Thanks voor de antwoorden. Ik zoek niet alles van perfecte kwaliteit voor een prijs waar het niet voor gemaakt kan worden, maar specifiek in Amsterdam/NL lijkt alles foeilelijk te zijn voor een hele hoge prijs. Ik heb wel eens een mooi overhemd weten te vinden tegen een mooie prijs, maar qua pakken is het altijd een slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ik snap dat 100% van de eisen nooit voldoen in een RTW, maar echt belangrijke dingen zoals dat het geen lijmwerk is of prutstof val ik vaak over in RTWs. En iets lichter linnen kan natuurlijk ook, hoeft niet per sé 350g+ te zijn. En natuurlijk, ALS ik dan iets zie wat mooi is dan past het vaak niet (belangrijke dingen zoals schouders enz). Dat zou geen probleem zijn als de hele winkel volstond met mooi spul, maar dat is jammer genoeg nooit zo.
Waarom slaat een trip naar HK nergens op? Enkele goede kleermakers daar zetten iets moois (heb foto's van Chan pakken gezien op de USA variant) voor $1k in elkaar en in de USA doet thick as thieves het wel heel erg goedkoop voor $600 ofzo. Die pakken van suitsupply lijken er niet eens op (weet niet of knopen die onderhand op je tepels zitten iets is wat een kleermaker kan veranderen...). Dan betaal ik liever meteen €1000 voor iets moois, maar dan betwijfel ik nog of ik dan uberhaupt iets krijg van TAT/Chan kwaliteit.
Als iemand wat weet in oost-europa ofzo waar het wel te doen is dan hoor ik het graag, natuurlijk minder leuk om op het vliegtuig te stappen maar als dat nodig is om niet afgezet te worden dan kan ik net zo goed een vakantie meepakken. Ik ga sowieso wel ff kijken in winkels in Amsterdam waar hier op het forum staat dat er goeds te vinden is. Zijn er nog winkel waar al linnen te vinden is? Of moet ik echt tot de zomer wachten?