Auteur Topic: Wastips  (99544 keer gelezen)

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #150 Gepost op: 13 oktober 2015 - 11:32:43

Boord, yoke, manchet, mouw, manchet, mouw, rechtervoorpand, rugpand, linkervoorpand.

Zo ja
TAFKADM

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #151 Gepost op: 13 oktober 2015 - 12:46:18

Strijk je maar één mouw, Linger?  :)

Hehe, jammer dat ik voorpand wel twee keer noemde, anders had ik een harvey-two-face lulverhaal kunnen ophangen...

All Tatters

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #152 Gepost op: 13 oktober 2015 - 23:37:34
Boord, juk, mouwen, achterkant, voorkant. Manchetten strijk ik nooit.

Hulsebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #153 Gepost op: 14 oktober 2015 - 07:40:49
Terwijl die altijd zichtbaar onder een jasje vandaan komen.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #154 Gepost op: 14 oktober 2015 - 10:08:42
*Haalt knitwear van de hangers*
Dat is toch wel basiskennis. Zonde anders van de truien e.d.

guest45

• Gast
Wastips
Reactie #155 Gepost op: 14 oktober 2015 - 13:41:58
Overweging was dat het in de kast donker is en ik ksmr liever niet maanden in het donker laat.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #156 Gepost op: 14 oktober 2015 - 13:43:22
Dan hang je een lampje in je kast (WTF?).
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Wastips
Reactie #157 Gepost op: 14 oktober 2015 - 13:48:55
Nee zo een lampje mot ik niet.

-edit-
[spoiler]

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #158 Gepost op: 14 oktober 2015 - 13:57:29
Mijn vesten hangen gewoon op hangers. De zware op jasjeshangers. Ze leven nog.

Marco-mtm

• Bekijk profiel
Wastips - pantherella in merino
Reactie #159 Gepost op: 04 november 2015 - 16:47:40
Gents, vraagje: Zag bij levering van wat sokken pas dat ik merino wol had besteld, ipv gebruikelijke katoen. Wil dat eigenlijk wel eens proberen maar zou graag willen weten of ik ze nu apart op een wolwas programma moet wassen, of dat ze gewoon met de stapel mee kunnen in het gewone programma? Van het label begrijp ik dat ze 40 graden aankunnen?

Merino is wel een erg mooie kwaliteit voor sokken. De sokken zijn wellicht al voorgekrompen en anders komen ze op de goede maat na de eerste wasbeurt. Het is wel belangrijk dat je het wasvoorschrift aanhoudt. Dit voorkomt onnodig snelle slijtage. Een handig tructje is om het met de andere was op 40 graden mee te wassen en dan de sokken in een bh netje te doen. De reden waarom ze aangeven dat het in een wolwasje moet is omdat deze minder beweging heeft tijdens het wasproces en juist dat is de voornaamste reden voor krimp. Als ze in een netje zitten dan heb je de beweging van de sokken er al uitgehaald gezien ze amper ruimte hebben om te bewegen. Zo kun je een wolwas artikel toch gewoon meewassen met het andere wasgoed.

De droger is echter wel ten strengste verboden. De meeste kleding krimpt namelijk niet met het wassen maar juist in de droger. De sokken gewoon aan de lucht laten drogen. Als ze droog zijn kun je ze wel een 10 minuten op koude lucht in de droger doen. Hierdoor gaat de vezel weer mooi open staan en voelen ze weer zachter aan en dit verhoogt ook direct het draagcomfort (dit geldt overigens ook voor andere kleding die niet in de droger mag ;) ).

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #160 Gepost op: 04 november 2015 - 17:28:08
Sokken en kousen gewoon in de wasmachine gooien. Niet te moeilijk over doen, slijten doen ze toch wel. Dan gewoon nieuwe kopen. bh netje wtf.

Idem ondergoed. Gewoon 30 stuks ineens kopen, niet moeilijk doen met wassen etc,  jaar later alles vervangen.

Charlie

• Gast
Wastips
Reactie #161 Gepost op: 04 november 2015 - 17:36:46
Precies. Allemaal dat moeilijk gedoe. Was een tijd dat ik €20 voor een paar Dore Dore sokken uitgaf. Nu denk ik, wtf ben je mee bezig geweest.

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #162 Gepost op: 04 november 2015 - 17:41:12
haha beenmode.

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #163 Gepost op: 04 november 2015 - 17:47:26
Precies. Allemaal dat moeilijk gedoe. Was een tijd dat ik €20 voor een paar Dore Dore sokken uitgaf. Nu denk ik, wtf ben je mee bezig geweest.

Maar wel veel chicks mee geregeld toch? Met de Dore Dore sokjes?

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wastips
Reactie #164 Gepost op: 20 juli 2018 - 09:42:53
Heren, op een beige chino heb ik vermoedelijk een vetvlek gekregen door het morsen van saus. Ik had gehoopt dat dit wel zou verdwijnen na een wasbeurt, dit was alleen niet het geval. Verder was het ook nog raak met een jeans en koffie. Ook dat ging er niet uit met een wasbeurt. Iemand die weet hoe ik deze vlekken eruit krijg?