hebt het altijd over mode en niet stijlvol.

Vervolgens kom je met 2 paar pipo neuzen aan waarvan één een dubbele monk met een onwijs modieus stiksel randje is.

De Rossetti's zijn niet lelijk, maar weinig bijzonder, en patina kan ik nauwelijks ontdekken, vrij egaal gekleurd (zal wel aan de foto's liggen).

Dat stiksel op de monks is totaal niet mijn smaak.
Laatst bewerkt op: 16 juli 2012 - 15:16:10 door Clay

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2764 Gepost op: 16 juli 2012 - 15:15:05
Je maakt tijdens je vele getroll een hoop spelfouten (als in: basisschoolwerk), maar deze kon ik niet laten gaan. De d's en t's lijken onbegonnen werk (helaas niet alleen voor jou).

Anyway, die Rosetti-schoenen zien er aardig uit. Beetje Magnanni-achtig zo te zien. 'Topkwaliteit' lijkt me een paar stappen te ver.

Maar je neemt zijn fouten wel over.. (Deze kon ik weer niet laten gaan)
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

skinnyjeans

• Bekijk profiel
Reactie #2765 Gepost op: 16 juli 2012 - 16:53:38
He hallo iedereen, ik had een vraagje ik heb best mooie schoenen van DC gezien op [http://www.24jeanz.nl]   maar zijn hier nog meer modellen van of moet ik bij het merk zelf kijken op de site?

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2766 Gepost op: 16 juli 2012 - 16:55:05
H333jj Skinny,

Die DC's zijn wel n4iss inderdaad, zou even bellen naar DC zelf die kunnen je vast helpen..

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #2767 Gepost op: 16 juli 2012 - 17:09:14
@ Nerazzurri,

Grazie mille! :wink:

@ Ramone,

Qua model kan ik je wat betreft de Fratelli Rossetti's wel volgen, Magnanni kopieert met name Santoni en andere Italianen, waaronder ook Fratelli Rossetti.

Fratelli Rossetti is echter wel een paar klassen hoger dan Magnanni.

Waar ik op doelde was de kwaliteit van het bovenleer.
Dat is namelijk uitzonderlijk mooi van oppervlaktestructuur, zeer zacht en ook uitermate sterk. Het vormt goed naar de voet echter loopt niet uit, ook niet bij nat weer.

Het blijven lichte Italiaanse schoenen op de Blake gemaakte wijze.
Kwalitatief niet met Good Year of Norwegian te vergelijken, althans qua opbouw en maakwijze van de schoen, natuurlijk.

@ Ebosch,

Het is natuurlijk eenvoudig, om hier steeds hetzelfde te laten zien en de standaard schoenen te plaatsen. Dan wordt er geklapt. Het gaat mij er om iets anders te laten zien, dus commentaar als dit is te verwachten, begrijpelijk en ingecalculeerd.

Fratelli Rosseti;
Met hetgeen hier op SF als Pipo-leest wordt geduid, heeft dit niets van doen. De ‘Pipo’ leesten van Santoni zijn aanmerkelijk spitser dan de twee getoonde schoenen en van een andere orde. De Pipo leest heeft een vreemde naar binnenlopende holling aan de buitenzijde. Die opmerking raakt bijgevolg kant nog wal.
Voor sommigen is dit schoeisel wellicht te spits, dat kan.

Sergio Rossi;
Het is geen stiksel en wel een in de contouren van een wing tip in het bovenleer geregen, gevlochten lederen veter. Ik vind dit voor onder jeans, of smart casual een uitermate geschikte schoen (ze zijn ook niet voor niks al twee keer verzoold). Het modieuze aspect van deze Monk zie ik niet (of het moet zijn dat ik ze in 2008 heb gekocht en toen was een Dubbele Monk wel erg hip natuurlijk :wink: ), wel zie ik het speelse lossere Italiaanse karakter van deze Monk, verwerkt in een redelijk conservatieve leest.

De neus van deze schoen is verre van spits of Pipo, ik acht dat commentaar i.c. dan ook niet reëel en louter gezocht. :wink:

Over stijlvol. Tja, dat is afhankelijk hoe je de diverse componenten van je kleding combineert.

@ Clay,

Ligt inderdaad aan de foto helaas.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #2768 Gepost op: 16 juli 2012 - 17:19:52
Maar Ama wees nou even reëel , dit zijn toch mode schoenen?

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #2769 Gepost op: 16 juli 2012 - 17:39:21
Maar Ama wees nou even reëel , dit zijn toch mode schoenen modeschoenen?

Ik zie dat niet zo, het zijn schoenen met een slanke snit en redelijk puntig, als je dat als modieus wilt definieren? Tja.
Ik draag dit soort model schoenen sinds eind jaren '80. Als het mode is, zal dat wel.
Ik heb een andere, meer trendy definitie van mode.

Ik ontken ook niet af en toe een modieus element te gebruiken in mijn kleding, echter deze schoenen zou ik nu niet zo willen definiëren.
Laatst bewerkt op: 16 juli 2012 - 17:41:40 door Amadeus
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2770 Gepost op: 16 juli 2012 - 18:47:05
Maar je neemt zijn fouten wel over.. (Deze kon ik weer niet laten gaan)

Klopt, ik heb nog nooit van het (zo te zien: matige) merk gehoord en ik had geen zin in een Google-search om de spelling te controleren... vreemd he?  :wink:

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2771 Gepost op: 16 juli 2012 - 18:53:39

Wanneer we ons wat minder bezig zouden houden met spelling- en stijlfouten, dan hoeven we niet te googlen en kunnen we ons gewoon met schoenen bezighouden; kunnen we eventuele irritaties hierover achterwege laten.  :idea:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2772 Gepost op: 16 juli 2012 - 18:55:33
Juist, ik kan me namelijk niets leukers voorstellen dan over dure schoenen praten met mensen waarvan ik ernstig twijfel of ze voorbij de eerste klas mavo zijn gekomen.

guest45

• Gast
Reactie #2773 Gepost op: 16 juli 2012 - 19:00:36
Interesse is esthetiek lijkt mij vrij IQ onafhankelijk.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2774 Gepost op: 16 juli 2012 - 19:02:17
Nee, het is zeker wel leuk c.q. zinvol met mensen over spel- en stijlfouten te praten omdat ze weinig te vertellen hebben over de genoemde dure schoenen in een schoenen topic?  :-k

Interesse is esthetiek lijkt mij vrij IQ onafhankelijk.

precies.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“