Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644737 keer gelezen)

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2400 Gepost op: 02 maart 2012 - 11:58:40
Ik ga beginnen met een paar extra Merton's kopen. Maybe ook maar eens de Hallam's proberen dan :)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2401 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:00:15
In 5 jaar fatsoenlijke schoenen kopen / proberen heb ik toch niet de perfecte leest gevonden. Ik heb meerdere merken geprobeerd en eigenlijk alleen de George leest van Santoni zit redelijk goed. De 348 van C&J zit soms heerlijk (Merton's) en soms krijg ik last van mijn hielen (Lowndes, Alex). Ik ga een bezem door de kast halen en alles wat niet goed zit weg doen. Ik heb nu 5 paar staan wat ik nog uberhaupt moet inlopen maar eigenlijk al weet het toch niet optimaal gaat zitten ](*,)

Nu moeten er uiteraard nieuwe schoenen komen. Wat zijn echt goede schoenwinkels waar men ook kritisch kijkt naar hoe de schoen zit ipv alleen maar te pushen? Iets MTM maken lijkt me boven het budget, maar misschien valt dat ook wel mee. Erg vervelend, een paar moeilijke voeten.

S&S? Sir Max?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #2402 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:01:30
In 5 jaar fatsoenlijke schoenen kopen / proberen heb ik toch niet de perfecte leest gevonden. Ik heb meerdere merken geprobeerd en eigenlijk alleen de George leest van Santoni zit redelijk goed. De 348 van C&J zit soms heerlijk (Merton's) en soms krijg ik last van mijn hielen (Lowndes, Alex). Ik ga een bezem door de kast halen en alles wat niet goed zit weg doen. Ik heb nu 5 paar staan wat ik nog uberhaupt moet inlopen maar eigenlijk al weet het toch niet optimaal gaat zitten ](*,)

Nu moeten er uiteraard nieuwe schoenen komen. Wat zijn echt goede schoenwinkels waar men ook kritisch kijkt naar hoe de schoen zit ipv alleen maar te pushen? Iets MTM maken lijkt me boven het budget, maar misschien valt dat ook wel mee. Erg vervelend, een paar moeilijke voeten.

Greve MtM, mits je een geschikte leest voor je hebben natuurlijk.

Mijn ervaringen zijn goed, men kan bijv. nastellen in werkplaats in Waalwijk.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2403 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:05:21
Hallam's zitten als pantoffeltjes... Ook nauwelijks hoeven inlopen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2404 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:06:34
Sir Max heb ik mindere verhalen over gehoord van een vriend van me. S&S is niet geheel in de buurt, maar misschien toch maar eens langs gaan.

Media, in welke prijsklasse valt dat ongeveer? (mag ook per PM).

guest45

• Gast
Reactie #2405 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:12:49
@ Samuel

Ik denk dat als je dit probleem meteen aangeeft ze bij S&S en Sir Max hun best zullen doen je te helpen. Dat lijken me de 2 beste adressen in NL. Misschien handig om te gaan als het rustig is en niet op een drukke zaterdag middag zodat ze goed de tijd door kunnen nemen.

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2406 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:15:28
Samuel,

Mijn ervaringen met Sir Max zijn goed. Mijn voeten zijn ook niet de makkelijkste en de heren van Sir Max hebben mij altijd zeer goed geadviseerd wat betreft leesten. Shoes & Shirts voert weer net een aantal andere merken dan Sir Max (zoals Corthay en Bontoni), dus daar zou ik ook zeker binnenlopen.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2407 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:18:41
Dank voor jullie reacties. Budget is ongeveer 700 euro per paar, ik denk dat niet dat Corthay en Bontini daar binnen vallen ;) Ik ga binnenkort eens langs Sir Max om te kijken. Dat is bijna om de hoek :)

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2409 Gepost op: 02 maart 2012 - 12:58:49
Dank je MM, prachtige foto's én schoenen!

Mediaman

• Gast
Reactie #2410 Gepost op: 02 maart 2012 - 13:04:28
Dank je MM, prachtige foto's én schoenen!

Graag gedaan en dank.

Mocht je vragen hebben, stuur me een PM.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2411 Gepost op: 02 maart 2012 - 14:54:36
Wow, Greve maatschoenen komen door deze reportages van Mm wat hoger op mijn prioriteitenlijstje.

Ik snap alleen nog steeds niet of er nu een persoonlijke leest wordt gemaakt of dat je een bestaande leest kiest, want ik lees daar steeds wat anders over.

Mediaman

• Gast
Reactie #2412 Gepost op: 02 maart 2012 - 14:59:27
Wow, Greve maatschoenen komen door deze reportages van Mm wat hoger op mijn prioriteitenlijstje.

Ik snap alleen nog steeds niet of er nu een persoonlijke leest wordt gemaakt of dat je een bestaande leest kiest, want ik lees daar steeds wat anders over.

Men maakt een mal van je voet en die bewaren ze.

Die zitten in de bruine schoenendozen die op de foto staan.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2413 Gepost op: 02 maart 2012 - 15:41:23
Aha. Maar in het linkje onder 'Verslag 1' in je vorige post, zeg je 'op de leest van de donkerbruine suede schoen (...) [plaatje]'. Ik begrijp dus dat er een verschil is tussen een mal en een leest?

Mediaman

• Gast
Reactie #2414 Gepost op: 02 maart 2012 - 15:46:55
Aha. Maar in het linkje onder 'Verslag 1' in je vorige post, zeg je 'op de leest van de donkerbruine suede schoen (...) [plaatje]'. Ik begrijp dus dat er een verschil is tussen een mal en een leest?

De mal die men maakt van jouw voet is jouw persoonlijke leest en heeft de vorm van een voet in 3D versus de leest als in de platte basisvorm van de de zool in 2D.

Snap je het nog?  :wink: