Auteur Topic: Waar vind ik...? Waar koop je dat?  (578816 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Waar vind ik...? Waar koop je dat?
Reactie #1020 Gepost op: 28 februari 2013 - 10:22:45
Ik ben op zoek naar een licht (qua kleur) zomerpak (2-delig, liefst bretels, linnen 350-400g ofzo, slechts minimale lining, geen canvas of lijmwerk (unstructured), geen kantoorpak dus).

100% van je wensen zul je niet vinden uit het rek, dus als het pak aan al je eisen moet voldoen dan moet je toch aan MTM gaan denken (Oger DFS/Handmade of Vanita o.i.d). Maar qua budget kom je dan niet uit.

Wat in de buurt komt van je eisen, en lager geprijsd dan MTM (via de pakkenknaller):

http://eu.suitsupply.com/pakken/pak-beige-uni-copenhagen-p3512/P3512,nl,pd.html?start=4&cgid=Suits
De Copenhagen is een unstructured model dat uitermate geschikt is voor casual gelegenheden. De Copenhagen heeft een natuurlijke schouderlijn, smalle ingekeepte revers, een korter jasje en kortere mouwen, en een smal gesneden broek met lage taille

http://eu.suitsupply.com/pakken/pak-lichtbruin-effen-lazio-p3543/P3543,nl,pd.html?start=2&cgid=Suits
De uitgangspunten voor het Lazio-model zijn comfort en draaggemak. De Lazio heeft een zachte Italiaanse schouder en een nauwsluitende, moderne pasvorm. Bovendien heeft het jasje een speciale canvas constructie waardoor het licht en gemakkelijk aanvoelt tijdens het dragen.
(Dus wel canvas, maar licht.)

Qua gewicht weet ik niet hoe de SuSu linnens zijn.
De bretelknopen kun je er door een kleermaker op laten zetten. Wel ff de riemlusjes er af halen dan.

PietjePrecies

• Bekijk profiel
Reactie #1021 Gepost op: 28 februari 2013 - 16:15:09
Thanks voor de antwoorden. Ik zoek niet alles van perfecte kwaliteit voor een prijs waar het niet voor gemaakt kan worden, maar specifiek in Amsterdam/NL lijkt alles foeilelijk te zijn voor een hele hoge prijs. Ik heb wel eens een mooi overhemd weten te vinden tegen een mooie prijs, maar qua pakken is het altijd een slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ik snap dat 100% van de eisen nooit voldoen in een RTW, maar echt belangrijke dingen zoals dat het geen lijmwerk is of prutstof val ik vaak over in RTWs. En iets lichter linnen kan natuurlijk ook, hoeft niet per sé 350g+ te zijn. En natuurlijk, ALS ik dan iets zie wat mooi is dan past het vaak niet (belangrijke dingen zoals schouders enz). Dat zou geen probleem zijn als de hele winkel volstond met mooi spul, maar dat is jammer genoeg nooit zo.

Waarom slaat een trip naar HK nergens op? Enkele goede kleermakers daar zetten iets moois (heb foto's van Chan pakken gezien op de USA variant) voor $1k in elkaar en in de USA doet thick as thieves het wel heel erg goedkoop voor $600 ofzo. Die pakken van suitsupply lijken er niet eens op (weet niet of knopen die onderhand op je tepels zitten iets is wat een kleermaker kan veranderen...). Dan betaal ik liever meteen €1000 voor iets moois, maar dan betwijfel ik nog of ik dan uberhaupt iets krijg van TAT/Chan kwaliteit.

Als iemand wat weet in oost-europa ofzo waar het wel te doen is dan hoor ik het graag, natuurlijk minder leuk om op het vliegtuig te stappen maar als dat nodig is om niet afgezet te worden dan kan ik net zo goed een vakantie meepakken. Ik ga sowieso wel ff kijken in winkels in Amsterdam waar hier op het forum staat dat er goeds te vinden is. Zijn er nog winkel waar al linnen te vinden is? Of moet ik echt tot de zomer wachten?

Leonardus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1022 Gepost op: 28 februari 2013 - 16:24:04
Vanita?

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1023 Gepost op: 28 februari 2013 - 16:34:58
Vanita?

VEEL TE DUUR, als ik het zo lees wil meneer HK prijzen voor full canvas Bespoke of Minimaal MTM...

Lijkt me vrij onmogelijk.

Oost- Europa, Polen, Zaremba Bespoke.

http://zarembabespoke.tumblr.com/

http://zaremba-krawiec.pl/index2.php?menu=info

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1024 Gepost op: 28 februari 2013 - 16:57:31
Je zou bij Pauw naar de nieuwe RTW lijn van het huismerk kunnen kijken, weet niet precies wat de prijzen zijn maar vast onder de 1k en gegarandeerd ongeplakt. En voor 1000 euro moet je in Nederland ook prima MTM kunnen vinden.
The man with style, is the man who can smile

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1025 Gepost op: 28 februari 2013 - 17:09:55

in de USA doet thick as thieves het wel heel erg goedkoop voor $600 ofzo. Die pakken van suitsupply lijken er niet eens op

Thick as Thieves is ook echt niet je-van-het.

Over sluitknopen gesproken  :roll:

En voor 600 USD heb je ook een (beter imho) SuSu maatpak. Als je echt bespoke wilt moet je toch dieper in de buidel tasten. Vliegreisje HK + kosten WW Chan, kun je net zo goed elders bestellen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1026 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:03:53
Als het ook nog eens je eerste pak is dan wordt een bespoke pak een grote ramp en al helemaal als je het niet in je eigen taal kan uitleggen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1027 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:07:55
Voor echt besproken heb je sowieso een paar passessies, zeker de eerste keren als je maten en patroon nog niet gekend zijn.
Be yourself no matter what they say

PietjePrecies

• Bekijk profiel
Reactie #1028 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:40:05
Dat zijn nou net de vreselijkste pakken in dat hele blog. Overigens snap ik niet dat hij die gemaakt heeft EN op de blog heeft gezet, aangezien hij alleen spul maakt wat hij zelf mooi vindt en zou dragen. Het gaat er om dat TAT een mooi pak KAN maken. Bij SuitSupply denk ik niet dat er iets te vinden is waar je niet teveel voor betaald. Ik zie de pakken voor $600 die er mooier uitzien dan TAT iig niet.

En ik zoek het liefst unstructured/unlined, dus geen full canvas. En bespoke al helemaal niet.
Polen schijnt mooi te zijn in de zomer, maar €1800 bespoke pakken zijn net iets te mooi op dit moment. En een snelcursus Pools red ik ook niet...

Voor Pauw zomer 2013 zal ik nog ff moeten wachten denk ik, ziet er hoe dan ook beter uit dan suitsupply.

Maar het einde van het verhaal is gewoon dat het me veel centen gaat kosten voor weinig in NL.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1029 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:47:27
Je doet je naam wel eer aan. Over een jaar of tien heb je wel een pak, schat ik zo in.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1030 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:48:10
Ga eens naar New Tailor anders. (doen ook bespoke)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1031 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:49:13
Sowieso een beetje slap gelul over die vliegtickets.. Dat je wel even ergens anders heen vliegt voor een pak, ik zou het Vanita topic eens doorspeuren en het wddhv topic. Alexander maakt echt hele mooie pakken!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1032 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:52:44
Je doet je naam wel eer aan. Over een jaar of tien heb je wel een pak, schat ik zo in.

Zeurpiet.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1033 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:53:07
You get what you pay for. Ik denk dat je op zoek bent naar een 3* diner voor 49,95E.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1034 Gepost op: 28 februari 2013 - 19:56:55
Munro maakt prima pakken.( via Oger o.a)
Ook handmade, moet je voor onder de €1K redden.

Kijk anders eens op de tumblr van P.Johnson.

http://patrickjohnsontailors.tumblr.com