Auteur Topic: Wastips  (99548 keer gelezen)

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Wastips
Reactie #240 Gepost op: 30 november 2020 - 11:00:53
Ik heb een off-white linnen katoen (51%-49%) korte broek van Susu gesniped in de outlet. Staat op "dry clean only". Kan ik deze alsnog in de wasmachine doen? Weinig zin om voor ieder vlekje op een witte korte broek naar de stomerij te gaan.

Zo ja, doen jullie off-white bij wit of gekleurde was? Ik dacht zelf aan wit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 30 november 2020 - 11:26:41
Linnen-katoen moet je gewoon kunnen wassen. Wit of gekleurd maakt niet veel uit, denk ik, tenzij er iets kan afgeven.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 30 november 2020 - 11:26:50
Kan je prima wassen. Gewoon 30 graden wol/gevoelige kleding programma. Ik zou wit wasmiddel gebruiken, maar wel zonder bleek. Anders wordt de broek wit. Samen wassen met andere lichte kleding (licht blauwe shirts , lichte polo's etc.).

Linnen zal je wel moeten strijken denk ik.

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 30 november 2020 - 11:34:31
Dank, ik ga het gewoon proberen in de was met andere lichte kleding. Idee om met (lichte) hemden te wassen op het overhemd wasprogramma?

En geldt hetzelfde voor off-white linnen katoen lange broek met side adjusters? Of maak ik dan mijn wasmachine kapot met dat metaal?

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 30 november 2020 - 11:39:42
Dank, ik ga het gewoon proberen in de was met andere lichte kleding. Idee om met (lichte) hemden te wassen op het overhemd wasprogramma?

En geldt hetzelfde voor off-white linnen katoen lange broek met side adjusters? Of maak ik dan mijn wasmachine kapot met dat metaal?

Overhemden programma is prima.

Die side adjusters kunnen ook gewoon in de was. Misschien niet samen met dure shirts. Maar met polo's, t-shirts etc geen probleem.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #245 Gepost op: 30 november 2020 - 12:25:21

Wel strijken, en dan hetzelfde als een wollen pantalon. Dus met en doek tussen de broek en je strijkijzer anders gaat de stof glimmen (geldt dus ook voor linnen). Ben ik door ervaring achter gekomen :mrgreen:

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 30 november 2020 - 12:32:22
Ik heb een off-white linnen katoen (51%-49%) korte broek van Susu gesniped in de outlet. Staat op "dry clean only". Kan ik deze alsnog in de wasmachine doen? Weinig zin om voor ieder vlekje op een witte korte broek naar de stomerij te gaan.

Zo ja, doen jullie off-white bij wit of gekleurde was? Ik dacht zelf aan wit.

Heb ik ook.

Keer voor de winkel binnengelopen om te vragen: officieel niet, maar die dude deed het ook gewoon zei ‘ie en geen probleem. En check, gaat gewoon.

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 30 november 2020 - 13:30:46
Heb ik ook.

Keer voor de winkel binnengelopen om te vragen: officieel niet, maar die dude deed het ook gewoon zei ‘ie en geen probleem. En check, gaat gewoon.

Ha! Goed om te horen dat het werkt en dat het onofficieel dus ook wordt goedgekeurd  ;D. Kon me ook niet voorstellen dat het alleen dry clean is als je andere kleren met die samenstelling in de was kan gooien. Dan ga ik die korte en lange gewoon zelf wassen.

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #248 Gepost op: 17 december 2020 - 15:20:57
Moet een nieuwe wasmachine. Zie af en toe eentje langskomen (van LG geloof ik) met stoom-functie. Iemand ervaring hiermee? Waard om hiervoor LG ipv Siemens te kiezen?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 17 december 2020 - 15:30:30
je moet douchebag pben
die verkoopt wasmachines
nou ja vroeger deed ie dat
live and let die

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #250 Gepost op: 18 december 2020 - 10:18:07
Miele über alles
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #251 Gepost op: 18 december 2020 - 16:23:33
Miele über alles
Ben ook zo opgevoed. Maar vraag me af of het nog altijd klopt. Miele gebruikers hebben volgens mij alleen ervaring met Miele :mrgreen:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 18 december 2020 - 16:31:15
Moet een nieuwe wasmachine. Zie af en toe eentje langskomen (van LG geloof ik) met stoom-functie. Iemand ervaring hiermee? Waard om hiervoor LG ipv Siemens te kiezen?

Mijn whirpool/zanussi /geenidee kostte een jaar of tien geleden rond de 300 euro. Doet het nog prima.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 18 december 2020 - 16:33:07

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 18 december 2020 - 17:27:30
Haha, zoiets heb ik ook. Een gaar ding waarvan de trommel draait. Werkt goed.