Auteur Topic: Waar vind ik...? Waar koop je dat?  (578805 keer gelezen)

SWitte

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Waar vind ik...? Waar koop je dat?
Reactie #1080 Gepost op: 01 juni 2013 - 14:57:48
Dank je Heinzelmann, daar zal ik ook eens kijken!
Gezien ik een boel andere deadlines heb, heb ik nog niet de kans gegrepen om het op school te vragen, maar ze hebben het sowieso niet in voorraad. Waarom geen idee..

@NOBD, ik heb me aangemeld!

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1081 Gepost op: 01 juni 2013 - 15:27:29
Misschien een inkoppertje, maar is het juist niet prettiger zoveel mogelijk op school te werken?

De professionele outillage van de werkplaatsen haal je thuis niet zo snel, plus nog het feit dat je veel kunt hebben aan anderen die er rondlopen, wat ondersteuning, instructies, advies en feedback betreft.

(Met name de werkplaats-assistenten, is mijn ervaring. Zorg dat je daarmee op goede voet komt, die zijn goud waard, zelfs later nog, tijdens je beroepscarrière. I should know!  :-$)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

SWitte

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1082 Gepost op: 01 juni 2013 - 16:13:28
Dat klopt, dat probeer ik ook zoveel mogelijk, maar sommige materialen moet je zelf aanschaffen.
Dat doe ik zeker :)
Will do, thanks!

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1083 Gepost op: 01 juni 2013 - 23:55:58
Ik wens je hoe-dan-ook succes met alles wat je tegen gaat komen.
Tijdens mijn eigen opleiding in Arnhem was een jasje  maken een eerstejaars opdracht die officieel van belang was voor het behalen van je propedeuse.
Maar zelfs Jan Taminiau (jaargenoot, inmiddels of Maxima fame), mocht indertijd bijna niet afstuderen omdat hij zijn eerste jasje nooit had gefinaliseerd.

(De meesten stranden op de mouwkoppen, zoals bekend mag worden verondersteld notoir lastig kleermakerswerk. Mijn tip: een omgevingstemperatuur van zo'n 22-23ºC en een relatieve luchtvochtigheid van 95 tot 100% (met behulp van een goede electronische luchtbevochtiger met hygrostaat; te koop @ o.a. growshops of bij van die pawn shops/cash converters voor negermensen) is hèt geheim. Het klimaat van Milaan nabootsen zeg maar...  O:) )

Je mag me PB-en voor leveranciers, producenten, adresjes en specifieke informatie.

Waar naai je trouwens op? Een Pfaff 1122 waarschijnlijk?
Ik heb een 332, en voor leer sinds kort een 16.
Die 332 is de beste 'huisvrouwenmachine' ooit gemaakt. Goed (of gereviseerd) is 'ie nog steeds, of weer, zo'n € 600,- waard, maar ik koop ze soms voor een fractie, dus mocht je nog op zoek zijn: eveneens een PB'tje. (Momenteel niks op voorraad helaas; ik verkoop ze voor € 150,-, tot aan de VS aan toe, misschien kan ik je ook daarmee helpen*.)

*) Wat dat 'helpen' aangaat: ik geef zelf (ook) les aan een kunstvakopleiding, en echt niet voor de centen, maar wel met plezier; om 'anderen' verder te helpen, 'de wereld' beter of mooier te maken, om mensen met dezelfde interesses als ik te laten delen in kennis die hen (dure) missers of lange zoektochten kan besparen.
Dat doe ik dan vanzelfsprekend ook voor de bentgenoten op dit forum, indien die daar behoefte aan hebben, en in voorkomende gevallen zelfs ongevraagd...

Oh, maak trouwens echter niet de vergissing te denken dat ik 'aardig' ben, want dat ben ik beslist niet!
Eerder het tegenovergestelde: "een eikel die te pruimen is omdat er af en toe nog wat zinnigs uit komt", zoals een collega dat eens elegant omschreef.

Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!

(En je 'maar' wil ik niet horen, dat is tot nog toe steeds een excuus naar jezelf, en geen argument, verklaring, reden of geldig beletsel in reactie tot de inhoud van mijn opmerkingen of suggesties.
Mag, kan, maar hoeft niet. Ik geef geen orders, slechts vrijblijvende adviezen, waarover ik geen feedback hoéf, dus ook geen excuses. Ik ken het risico van gratis advies; da's meestal voor niks. Maar zoals gezegd: mocht je er behoefte aan hebben dan ben ik bereid.)

Saluut!

PS Hoe vaart dat AMFI tegenwoordig? Lukt het met die Souraya, en wie is er creatief directeur (if at all) sinds Nannet weg is?
Laatst bewerkt op: 02 juni 2013 - 00:08:54 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1084 Gepost op: 02 juni 2013 - 00:12:15
Oh, maak trouwens echter niet de vergissing te denken dat ik 'aardig' ben, want dat ben ik beslist niet!

:lol:

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1085 Gepost op: 02 juni 2013 - 00:41:26
Fijn dat je weer terug bent H :)

SWitte

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1086 Gepost op: 27 juni 2013 - 00:02:00
de zachte beige trui die Leo draagt in de Great Gatsby?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1087 Gepost op: 27 juni 2013 - 08:37:27
Brooks Brothers?

Waren samen met Prada verantwoordelijk voor de kleding.

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1088 Gepost op: 02 september 2013 - 19:46:53
Beetje simpel, want ik kan ook een rondje stad gaan, maar heeft iemand zo uit zijn hoofd een idee waar ik zwarte penny loafers kan vinden?
Heb op de site van Meermin (o.a.) gekeken maar durf het toch niet aan om online te bestellen eigenlijk, liefst omgeving Amsterdam.
Alvast bedankt!
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1089 Gepost op: 02 september 2013 - 20:28:38

Beetje simpel, want ik kan ook een rondje stad gaan, maar heeft iemand zo uit zijn hoofd een idee waar ik zwarte penny loafers kan vinden?
Heb op de site van Meermin (o.a.) gekeken maar durf het toch niet aan om online te bestellen eigenlijk, liefst omgeving Amsterdam.
Alvast bedankt!

Oger had ze van Santoni afgelopen seizoen, Meyer moet ze ook hebben.
Fashion can be bought, style one must possess

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1090 Gepost op: 02 september 2013 - 20:31:19
Dank, zal daar donderdag dan even langs/binnenlopen.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1091 Gepost op: 04 september 2013 - 08:27:25
Kan iemand mij vertellen wat voor schoenen merk dit is?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1092 Gepost op: 04 september 2013 - 08:56:48

Lijkt op een on-geperforeerde versie van de SB van Berluti of Bontoni;

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1093 Gepost op: 04 september 2013 - 09:41:47
Edward Green Oundle.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1094 Gepost op: 04 september 2013 - 09:49:38
Die bovenste Leone damn  =P~
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten