Auteur Topic: Wastips  (88563 keer gelezen)

Napoleon

  • Gast
Wastips
Gepost op: 22 november 2006 – 09:43:04
Was nog niet echt een topic over...beetje vrouwentaak maar handig om te weten... :P

witte/lichte shirts; (40 graden)  
- ossegal
- biotex inweek & handwas

donkere shirts; (30 graden?)
?

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #1 Gepost op: 22 november 2006 – 09:45:12
Er zijn speciale wasmiddelen voor donkere kleding, wellicht dat je die kunt gebruiken. Maar zoals ik je een keer in een PM had geschreven, Biotex kan ook prima aangezien het voor wit én bont is. Bevat geen bleekmiddelen.

Biotex tegen de gele vlekken was een toptip hé?  :D
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #2 Gepost op: 22 november 2006 – 14:09:11
De shirts krijgen bij mij alleen op de kraag (binnenkant) en de manchetranden een donkere rand. Een beetje shampo erop voordat ie in de was gaat helpt bij mij prima.
Rode wijnvlekken op witte overhemden verwijder in met een scheut glorix binnen 2 seconden.

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #3 Gepost op: 22 november 2006 – 20:46:51
Was mijn witte shirts steeds op 60°, met extra bleekpoeder + een algemeen wasmiddel.

Alle gekleurde shirts (per kleur), gaan steeds op 40° de trommel in met een speciaal wasmiddel voor gekleurd wasgoed.

Zeker voor de witte shirts aan de mouw of kraag, indien extra vuil, steeds een drupje hardnekkige vlekkenoplosser.

 :wink:
Where has all the glamour gone?

Napoleon

  • Gast
Wastips
Reactie #4 Gepost op: 23 november 2006 – 00:29:28
voor de boord+manchetten gebruik ik ook biotex oxi zon flesje met sponsje erop, ideaal

Joost

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #5 Gepost op: 23 november 2006 – 21:55:05
Om de hoeveel keer dragen kun je een overhemd het beste wassen, gemiddeld genomen? Als je het steeds wast iedere keer als je het gedragen hebt dan'verouderd' het sneller. Maar je probeert ook nog een beetje fris te zijn.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #6 Gepost op: 23 november 2006 – 21:56:30
Ik was het eigenlijk altijd na 1 keer dragen (=1 dag lang er lekker in zweten)...

Joost

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #7 Gepost op: 23 november 2006 – 22:06:12
Verouderen je overhemden dan niet snel? Of koop je gewoon vaak nieuwe?

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #8 Gepost op: 23 november 2006 – 22:14:49
1 dag is wel echt de max, iig bij mij. En ach vaak dragen slijten ze sneller, dus grote collectie hebben..
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #9 Gepost op: 24 november 2006 – 10:28:09
Ik moet bekennen dat ik niet elke dag een hemd draag, dus daardoor slijten ze niet zo snel denk ik.

edit:
als het enigsinds mogelijk is draag ik lekker een trui

Napoleon

  • Gast
Wastips
Reactie #10 Gepost op: 24 november 2006 – 11:30:24
Citaat van: "mr_prak"
Ik moet bekennen dat ik niet elke dag een hemd draag, dus daardoor slijten ze niet zo snel denk ik.

edit:
als het enigsinds mogelijk is draag ik lekker een trui

nooit langer dan een dag een shirt dragen! en over die trui, prak, gewoon een shirt eronder :)

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #11 Gepost op: 24 november 2006 – 16:52:55
Iemand een tip voor een compleet kopje koffie in een hemd :?  ?
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #12 Gepost op: 24 november 2006 – 17:47:29
Citaat van: "cheukert"
Iemand een tip voor een compleet kopje koffie in een hemd :?  ?


Geen espresso nemen, dat vlekt het meest :wink:

Maar serieus? zo snel mogelijk water en iets als biotex of oxi spul eroverheen.. dan wassen
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #13 Gepost op: 24 november 2006 – 17:53:22
Weet niet wat het was, maar het ruikt naar chocokoffie-achtig-iets ofzo. Ik kan de biotex niet vinden en mams is nog niet thuis :lol: ... Kan je Vanish oxi action voor witte was, gebruiken voor lichtblauw?
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Aaron

  • Gast
Wastips
Reactie #14 Gepost op: 24 november 2006 – 18:08:33
Citaat van: "cheukert"
Weet niet wat het was, maar het ruikt naar chocokoffie-achtig-iets ofzo. Ik kan de biotex niet vinden en mams is nog niet thuis :lol: ... Kan je Vanish oxi action voor witte was, gebruiken voor lichtblauw?


dat raad ik niet aan! Als het goed is zit daar namelijk bleekmiddel in. Er is ook een color-variant, o.a. te koop bij de AH (waar vakkenvullen al niet goed voor is :roll:  :wink: )