Naar Shoes & Shirts geweest in Maastricht.
Erg goede service en advies gehad. Enkele opvallende adviezen:
- De verkoper raadde mij Corthay af. Ik loop nu nog op Bijenkorfschoenen rond, en hij zei dat ik een paar stappen oversla (pun intended?) als ik direct ga naar het hoogste niveau schoenen dat in Frankrijk gemaakt wordt. Vind ik erg sympathiek: niet iets duurs willen verkopen aan een klant die de waarde daarvan nog niet kan herkennen. C&J zou een logischer stap zijn.
- Ook raadde hij maatwerk van Greve af. Ik vertelde dat ik erover dacht om daar maatschoenen te laten aanmeten, maar volgens hem is Greve het geld tegenwoordig niet meer waard. Wat vinden jullie daarvan?
- Hij raadde mij aan eerst door een podoloog zooltjes te laten aanmeten voor mijn voeten. Aangezien ik altijd ruimte aan de zijkanten en bovenkant overhoud, dacht ik dat ik een erg smalle maat nodig zou hebben. Bovendien pas ik met zo'n zooltje volgens hem prima in een E-breedte.

- Er schijnt bij veel schoenen een kussentje in de zool te zitten, wat weggehaald kan worden indien de schoen met losse zooltjes wordt gedragen. Hierdoor wordt de totale zooldikte niet te groot.
Ook wist hij me te vertellen dat de man bij Sir Max (ben z'n naam even kwijt) het vak geleerd heeft bij Shoes & Shirts en hij verbaasde zich erover dat ik bij Max niet de tip voor zooltjes had gekregen.
Al met al een erg prettig bezoek. Ik heb veel geleerd. Ook erg fijn dat de verkoper niet zo snel mogelijk iets wil verkopen, maar uiteindelijk het beste voor mijn voeten wil verkopen. Met afstand de beste schoenenwinkel die ik tot nu toe heb bezocht (vergelijking met Sir Max, Zwartjes, Both).