Auteur Topic: Jacob Cohen  (434950 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Jacob Cohen Jeans
Reactie #480 Gepost op: 14 oktober 2008 - 20:30:12
Die pochet van JC is best kansloos trouwens, die van mij komt de kast niet uit. 100% zijde, "made in China" staat er vol trots op het labeltje.  :lol: Beetje raar voor een merk dat graag laat zien dat het in Italië gemaakt wordt.

Skin-deep noemen ze het ook wel ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 16 oktober 2008 - 13:33:52

Hebben alle JC's zo'n gestikte J aan de voorkant?

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #482 Gepost op: 16 oktober 2008 - 13:37:15
Ja, volgens mij wel. Alleen de wollen variant weet ik niet.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #483 Gepost op: 16 oktober 2008 - 13:43:35
Thanks. Da's dan de J van 'Jammer' voor mij.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #484 Gepost op: 16 oktober 2008 - 13:46:01
Ja, volgens mij wel. Alleen de wollen variant weet ik niet.

De wollen variant ook, in het grijs.

Het is overigens wel zo dat het ene stiksel duidelijker is dan het andere. De JC die ik nu aan heb heeft een beige stiksel, een andere heeft een geel stiksel. Ze zijn er ook met een blauw stiksel.
Laatst bewerkt op: 16 oktober 2008 - 13:48:47 door oxfordstreet
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 02 november 2008 - 18:05:11
Thanks. Da's dan de J van 'Jammer' voor mij.

APC jeans niet iets voor jou? Of Luigi Borrelli, ikzelf heb 2 paar jeans van LB, klassieke, rechte, slanke snit, knopengulp, 'behouden' wassing en enkel een minuscuul logo op de plaats waar de J zit.

Ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 - 18:23:48 door Daedalus

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 02 november 2008 - 18:30:34
APC jeans niet iets voor jou? Of Luigi Borrelli, ikzelf heb 2 paar jeans van LB, klassieke, rechte, slanke snit, knopengulp, 'behouden' wassing en enkel een minuscuul logo op de plaats waar de J zit.

Ben er tot nu erg tevreden mee.

APC zit ergens in m'n hoofd; heeft Velponi daar niet eens iets over geschreven? (Ik zal even zoeken.) Borrelli zal ik ook eens bekijken.

Eigenlijk wil ik gewoon weer Levi's, maar de marketingafdeling daar vindt het nodig om om de zoveel jaar mijn favoriete model (de laatste jaren de 521) weer uit de collectie te gooien, waardoor mijn zoektocht noodgedwongen opnieuw moet beginnen. Zijn die oude modellen nog te krijgen ergens? (Ruby?)

En ik wacht nog even het mtm-jeansproject van mijn shirtleverancier af. Dat zou mijn probleem met verdwijnende modellen ook kunnen oplossen.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #487 Gepost op: 02 november 2008 - 18:32:44
APC zit ergens in m'n hoofd; heeft Velponi daar niet eens iets over geschreven? (Ik zal even zoeken.) Borrelli zal ik ook eens bekijken.

Eigenlijk wil ik gewoon weer Levi's, maar de marketingafdeling daar vindt het nodig om om de zoveel jaar mijn favoriete model (de laatste jaren de 521) weer uit de collectie te gooien, waardoor mijn zoektocht noodgedwongen opnieuw moet beginnen. Zijn die oude modellen nog te krijgen ergens? (Ruby?)

En ik wacht nog even het mtm-jeansproject van mijn shirtleverancier af. Dat zou mijn probleem met verdwijnende modellen ook kunnen oplossen.

Schrijf een boze brief, wellicht hebben ze ergens nog een stapeltje liggen dat je mag hebben kopen. ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 02 november 2008 - 18:34:02
Geen gek idee.

genesis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 02 november 2008 - 18:35:42

Wat is de naam van deze shirtleverancier?

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 03 november 2008 - 14:54:53

Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

LB en JC komen ook uit hetzelfde atelier begreep ik eerder op dit forum en zijn dus op veel punten identiek. Ik heb beide en behalve het model verschilt eigenlijk alleen de afwerking: die van de JC is beter afgewerkt, maar dat was dan ook een limited edition.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 10 december 2008 - 19:41:06
Oké, vandaag weer wat spijkerbroeken gepast (hell): Levi's, Lee, Replay en jawel: JC. Van Levi's was mijn huidige model er niet meer (is er pas zes jaar geleden uitgegaan...). Lee was niet gek: supersimpel, maar te strak om de bovenbenen en te ruim om de onderbenen. Replay eigenlijk hetzelfde verhaal; er was misschien nog wel iets met smallere pijpen, maar daar kreeg je dan allerlei nieuwerwetse onzin bij (wassingen, ritsen, you name it).

Dan JC: model 688. Zat helemaal niet gek: ruim genoeg rond de bovenbenen, prima rond de buttocks en een voetwijdte van 19 cm, maar: een rijtje van vier geforceerde slijtplekken op de gulp (wie verzint dat?) en een prijskaartje van €270,– (zelfde vraag).

Vraag/verzoek/smeekbede: een JC zonder ongein in (bijvoorbeeld) model 688: kan dat? Tips voor andere merken blijven welkom.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 10 december 2008 - 20:03:19
Nudie kon je niet bekoren Carwo meen ik me te herinneren? Maar ik kan me ook vergissen. Ik vind namelijk de average joe een heel fijn model met redelijk slanke pijpen en toch wat ruimte op de bovenbenen.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #493 Gepost op: 10 december 2008 - 20:13:06
Nudie kon je niet bekoren Carwo meen ik me te herinneren? Maar ik kan me ook vergissen. Ik vind namelijk de average joe een heel fijn model met redelijk slanke pijpen en toch wat ruimte op de bovenbenen.
Ik ben zelf ook goed te spreken over de standaard nudie. Ik heb echter geen JC ervaring.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #494 Gepost op: 10 december 2008 - 20:26:47
Ik ben zelf ook goed te spreken over de standaard nudie. Ik heb echter geen JC ervaring.

Nu heb ik zelf een Nudie en twee broeken van Jacob Cohën. Naar mijn mening kun je de broeken van JC duidelijk in een hogere categorie plaatsen. Daarnaast worden de achterzakken bij de broeken van Nudie vaak vrij laag geplaatst en ik kan mij voorstellen dat Carwo dit een nadeel vindt. (Voor mij moet een broek niet hipper worden dan dat.)
Laatst bewerkt op: 10 december 2008 - 20:32:07 door Jesper