Auteur Topic: Raffaele Caruso  (302675 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Raffaele Caruso
Reactie #750 Gepost op: 18 april 2013 - 14:54:45
Enthousiasteling83   ;)
Be yourself no matter what they say

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #751 Gepost op: 18 april 2013 - 17:54:02
Gisteren even in Soragna geweest. Volgens mij was er iemand op het forum die er heen wil gaan?

Enniewee, de winkel is behoorlijk veranderd. Gemoderniseerd, mooier ingericht, iets groter geworden ook. Grootste wijziging is dat ze nu een breder assortiment hebben. Paar jaar geleden was het voornamelijk eigen merk (Ma.co) en Caruso, nu is het meer een winkel zoals vele anderen geworden. Cucinelli, PT01 (logisch), Henro, Peuterey, Boglioli etc is er nu te vinden. RTW Caruso jasjes zag ik voor 640, pakken voor 780. Rest heb ik niet op prijzen gelet, weet ook niet wat hier een PT01 zou kosten.

Alleen twee long sleeve polo's meegenomen, van het mij onbekende merk Eleventy.

RTW jasjes waren leuk, maar moesten nog wel iets aangepast worden. En net niet wat ik zocht. Dus ergens anders maar een jasje besteld.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #752 Gepost op: 18 april 2013 - 18:22:33
Eleventy heeft leuk spul.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #753 Gepost op: 18 april 2013 - 18:56:04
Eleventy heeft leuk spul.

Goed merk voor voornamelijk casual spul. Alles is Made in Italy.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #754 Gepost op: 18 april 2013 - 19:30:13
Had er nog nooit van gehoord. Waren 115/stuk voor de longsleeve versie.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #755 Gepost op: 18 april 2013 - 19:31:14
Vallen die longsleeve polo's ook behoorlijk slank?

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #756 Gepost op: 18 april 2013 - 19:36:15
Pakken en jasjes lijken me ook een stuk goedkoper dan in NL bij Oger?

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #757 Gepost op: 18 april 2013 - 19:38:36
Meeste winkels vragen voor RTW los jasje 999 euro. Prijs gaat omhoog afhankelijk van stofje.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #758 Gepost op: 19 april 2013 - 07:55:13
Pakken en jasjes lijken me ook een stuk goedkoper dan in NL bij Oger?

Da's ook niet zo moeilijk.

Wel duur allemaal in vergelijk tot bespoke. Maakkosten voor een jasje is meestal rond de 800. Katoen begint bij 60/meter, wol bij honderd. Heb je dus voor diezelfde 999 een bespoke jasje.

Dan is die 640 logischer.

Mr Cheap

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #759 Gepost op: 19 april 2013 - 08:13:09
Paar jaar geleden was het voornamelijk eigen merk (Ma.co)

Stromen, heb jij meer info over dat eigen merk Ma.co? Ik heb hier 2 jaar geleden een jas van gekocht bij Saxon's in Antwerpen. Men vertelde mij destijds wel dat het in het atelier van Caruso gemaakt werd, maar hoe kan men een eigen merk van een andere winkel verkopen?

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #760 Gepost op: 19 april 2013 - 09:43:06
Stromen, heb jij meer info over dat eigen merk Ma.co? Ik heb hier 2 jaar geleden een jas van gekocht bij Saxon's in Antwerpen. Men vertelde mij destijds wel dat het in het atelier van Caruso gemaakt werd, maar hoe kan men een eigen merk van een andere winkel verkopen?

Volgens mij is het andersom, en wordt Caruso bij Ma.co gemaakt. En nog volgens mij wordt de merknaam Ma.co niet meer gebruikt. Het bedrijf maakt overigens naast Caruso-pakken net dezelfde pakken voor winkels als Degand in Brussel (onder Degand-label). In dat laatste geval betaal je minstens 50% meer dan je zou betalen voor een 'gewoon' Caruso-pak.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #761 Gepost op: 19 april 2013 - 14:11:17
Klopt, Ma.Co is het bedrijf, Caruso het merk. De winkel het ook Ma.Co shop.

Ze doen ook veel voor andere merken, en private labels. Ook het eigen merk van Al Bazar bijvoorbeeld.

chrisk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #762 Gepost op: 19 april 2013 - 21:08:22
Iemand ervaring met caruso bij oger?

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #763 Gepost op: 14 juni 2013 - 12:54:15
Grappig stukje in FD van vandaag.

Citaat
De kleermaker heet Caruso. Een Napolitaan die in het midden van de vorige eeuw verhuisde naar de provincie Parma om de rijke parmigiano- en prosciutto-producenten in een mooi pak te hijsen.

Met de mannenmodeweken van Milaan en Parijs in aantocht willen de betere pakkenmakers zich altijd van hun beste kant laten zien. Zo ook Caruso. Geen hele grote naam voor het grote publiek. Maar wel een hele grote jongen achter grote namen.
Zo kon het gebeuren dat ik deze week bij Caruso op bezoek was. Caruso heeft een fabriek met zeshonderd vrijwel uitsluitend vrouwelijke kleermakers op 20 kilometer ten noorden van Parma. Alleen maar pakken en jassen voor mannen maken ze er. Zo’n 170.000 stuks per jaar. De oprichter is onlangs overleden, zijn zoons hebben het bedrijf verkocht aan een Italiaanse investeerder maar verder is er eigenlijk niets veranderd. Goede pakken maken gaat nu eenmaal zoals het gaat.

Franse labels
Caruso is een apart bedrijf in modeland. Ze maken pakken met Caruso label maar 60% van wat ze maken zijn pakken voor andere labels. Vooral Franse labels. Welke grote chique Franse labels dat zijn mochten wij wel weten maar niet opschrijven. Ik kan u verzekeren: er zijn nogal wat van die hele grote namen die zelf geen pak blijken te maken. Want doet Caruso allemaal voor ze. Hele grote namen.

Op de catwalk tijdens de Franse modeweek (vanaf 26 juni) worden volgens de kleermakers van Caruso 12 shows gedomineerd door het bedrijf uit Parma. Iedereen weet dat, maar niemand mag het opschrijven.

Meer eer van hun werk
De zeer Franse merken geven toe dat ze ‘Made in Italy’ zijn. Dat zinnetje geeft ze alleen maar meerwaarde. Ze komen ook af en toe foto’s en filmpjes in de fabriek maken die ze dan aan hun klanten laten zien als ‘onze fabriek’.

Bij Caruso willen ze wat meer eer van hun werk. Want -zo vertelden ze- de ontwerper van zo’n merk zet nogal eens een schets op de fax zet en verder moet Caruso het maar uitzoeken. Binnen drie maanden af graag. Ze komen nog wel een keertje langs, vooral  als blijkt dat het  ontwerp technisch helemaal niet te maken is. ‘Dat zien we steeds vaker omdat de grote merken vaak jonge ontwerpers hebben die wel creatief zijn maar niet goed weten hoe je een pak maakt.’ Met een Caruso ontwerper erbij wordt dan iets haalbaars bedacht.

Bij Caruso vinden ze het wel best. Business is business tenslotte. Maar dat de couture uit Parijs vaak Made in Parma is, mag ook wel eens gezegd worden.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

will65

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #764 Gepost op: 15 juni 2013 - 09:57:39
Iemand ervaring met caruso bij oger?

2 pakken van Caruso, allebei op laten meten tijdens de fine pezze. Eerste pak was niet goed opgemeten, volgens oger medewerkers klopten er heel veel pakken niet.

Tweede pak aangeboden gekregen met 50% korting. Dit pak was helemaal super. Deze andere italiaanse meneer snapte het een stuk beter.