Auteur Topic: Wastips  (99542 keer gelezen)

UC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Wastips
Reactie #270 Gepost op: 18 december 2020 - 22:58:12
Ook mijn idee dus. En ik denk dat 2x Bosch in 20 jaar goedkoper dan 1x een Miele
Is dat een goed argument op dit forum?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 18 december 2020 - 23:40:12
Nee, je wil een Miele, want snobfactor, om het forum te imponeren. Met je wasmachine. Dat was ik even vergeten.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 18 december 2020 - 23:45:26
Miele is qua kosten niet 2 x Bosch. Maar doe vooral je ding.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 19 december 2020 - 07:19:11
Nee, je wil een Miele, want snobfactor, om het forum te imponeren. Met je wasmachine. Dat was ik even vergeten.

Man man, doe is niet zo moeilijk Mike. Sommige hebben gewoon plezier van Miele en het kost letterlijke een paar  honderd meer.. klaar.

Niks te maken met snobfactor....
Respect the beard

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 19 december 2020 - 07:50:09
Probeer je andere been, Punt.  :D

Was gewoon mijn reactie op UC hoor. Die vraag was namelijk vrij specifiek. Of is enig cynisme verboden inmiddels ? Ik wens iedereen evenveel wasplezier, of je nou een Miele-, Bosch-, of Familie-Lee-wasmachine hebt.

Meer serieus, het is niet gek om uit gewoonte gewoon een Miele te kopen. Gewoon goed, nooit gezeik inderdaad, maar ik vind de ratio een beetje zoek als het gaat om een wasmachine. Miele is met bijna alles net een stukje duurder. Voor veel apparaten die je allemaal dagelijks gebruikt en waar je tegenaan moet kijken, is die meerprijs wel te rechtvaardigen. Maar een wasmachine, staat in je washok en moet gewoon wassen, niet shinen. En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar de laatste keer dat ik zelf een wasje deed is denk ik tien jaar geleden.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 19 december 2020 - 08:06:56
Was altijd zelf. Dan zou ik mezelf wel een goedkoper ding kunnen geven, maar wil geen knakending als extra investering 500e/10jr is.

En als de vrouw wast: dan koop je toch wat goeds.
Jij rijdt ook BMW ipv Dacia. Rijdt/trommelt ook.

Voor alles geldt:

Voor iedereen anders.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 19 december 2020 - 10:01:39
Duur is goed is het nieuwe credo? 
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 19 december 2020 - 10:02:45
Miele is qua kosten niet 2 x Bosch. Maar doe vooral je ding.
Het was 500 om 900 dus inderdaad bijna 2x
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

UC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 19 december 2020 - 10:23:51

Voor alles geldt:
Voor iedereen anders.

Duur is goed is het nieuwe credo?
Ik zie dat de poging to humor jammerlijk is mislukt. De bedoeling was om een kwinkslag te maken naar dat we op dit forum bezig zijn om te beschrijven waarom we juist minimaal C&J, Finamore, Isaia, Gran Sasso en Drake kopen (en nieuwkomers daarvan proberen te overtuigen - en waar ik zeker nog niet ben waar jullie zijn). In dat licht was het grappig om te lezen dat een Bosch wasmachine die 10 jaar meegaat wordt aangeraden boven een Miele doe 20 jaar meegaat (en niet 2x zo duur is)

----

Maar ontopic: Zelf een Miele wasmachine, maar enkel omdat ik daarbij gratis tv kreeg toen. Wel Bosch droger en zou volgende keer gewoon Bosch of Siemens wasmachine kopen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 19 december 2020 - 15:22:13
No worries. Snedige discussies over triviale zaken houden het hier levendig.  :)

Overigens, ik kocht de mijne toen omdat 'ie een jaartje of anderhalf mee zou moeten. Dat werd iets langer. En dat geeft mij dan in elk geval weer te denken, waarom meer betalen.

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 20 december 2020 - 18:17:31
Mijn whirpool/zanussi /geenidee kostte een jaar of tien geleden rond de 300 euro. Doet het nog prima.

Ik begrijp je punt. Geloof ook niet dat het qua wassen veel scheelt. Hij komt bij mij thuis noodgedwongen best wel in het zicht te staan en zo'n lelleke plastic voorkant ga ik me aan ergeren. En ik trap gewoon vol in zo'n gimmick als een stoomfunctie.

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 20 december 2020 - 20:08:07
Siemens 10 jaar garantie op motor, overigens.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 21 december 2020 - 15:36:15
Ik heb zelf een Bosch. Wast prima en genoeg programma's. Ding maakt wel meer lawaai (met name centrifuge en afpompen) en staat wat meer te trillen dan de Miele van mijn ouders heb ik het idee.

Zelfde geldt voor de droger.

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 19 oktober 2021 - 16:57:35
Ik heb vaak maar enkele hemden in de was en ik vind strijken altijd zo'n gedoe. Wat zijn de ervaringen met zo'n handheld stoomapparaat? Lijkt mij wel handig om daar gewoon even langs te gaan en klaar, ipv strijkplank opzetten e.d.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 19 oktober 2021 - 21:19:19
Strijken kost mij minder tijd en moeite dan met de stomer.