Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644742 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2475 Gepost op: 25 maart 2012 - 22:06:21

legte sich hin und geben mir 20?

Das ist ein befehl! :mrgreen:

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2476 Gepost op: 25 maart 2012 - 22:21:43
Beeldschoon, Charlie.

NOW DROP DOWN AND GIVE ME 20! legte sich hin und geben mir 20?

Auf den Boden und gib mir zwanzich! SCHNELL!

8-[
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

guest45

• Gast
Reactie #2477 Gepost op: 25 maart 2012 - 22:36:24
LEGE DICH INS DRECK UND GIB MIR ZWANZIG LIEGESTÜTZEN, ODER ICH ERSCHIESSE DIESES LIEBE KANINCHEN

Und dan mache Ich aus seiner Haut ein paar allgemeine Schuhe weil ich sonders off-topic gerate.

Oder so...

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2478 Gepost op: 25 maart 2012 - 22:45:42
LEGE DICH INS DRECK UND GIB MIR ZWANZIG LIEGESTÜTZEN, ODER ICH ERSCHIESSE DIESES LIEBE KANINCHEN

Und dan mache Ich aus seiner Haut ein paar allgemeine Schuhe weil ich sonders off-topic gerate.

Oder so...

:lol: Nice! Doe mij een paar!

Meneer, hebbu ook puppies? Wat, alleen in kindermaten? Jammer!
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

guest45

• Gast
Reactie #2479 Gepost op: 25 maart 2012 - 22:50:02
niet deze?

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2480 Gepost op: 25 maart 2012 - 23:06:59
Is dat Dantès?  :mrgreen:
if i stop lying i just disappoint you

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2481 Gepost op: 30 maart 2012 - 21:00:08
Heren,

Ik heb advies nodig. Ik heb nu 1 paar CJ Scarsdale(middelbruin, zie 5e paar http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,6741.0.html).

Mijn plan is om eerst een (neutrale) basiscollectie op te bouwen, voordat ik me wil wagen aan schoenen met een spannende kleuring. Ik wil de schoenen die ik koop zowel casual als onder een pak kunnen dragen. Ik twijfel nu over welke schoen ik het beste als 2e paar kan kopen. Ik twijfel tussen een zwarte schoen of een donker bruin suède schoen. De schoenen die ik op het oog heb zijn de CJ Alex, CJ Monkton, CJ Savile en CJ Hallam. Andere schoenen(zowel typen als merken) zijn welkom. Wat is nu een verstandige afweging? Meteen 2 tegelijk kopen is geen optie. Duurt minimaal een half jaar voor ik mijn 3e paar ga kopen.

Kan iemand mij ook het verschil vertellen tussen de Monkton en Savile. De verkoper bij Hermans kwam niet verder dan dat de Savile handgrade was en dus kwalitatief beter en dat bij handgrade de kleuring dieper is dan bij de benchgrade(maar bij zwart zie ik dat verschil niet zo). Is het kwaliteitsverschil tussen deze op het oog dezelfde schoen het prijsverschil waard? Waarschijnlijk wel, maar waarom?

Mediaman

• Gast
Reactie #2482 Gepost op: 30 maart 2012 - 21:26:40
In dat rijtje zou ik gaan voor een donkerbruine Hallam, klassieker.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2483 Gepost op: 30 maart 2012 - 21:27:10
Heren,

Ik heb advies nodig. Ik heb nu 1 paar CJ Scarsdale(middelbruin, zie 5e paar http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,6741.0.html).

Mijn plan is om eerst een (neutrale) basiscollectie op te bouwen, voordat ik me wil wagen aan schoenen met een spannende kleuring. Ik wil de schoenen die ik koop zowel casual als onder een pak kunnen dragen. Ik twijfel nu over welke schoen ik het beste als 2e paar kan kopen. Ik twijfel tussen een zwarte schoen of een donker bruin suède schoen. De schoenen die ik op het oog heb zijn de CJ Alex, CJ Monkton, CJ Savile en CJ Hallam. Andere schoenen(zowel typen als merken) zijn welkom. Wat is nu een verstandige afweging? Meteen 2 tegelijk kopen is geen optie. Duurt minimaal een half jaar voor ik mijn 3e paar ga kopen.

Kan iemand mij ook het verschil vertellen tussen de Monkton en Savile. De verkoper bij Hermans kwam niet verder dan dat de Savile handgrade was en dus kwalitatief beter en dat bij handgrade de kleuring dieper is dan bij de benchgrade(maar bij zwart zie ik dat verschil niet zo). Is het kwaliteitsverschil tussen deze op het oog dezelfde schoen het prijsverschil waard? Waarschijnlijk wel, maar waarom?

Ik begrijp de behoefte aan een veelzijdige schoen. Niet alle bruine schoenen kun je goed combineren met een pak, terwijl zwarte schoenen voor casual gebruik minder geschikt zijn.

Veel hangt daarom af van de kleur van je pak(ken). Als die (overwegend) blauw zijn, dan zou ik kiezen voor zwarte schoenen en deze niet casual dragen. Heb je ook grijze pakken dan zou ik eerder neigen naar bruine schoenen, die je zowel onder een grijs pak als casual zou kunnen gebruiken. Niet alle bruintinten zijn geschikt volgens mij. Veel lichter dan C&J Polo Suede zou ik niet kiezen.

Met Benchgrade heb ik geen ervaring. Mijn oudste paar handgrades is nu een jaar of vijf oud (een keer volledig verzoold). Het bovenwerk is nog niet kapot.

guest45

• Gast
Reactie #2484 Gepost op: 30 maart 2012 - 21:32:02
Eerlijk gezegd zou ik het bij de benchgrades houden in jouw geval. Best bang for the buck. Handgrades hebben wat beter leer, een verfijndere leest, channelled zolen en wat andere leuke details. De meerprijs zijn ze wel waard hoor als je wat meer 'luxe' details wilt hebben. Zelf zou ik alleen weer een handgrade kopen als het een model is dat ik erg mooi vind.

Een zwarte alex of monkton in je collectie ga je geen spijt van krijgen. Hallam is ook goed maar vind ik net weer een tikkie saai.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2485 Gepost op: 30 maart 2012 - 21:42:30
Als ik naar je (mooie) Scarsdale kijk zou ik niet weer voor een wholecut als de Alex gaan, maar iets anders. Maar je kan uit je lijstje eigenlijk geen foute keuze maken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2486 Gepost op: 30 maart 2012 - 21:50:10
Don, wat is je aversie tegen bruin onder blauw? Ik vind het net zo mooi onder een navy pak als onder een grijsje, voorwaarde is wel dat het donkerbruin is. Overigens vind ik zwart net zo mooi hoor, ik draag beide combinaties.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2487 Gepost op: 30 maart 2012 - 22:13:54
Da's gewoon een voorkeur gebaseerd op de bruine schoenen en blauwe pakken die ik heb. Ik probeer zo veel mogelijk te schrijven vanuit eigen ervaring. Niemand wordt er wijzer van als ik berichten ga schrijven waarin ik er een slag naar sla.

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2488 Gepost op: 30 maart 2012 - 22:36:35
Zwart onder blauw is conservatief, tegenwoordig kan bruin echt prima. Zwart casual vind ik altijd heel erg lastig. Ik zou niet voor een schoen gaan met een wild patina. Schoenen met een gesp, onder een pak, is erg Hollands (dat bedoel ik niet negatief). Ik ben dan ook geneigd om Mediaman te volgen en voor de donkerbruin suede Hallam te gaan.
Benchgrades van C&J zijn echt prima, handgrade alleen nog mooier (afwerking, leer en vaak ook de leest).

Alternatieven genoeg; jammer dat Carmina niet eenvoudig in Nederland te verkrijgen is.

Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2489 Gepost op: 03 april 2012 - 08:55:20
Iemand bekend met het merk Tanino Crisci?

Dit is eigenlijk best wel een leuk schoentje:
Laatst bewerkt op: 03 april 2012 - 08:57:06 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“