Auteur Topic: Wastips  (88655 keer gelezen)

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #165 Gepost op: 20 juli 2018 – 09:44:37
Shout. Dasty.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mark020

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.330
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #166 Gepost op: 20 juli 2018 – 09:48:15
Zou ik mee oppassen. Dat zijn in principe vooral bleekmiddelen. Dit werkt meestal goed: https://www.dr-beckmann.nl/nl/vlekverwijdering/special-vlekkenduivels/
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Hamerhaai

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #167 Gepost op: 20 juli 2018 – 09:48:33
Zijn vast betere tips, maar mijn beunoplossing is altijd (en werkt meestal):

Een schepje Vanish erop, paar druppels water erop en wrijven tot het een papje wordt, dat verder in de stof ‘drukken’ en daarna gewoon wassen. Enige manier (na tevergeefs Shout/Ossengal enz.) waarop de saffraansaus uit een lichte chino kwam)

kamikaze

  • Gebruiker
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #168 Gepost op: 20 juli 2018 – 09:54:10
Zijn vast betere tips, maar mijn beunoplossing is altijd (en werkt meestal):

Een schepje Vanish erop, paar druppels water erop en wrijven tot het een papje wordt, dat verder in de stof ‘drukken’ en daarna gewoon wassen. Enige manier (na tevergeefs Shout/Ossengal enz.) waarop de saffraansaus uit een lichte chino kwam)

Dit idd.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #169 Gepost op: 20 juli 2018 – 09:59:00
Zou ik mee oppassen. Dat zijn in principe vooral bleekmiddelen.

In Shout zit in ieder geval geen bleek, heb dit op delicate was gebruikt zonder problemen. Dasty geen idee.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #170 Gepost op: 20 juli 2018 – 09:59:39
Zijn vast betere tips, maar mijn beunoplossing is altijd (en werkt meestal):

Een schepje Vanish erop, paar druppels water erop en wrijven tot het een papje wordt, dat verder in de stof ‘drukken’ en daarna gewoon wassen. Enige manier (na tevergeefs Shout/Ossengal enz.) waarop de saffraansaus uit een lichte chino kwam)

Moet je ook me uitkijken. Heb er wel eens een lichte vlek aan over gehouden.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #171 Gepost op: 20 juli 2018 – 10:27:06
Heren, op een beige chino heb ik vermoedelijk een vetvlek gekregen door het morsen van saus. Ik had gehoopt dat dit wel zou verdwijnen na een wasbeurt, dit was alleen niet het geval. Verder was het ook nog raak met een jeans en koffie. Ook dat ging er niet uit met een wasbeurt. Iemand die weet hoe ik deze vlekken eruit krijg?

1. Wasmiddel in de wasmachine
2. Schepje Vanish in de wasmachine
3. Datsy ontvetter (geel spul voor gebruik keuken) + Datsy zweet- en deodorantvlekkenverwijderaar op de vlekken spuiten.
4. Even 5 minuten laten intrekken
5. Kleding in de wasmachine gooien en op 40 graden wassen
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Camicia

  • Gebruiker
  • Berichten: 657
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #172 Gepost op: 20 juli 2018 – 13:48:25
Dank! Ik ga het eens proberen met bovenstaande tips.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #173 Gepost op: 09 november 2018 – 14:27:43
Boyz, heb een chino achtige broek van incotex. 60% katoen en 40% wol. Staat op dat het alleen dry cleaning mag.

Lijkt mij wat overdreven aangezien ik zowel kantoen als wol (welliswaar truien) in de wasmachiene stop.

Kan het kwaad denk jullie als ik hem op 30 graden wolwasprogramma was? Lijk mij niet toch?

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #174 Gepost op: 09 november 2018 – 17:01:19
krijg je the chino syndrome
live and let die

joostUSA

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.054
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #175 Gepost op: 09 november 2018 – 17:03:25
Laatst een pantalon 100% wol in de wasmachine, gewoon wol programma niks mis mee.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #176 Gepost op: 09 november 2018 – 17:03:54
Slecht!

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #177 Gepost op: 09 november 2018 – 17:23:53
Laatst een pantalon 100% wol in de wasmachine, gewoon wol programma niks mis mee.

Thanks. Leek mij ook al

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #178 Gepost op: 31 december 2018 – 10:02:54
De boord en manchetten van een shirt zijn verkleurd door een rood kledingstuk ofzo. Heb aardig wat geprobeerd: wassen met Vanish en HG ontkleurder en daarna het shirt een nachtje daarin laten staan. Geen effect. Nu wassen met soda, maar ik vrees dat dit ook niet gaat helpen. De kleur lijkt echt tussen de lagen stof te zitten van de manchetten en de boord.

Iemand nog tips?
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

MrMB

  • Gebruiker
  • Berichten: 383
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #179 Gepost op: 31 december 2018 – 10:51:05
Guru kraag en korte mouwen.  ;)