Auteur Topic: Raffaele Caruso  (302649 keer gelezen)

Jimmy The Saint

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #795 Gepost op: 09 maart 2014 - 19:42:56
Caruso loont volgens mij niet de moeite om goed te vervalsen. Dan ga je voor andere (echte) merken.

Caruso loont mijn inziens juist wel de moeite omdat het een zeer sterk merk bij kenners, in het boek staat opeen redelijk getrouwe manier uitgelegd hoe het in Zuid-Italië werkt. Een groot deel van de bevolking is arm, er is amper werkgelegenheid en dus is een gedeelte van de bevolking daar 'gedwongen' om tegen lage lonen voor de maffia te werken met name als kleermaker. Denk daarbij aan salarissen van 350 euro de maand en dergelijke.

Anyway ik hou er bij deze over op want ik wil de discussie niet verder off topic trekken.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #796 Gepost op: 10 maart 2014 - 13:10:18
een nagemaakte Caruso. Begin de dag idd wel al met een lach. Lijkt me dat D&G, Armani, Prada, Gucci betere slachtoffers zijn voor dit soort dingen.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #797 Gepost op: 10 maart 2014 - 16:10:34
hhhmmm ik heb hetzelfde buikgevoel B maar ben ooit eens een Chinees uurwerkfabriek binnengelopen en de dingen die ik daar zag deden me het ergste vermoeden. Alle niche-merken waren vertegenwoordigd maw.
Weet niet of het met kleding hetzelfde is.

Gezien Mabro failliet is denk ik dat mijn nieuwe MTM jasje wel eens vandaar zou kunnen komen (ongeveer dezelfde prijsklasse), hopelijk geen namaak...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #798 Gepost op: 10 maart 2014 - 17:57:28
Caruso levert NIET alleen topkwaliteit af. Ze hebben meerdere lijnen, elk met eigen prijsniveau en kwaliteit. Bovendien maken ze gebruik van 3e partijen om pullen voor ze te laten fabriceren. Hun Ma.Co lijn is duidelijk minder van kwaliteit. De jassen onder dit label kopen ze in. En stelt weinig voor. Ik heb er nog 1 hangen, van jaren geleden.

Maar ze fabriceren ook Caruso kwaliteit zonder het label. Voor andere merken of als huismerk voor winkels. Oa Al Bazar huismerk.

Kortom, staar je niet blind op een merk onder de noemer "het draagt de naam dus het zal wel kwaliteit zijn." En aan de andere kant kan merkloos of huismerk wel topkwaliteit zijn.   

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #799 Gepost op: 10 maart 2014 - 17:59:12
Ik wilde mijn vorigepost afsluiten met "Typische beginners fouten," maar daar zou wel een ftfy overheen zijn gegaan ;-)

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #800 Gepost op: 10 maart 2014 - 18:28:54
Bestaat de merknaam Ma.Co nog, Stromen? Ik dacht dat alles nu gewoon Caruso heet.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #801 Gepost op: 10 maart 2014 - 18:59:22
hoe kan je dit als klant dan nog "controleren" als je vb een MTM jasje laat maken ?

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #802 Gepost op: 10 maart 2014 - 19:06:08
Mijne is per Oger. Denk dat ze daar toch wel authentiek Caruso regelen. T zou wel erg ver gaan ( maar idd niet onmogelijk) dat je bij een bekende zaak ook nog eens moet gaan controleren of het wel echt is..
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #803 Gepost op: 10 maart 2014 - 19:14:35
Angelina Jolie had op de Oscar-uitreiking van een paar jaar geleden onbewust een 'neppe' jurk aan. Om maar een voorbeeld te geven van de reikwijdte van de Gomorra.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #804 Gepost op: 10 maart 2014 - 19:28:20
Dat zijn meer de merken waar je het verwacht. Maar misschien is er wel een maffiabaas die nu in z'n vuistje lacht , omdat hij een aantal fijnproevers van sf in een nep caruso laat lopen.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #805 Gepost op: 10 maart 2014 - 19:32:29
Klopt ik ben al een uur aan het lachen.

Dressboy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #806 Gepost op: 10 maart 2014 - 20:04:13
Als je zo lyrisch erover bent dan moet je zeker eens Mazzelaars overwegen.

Hoe is de pijpwijdte van die broeken?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #807 Gepost op: 10 maart 2014 - 21:50:17
Bestaat de merknaam Ma.Co nog, Stromen? Ik dacht dat alles nu gewoon Caruso heet.
Geen idee. De winkel iig nog wel, maar die is compleet verbouwd. Het assortiment ook trouwens.
En niet alles heet Caruso, ze gebruiken nog andere labels. Nadruk ligr nu wel meer op Caruso, verkoopt beter in de nieuwe markten. Denk: Rusland etc.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #808 Gepost op: 11 maart 2014 - 11:17:06
Hoe is de pijpwijdte van die broeken?

19 cm.

Yannick

• Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #809 Gepost op: 30 juni 2015 - 11:44:16