@ Nerazzurri,Grazie mille!
@ Ramone,Qua model kan ik je wat betreft de Fratelli Rossetti's wel volgen, Magnanni kopieert met name Santoni en andere Italianen, waaronder ook Fratelli Rossetti.
Fratelli Rossetti is echter wel een paar klassen hoger dan Magnanni.
Waar ik op doelde was de kwaliteit van het bovenleer.
Dat is namelijk uitzonderlijk mooi van oppervlaktestructuur, zeer zacht en ook uitermate sterk. Het vormt goed naar de voet echter loopt niet uit, ook niet bij nat weer.
Het blijven lichte Italiaanse schoenen op de Blake gemaakte wijze.
Kwalitatief niet met Good Year of Norwegian te vergelijken, althans qua opbouw en maakwijze van de schoen, natuurlijk.
@ Ebosch,Het is natuurlijk eenvoudig, om hier steeds hetzelfde te laten zien en de standaard schoenen te plaatsen. Dan wordt er geklapt. Het gaat mij er om iets anders te laten zien, dus commentaar als dit is te verwachten, begrijpelijk en ingecalculeerd.
Fratelli Rosseti;
Met hetgeen hier op SF als Pipo-leest wordt geduid, heeft dit niets van doen. De ‘Pipo’ leesten van Santoni zijn aanmerkelijk spitser dan de twee getoonde schoenen en van een andere orde. De Pipo leest heeft een vreemde naar binnenlopende holling aan de buitenzijde. Die opmerking raakt bijgevolg kant nog wal.
Voor sommigen is dit schoeisel wellicht te spits, dat kan.
Sergio Rossi;
Het is geen stiksel en wel een in de contouren van een
wing tip in het bovenleer geregen, gevlochten lederen veter. Ik vind dit voor onder jeans, of
smart casual een uitermate geschikte schoen (ze zijn ook niet voor niks al twee keer verzoold). Het modieuze aspect van deze Monk zie ik niet (of het moet zijn dat ik ze in 2008 heb gekocht en toen was een Dubbele Monk wel erg hip natuurlijk

), wel zie ik het speelse lossere Italiaanse karakter van deze Monk, verwerkt in een redelijk conservatieve leest.
De neus van deze schoen is verre van spits of Pipo, ik acht dat commentaar i.c. dan ook niet reëel en louter gezocht.

Over stijlvol. Tja, dat is afhankelijk hoe je de diverse componenten van je kleding combineert.
@ Clay,Ligt inderdaad aan de foto helaas.