Auteur Topic: Sam Surin / New Royal Fashions  (52055 keer gelezen)

NRF

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions
Reactie #15 Gepost op: 25 oktober 2004 – 08:56:12
Heren,

Dit lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld. Wij worden vermeld door ene "Nexus (site admin)", vervolgens wordt er een beetje smalend over ons gepraat en als ik dan iemand vriendelijk uitnodig moet ik mijn boekhouding geloof ik inleveren.

Iedereen die oprecht geinteresseerd is, is van harte uitgenodigd op de komende 2 dagen. Wij organiseren dit al meer dan 10 jaar in Nederland en hebben 1000-en klanten/referenties. Op de dagen zelf zullen er diversen rondlopen bij wie je ons verhaal kunt controleren.

met vriendelijke groet,
http://www.newroyalfashions.nl

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions?
Reactie #16 Gepost op: 25 oktober 2004 – 10:59:26
Lijkt me idd een gevalletje van "eerst zien voordat een mening gevormd kan worden". Loonkosten vormen een dusdanige factor (gezien de bestede uren bij handmatig werk) dat daarmee veel bespaard kan worden bij verwerking in een lage-lonen-land (althans: ik ga ervan uit dat dat gebeurt).

Bottleneck zal dus eerder de kwaliteit/afwerking zijn dan de prijs. Ik denk dat de prijs goed mogelijk is voor handmatig werk. Vraag is dus hoe het pak opgeleverd zal worden voor dat geld, en dat kan alleen maar bepaald worden door er ้้n te bekijken of nog beter zelf te bestellen.

Ik snap dat iedereen graag de italiaanse of britse kledingindustrie steunt maar het zou jammer zijn als dit tot "snobisme" leidt waarbij andere kleding per definitie tot broddelwerk wordt bestempeld.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions?
Reactie #17 Gepost op: 25 oktober 2004 – 11:03:51
Ho Ho old chap ik bedoelde in mijn reply alleen maar van hoe kom jij nou  op stijlforum (dat staat er ook in mjin reply) niet dat ik je boekhouding wil zien.Was alleen benieuwd hoe iemand nu op stijlforum komt meer niet.Nogmaals bedoel er verder niets mee.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Royal Fashions?
Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2004 – 12:53:35
Ik merk bij bedrijven die naar eigen zeggen "een superpak/shirt leveren voor weinig" steeds het volgende : ze weigeren vrijwel altijd de exacte herkomst/atelier/fabrikant van en vragen over hun pakken/schoenen/hemden te beantwoorden. Zeggen altijd "kom kijken en overtuig uzelf"....

Dit merk ik ook bv bij Dominio.nl

Citaat
Signore,

het lijkt mij niet gepast U te gaan vertellen wie ze maakt in  Italie......  U krijgt nergens in nederland zulke fantastische schoenen voor deze prijs. Komt U eens langs en overtuig U zelf.
Groet, xxxxxx


Dat vind ik altijd erg verdacht.............  waarom die geheimzinnigheid als je een product verkoop waar je (naar ik hoop) 100% achter staat....

Dat vind ik een essentieel onderdeel van de productbeleving: waar komt dit (bv) shirt vandaan?
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Huey

  • Gast
New Royal Fashions?
Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2004 – 13:24:32
Citaat van: "Fastcruiser"
Lijkt me idd een gevalletje van "eerst zien voordat een mening gevormd kan worden". Loonkosten vormen een dusdanige factor (gezien de bestede uren bij handmatig werk) dat daarmee veel bespaard kan worden bij verwerking in een lage-lonen-land (althans: ik ga ervan uit dat dat gebeurt).

Bottleneck zal dus eerder de kwaliteit/afwerking zijn dan de prijs. Ik denk dat de prijs goed mogelijk is voor handmatig werk. Vraag is dus hoe het pak opgeleverd zal worden voor dat geld, en dat kan alleen maar bepaald worden door er ้้n te bekijken of nog beter zelf te bestellen.

Ik snap dat iedereen graag de italiaanse of britse kledingindustrie steunt maar het zou jammer zijn als dit tot "snobisme" leidt waarbij andere kleding per definitie tot broddelwerk wordt bestempeld.

Dit ben ik met je eens, maar de pakken zoals die op de site staan vind ik nu niet echt indrukwekkend. Maar als ik tijd heb zal ik wel eens langsgaan. Ben best nieuwsgierig.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions?
Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2004 – 13:53:33
Citaat van: "Solitarias"
Waar komt dit (bv) shirt vandaan?

Turkije of India misschien? Polen (www.newtailor.nl laat ze daar deels ook maken, al zijn die niet goedkoop ondanks de lage lonen?

Waarom zijn maatpakken in Singapore of Hongkong zo goedkoop?

Loonkosten zal een deel van de prijs bepalen.


Of mis je anders de charme van het besef dat iets uit Itali๋ komt en daar door een kleermaker 'met liefde' in elkaar gezet is? Zoiets kan idd "priceless" zijn.

Huey

  • Gast
New Royal Fashions?
Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2004 – 15:42:04
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Solitarias"
Waar komt dit (bv) shirt vandaan?

Turkije of India misschien? Polen (www.newtailor.nl laat ze daar deels ook maken, al zijn die niet goedkoop ondanks de lage lonen?

Waarom zijn maatpakken in Singapore of Hongkong zo goedkoop?

Loonkosten zal een deel van de prijs bepalen.


Of mis je anders de charme van het besef dat iets uit Itali๋ komt en daar door een kleermaker 'met liefde' in elkaar gezet is? Zoiets kan idd "priceless" zijn.

Loonkosten bepalen uiteraard een deel van de prijs. Maar ik ben ook niet echt bepaald onder de indruk van de Hongkong maatpakken die ik gezien heb. New Tailor vind ik ook niet mooi. Daar kan ik met een behoorlijke korting pakken kopen, maar ja, dan spaar ik liever even door ;)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions?
Reactie #22 Gepost op: 26 oktober 2004 – 00:15:44
Wat bepaald nu eigenlijk de prijs van een met de hand gemaakt pak.Ben zelf in het bezit van een flinke collectie op maat genomen kostuums en overhemden ben ik een ervarings deskundige dat zou ik van mij zelf niet zeggen.Wat ik wel weet na al die jaren pakken te hebben laten maken in Italie en England is het volgende wat ik heb geleerd van de Heren Kleermakers die voor mij een pak hebben mogen maken.

Het land waar het pak wordt gemaakt.
De stof:is hij speciaal geweven voor de kleermaker.
Soort stof:is hij een Super 100-120-150-200 of een priestcloth.
Het opnemen van de maten:maximaal drie man zijn hiervoor.
Patroon knippen:dit wordt door een man gedaan.
Pasklaarmaken:wordt ook door een man gedaan.
Eerstepas:er is een man die kijkt of er nog wat veranderd moet worden en nog je nog eventuele wensen heb.

De afwerking van een pak.
Wordt er paarden haar of camelen haar gebruikt in de voering, pak is dan niet geplakt.
De bovenpanden van het jasje worden met de hand ingeperst.
Er worden Horne knopen gebruikt en geen kunst.
Knopen staan op een steeltje.
Knoopsgaten worden erin geslagen en niet geknipt.
Hoeveel steken garen worden er in 10cm gezet.
Men gebruikt sijde in plaats van katoen als naaigaren.
Worden vitale delen met de hand geregen.
De voering van het pak:is van sijde of 100% Bemberg

Dit alles en nog veel meer maakt de prijs van een pak.Het is dus maar van hoe zet ik een pak in de markt onder welke noemer.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Royal Fashions?
Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2004 – 00:36:41
Citaat
Super 100-120-150-200 of een priestcloth.
Knoopsgaten worden erin geslagen en niet geknipt.


Wat is een priestcloth?

Is slaan beter dan knippen?
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions?
Reactie #24 Gepost op: 26 oktober 2004 – 00:45:00
Citaat van: "Solitarias"
Citaat
Super 100-120-150-200 of een priestcloth.
Knoopsgaten worden erin geslagen en niet geknipt.


Wat is een priestcloth?

Is slaan beter dan knippen?


Priestcloth is de stof waar de Paus zijn outfit mee is gemaakt.Super exclusief.
Ingeslagen knoopsgaten doet de draden van de stof mooier in een keer van elkaar scheiden.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Royal Fashions?
Reactie #25 Gepost op: 26 oktober 2004 – 00:51:08
Wat de Paus betreft... heb ergens gelezen dat hij Santoni's draagt 8) (net als Berlusconi).
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions?
Reactie #26 Gepost op: 26 oktober 2004 – 00:55:52
Citaat van: "Nexus"
Wat de Paus betreft... heb ergens gelezen dat hij Santoni's draagt 8) (net als Berlusconi).
Dat zou best wel eens kunnen.Bush draagt per slot van rekenning Latanzzi net als ons aller vriend Saddam Hussein.Nu waarschijnlijk niet meer nu die het wat rustiger aandoet :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Royal Fashions?
Reactie #27 Gepost op: 26 oktober 2004 – 00:59:32
Bush Lattanzi?! Je zou bijna een beetje respect voor hem krijgen  :-#  ;)
(Had eerder Allen Edmonds ofzo verwacht..)

Lees net dat Schwarzenegger ook Lattanzi klant is..

Maargoed, volgens mij ga ik offtopic :P
Fashion can be bought. Style one must possess.

FFW

  • Gast
New Royal Fashions?
Reactie #28 Gepost op: 04 februari 2005 – 19:55:30
Heey NRF, vertel nog is wat over je producten. Het klint namelijk een beetje te mooi om waar te zijn; handgemaakte maatshirts voor 45 euro.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
New Royal Fashions?
Reactie #29 Gepost op: 04 februari 2005 – 20:03:07
Is in het begin te hard aangepakt is al een tijdje niet meer op het forum.
Support your local Mikey Fuoco chapter.