Auteur Topic: Raffaele Caruso  (302661 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #840 Gepost op: 02 september 2015 - 08:44:59
Dat bedoelt Mighty.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #841 Gepost op: 02 september 2015 - 10:56:14
Zo. Goedemorgen...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #842 Gepost op: 24 september 2015 - 20:02:17
Net even in Soragna geweest. Moest er in de buurt zijn. Ma.Co winkel is weinig veranderd, wel veel nieuwe merken. Blijkt dat zij ook constant op zoek zijn naar mooie aanvullingen op hun eigen assortiment. Caruso maakt pakken en jasjes, de rest kopen ze in.
Geen idee wat tegenwoordig de NL prijzen zijn,maar Caruso RTW is daar 690 voor een jasje, 1050 voor een pak. MTM vanaf 1200 ongeveer.

Veel voor mij nieuwe merken gezien. Waaronder een echt schitterende suède jas, cachmere gevoerd. Dun, maar heel warm. Halflang model, RTW of MTM. Merk is E-LJ. Afwerking subliem. Kun je bij Cuccinelli ook krijgen, die koopt ze bij E-LJ in werd me verteld. Die laatste vraagt er wel 3 keer zoveel voor trouwens.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #843 Gepost op: 24 september 2015 - 20:05:09
Voor wie in de buurt is, aan de overkant zit Fidenza outlet. Ook snel even geweest, alleen bij Sutor Mantelassi en Loro Piana. SM vanaf 150 euro voor blake, GY versies voor 450 Oid.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Raffaele Caruso
Reactie #844 Gepost op: 24 september 2015 - 21:23:41
Stromen je scheelt nu alles over 1 kam..

Caruso heeft ook plak lijnen, die vind je ook in NL voor deze bedragen. Daarnaast hebben ze heel veel verschillende makes (en daarmee hoeveelheid handwerk en verschillende niveaus van afwerking).

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #845 Gepost op: 24 september 2015 - 23:55:27
Moet echt de neiging onderdrukken....

Ik had het over de Sartoria Parma lijn van Caruso. Ter verduidelijking: in Soragna is niets te koop uit de lagere lijnen. Full handmade heb ik niet naar gevraagd, dat was 8 jaar geleden al niet interessant daar. Begon toen bij 1500 meen ik.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #846 Gepost op: 25 september 2015 - 00:11:12
Wat zijn de plaklijnen? De gewone lijn zonder het Parma-pakket is toch ook niet-geplakt? Of zijn er nog meer?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #847 Gepost op: 25 september 2015 - 00:27:02
Nee.
Fluo lijn is deels geplakt. Die met die gele knoop. Al een tijd niet meer tegengekomen trouwens.

Rest van de plaklijnen ken ik niet. Zoals ik al zei, die kun je inde Soragna winkel niet krijgen.

Caruso heeft voor mij een beetje afgedaan eigenlijk. Mijn pakken houden zich prima, maar de prijzen die nu gerekend worden zijn niet meer in verhouding tot wat alternatieven.

guest45

• Gast
Raffaele Caruso
Reactie #848 Gepost op: 25 september 2015 - 00:36:56
Wat zie je als alternatieven?
Belvest, d'Avenza, Canali, Corneliani, Ring Jacket, Munro?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #849 Gepost op: 25 september 2015 - 07:14:00
Geen ervaring met die merken. Ik dacht zelf aan bespoke opties. Ik besef dat die ook nadelen kunnen hebben, maar ook grote voordelen. Waardoor Caruso MTM toch wat duur lijkt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #850 Gepost op: 25 september 2015 - 09:30:02
Nee.
Fluo lijn is deels geplakt. Die met die gele knoop. Al een tijd niet meer tegengekomen trouwens.

Rest van de plaklijnen ken ik niet. Zoals ik al zei, die kun je inde Soragna winkel niet krijgen.

Caruso heeft voor mij een beetje afgedaan eigenlijk. Mijn pakken houden zich prima, maar de prijzen die nu gerekend worden zijn niet meer in verhouding tot wat alternatieven.

Ah, die Fluo ken ik niet. Ik ken alleen ook de gewone Raffaele Caruso-lijn, zonder de Parma-extra's. Die is (als hij nog bestaat) volgens mij gewoon full-canvas.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #851 Gepost op: 25 september 2015 - 09:35:28

Eens met Stromen. Caruso MTM begint bij 1800 tegenwoordig en dan heb je weinig keuze qua opties, zijtrekkers is bijvoorbeeld niet mogelijk.

Voor dit geld inderdaad liever Gianni bespoke, Santarelli MTM of La Vera RTW. Kleine MTM voordelen bij Caruso wegen IMHO niet op tegen kwalitatief veel beter product bij La Vera en qua kosten scheelt het niet veel.
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #852 Gepost op: 25 september 2015 - 10:16:50
En Ring Jacket? Heb je dat pak nog gekocht?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #853 Gepost op: 25 september 2015 - 10:20:47
Ja maar nog niet opgehaald, moest nog omslag in en mouwen afgewerkt worden ;) Mooie stof iig en de fit was voor mij ook heel goed, gewoon leuk om eens wat anders te proberen.
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Raffaele Caruso
Reactie #854 Gepost op: 25 september 2015 - 10:24:32
Top; benieuwd naar je bevindingen.