Ik wens je hoe-dan-ook succes met alles wat je tegen gaat komen.
Tijdens mijn eigen opleiding in Arnhem was een jasje maken een eerstejaars opdracht die officieel van belang was voor het behalen van je propedeuse.
Maar zelfs Jan Taminiau (jaargenoot, inmiddels
of Maxima fame), mocht indertijd bijna niet afstuderen omdat hij zijn eerste jasje nooit had gefinaliseerd.
(De meesten stranden op de mouwkoppen, zoals bekend mag worden verondersteld notoir lastig kleermakerswerk. Mijn tip: een omgevingstemperatuur van zo'n 22-23ºC en een relatieve luchtvochtigheid van 95 tot 100% (met behulp van een goede electronische luchtbevochtiger met hygrostaat; te koop @ o.a. growshops of bij van die pawn shops/cash converters voor negermensen) is hèt geheim. Het klimaat van Milaan nabootsen zeg maar...

)
Je mag me PB-en voor leveranciers, producenten, adresjes en specifieke informatie.
Waar naai je trouwens op? Een Pfaff 1122 waarschijnlijk?
Ik heb een 332, en voor leer sinds kort een 16.
Die 332 is de beste 'huisvrouwenmachine' ooit gemaakt. Goed (of gereviseerd) is 'ie nog steeds, of weer, zo'n € 600,- waard, maar ik koop ze soms voor een fractie, dus mocht je nog op zoek zijn: eveneens een PB'tje. (Momenteel niks op voorraad helaas; ik verkoop ze voor € 150,-, tot aan de VS aan toe, misschien kan ik je ook daarmee helpen*.)
*) Wat dat 'helpen' aangaat: ik geef zelf (ook) les aan een kunstvakopleiding, en echt niet voor de centen, maar wel met plezier; om 'anderen' verder te helpen, 'de wereld' beter of mooier te maken, om mensen met dezelfde interesses als ik te laten delen in kennis die hen (dure) missers of lange zoektochten kan besparen.
Dat doe ik dan vanzelfsprekend ook voor de bentgenoten op dit forum, indien die daar behoefte aan hebben, en in voorkomende gevallen zelfs ongevraagd...
Oh, maak trouwens echter niet de vergissing te denken dat ik 'aardig' ben, want dat ben ik beslist niet!
Eerder het tegenovergestelde: "een eikel die te pruimen is omdat er af en toe nog wat zinnigs uit komt", zoals een collega dat eens elegant omschreef.
Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!
(En je
'maar' wil ik niet horen, dat is tot nog toe steeds een excuus naar jezelf, en geen argument, verklaring, reden of geldig beletsel in reactie tot de inhoud van mijn opmerkingen of suggesties.
Mag, kan, maar hoeft niet. Ik geef geen orders, slechts vrijblijvende adviezen, waarover ik geen feedback hoéf, dus ook geen excuses. Ik ken het risico van gratis advies; da's meestal voor niks. Maar zoals gezegd: mocht je er behoefte aan hebben dan ben ik bereid.)
Saluut!
PS Hoe vaart dat AMFI tegenwoordig? Lukt het met die Souraya, en wie is er creatief directeur (
if at all) sinds Nannet weg is?