Auteur Topic: [Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen  (26178 keer gelezen)

Hawk

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:38:09
Hi,

Ik zoek naar een paar schoenen voor in de winter, voor dagelijks gebruik. (Ik ben nog student, en reis met het openbaar vervoer. De schoenen moeten dus wel een beetje tegen een stootje kunnen.)

Ik zit te denken aan het merk Van Lier. Is dat een beetje een goed merk?
Bijv. deze:


Leren zolen vind ik een nadeel voor in de winter, ze zijn namelijk vrij glad. Sommige Van Liers hebben rubberen zolen of combi zolen, maar de Van Liers waar ik een oogje op heb weer net niet.

Bestaan er ook rubberen plakzolen ofzo iets dergelijks? Hiermee bedoel ik een soort van lapje rubber wat je onder de schoen kan plakken om de schoen meer grip te geven op de grond. Een lapje rubber waardoor je dit idee krijgt:

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:40:31
Ik heb geen ervaring met VL helaas :) . Maar je kan altijd er een zooltje eronder laten plakken.. Maar dan wel bij een echt goede schoenmaker, zoek ns op danny..

Wat een openingspost trouwens :D
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Jason

  • Gast
Re: [Schoenen keuze] Van Lier en pakzolen
Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:41:16
Citaat van: "Hawk"
Bestaan er ook rubberen plakzolen ofzo iets dergelijks? Bijv. wat lijkt op dit? :


Nee, dat bestaat niet. Ik denk dat iemand dat voor de grap heeft gephotoshopt.
(Een stukje rubber op een schoenzool plakken, hoe kom je er eigenlijk bij dat zoiets technisch mogelijk is?)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:48:38
De zoekfunctie eigenlijk al gebruikt?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:51:40
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Ik heb geen ervaring met VL helaas :) . Maar je kan altijd er een zooltje eronder laten plakken.. Maar dan wel bij een echt goede schoenmaker, zoek ns op danny..

Wat een openingspost trouwens :D


Hahah ja moet je doen met VL langsgaan bij Danny.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:53:13
Je bent hier een beetje op het verkeerde adres met je Van Lier. Vind ik dan hoor.  :P
This, madame, is Versailles.

Hawk

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen keuze] Van Lier en pakzolen
Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:56:19
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Hawk"
Bestaan er ook rubberen plakzolen ofzo iets dergelijks? Bijv. wat lijkt op dit? :


Nee, dat bestaat niet. Ik denk dat iemand dat voor de grap heeft gephotoshopt.
(Een stukje rubber op een schoenzool plakken, hoe kom je er eigenlijk bij dat zoiets technisch mogelijk is?)

Volgens Dhr. Lex P is het dus wel mogelijk, maar volgens jou niet? Tenzij er uitgegaan wordt van een andere definitie van "plakzool".

Met "plakzool" bedoel ik eigenlijk een stuk rubber onder de zool om meer grip te krijgen, wat bijv. handig kan zijn in de winter.

De foto is niet gephotoshopped. Het is een zool van Van Lier (VL). VL heeft drie typen zolen:
-Leder/leer
-Rubber
-Combi, een combinatie van rubber en leer. Waarschijnlijk met meerdere lagen geintergreerd in een leren zool. http://www.vanlier.nl/technologie.asp?par=f_tech&tech=flex

Die foto boven is dus een combi zool, en geen photoshop :P

Hawk

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:57:10
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Ik heb geen ervaring met VL helaas :) . Maar je kan altijd er een zooltje eronder laten plakken.. Maar dan wel bij een echt goede schoenmaker, zoek ns op danny..

Wat een openingspost trouwens :D


Hahah ja moet je doen met VL langsgaan bij Danny.


Citaat van: "Rogier"
Je bent hier een beetje op het verkeerde adres met je Van Lier. Vind ik dan hoor.  :P


Explain  :?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2006 – 21:58:12
Loop in de winter doordeweeks ook gewoon op leren zolen. Tenzij ik een lange sneeuwwandeling ga maken natuurlijk ;).

@de rest; mag best wat vriendelijker met minder cynisme zeg... reageer dan niet.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2006 – 22:00:26
Citaat van: "Nexus"
Loop in de winter doordeweeks ook gewoon op leren zolen. Tenzij ik een lange sneeuwwandeling ga maken natuurlijk ;).

@de rest; mag best wat vriendelijker met minder cynisme zeg... reageer dan niet.


Same here. Heb volgens mij alleen nog maar leer. Behalve mijn sportschoenen dan, die waren niet met leer leverbaar :?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Jason

  • Gast
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2006 – 22:00:41
Je krijgt van mij vijf applausjes (=D>) en zes lachebekjes (:lol:) als je voor een plakzooltje naar schoenmaker danny van kerkwijk gaat en zegt dat je door stijlforumbezoekers bent gestuurd.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2006 – 22:00:57
Citaat van: "Hawk"
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Ik heb geen ervaring met VL helaas :) . Maar je kan altijd er een zooltje eronder laten plakken.. Maar dan wel bij een echt goede schoenmaker, zoek ns op danny..

Wat een openingspost trouwens :D


Hahah ja moet je doen met VL langsgaan bij Danny.


Citaat van: "Rogier"
Je bent hier een beetje op het verkeerde adres met je Van Lier. Vind ik dan hoor.  :P


Explain  :?


Van Lier is nou niet een merk dat hiervoorbij komt als zijnde stijlvol. Kan je ook een schoentje kopen bij Manwood ofzo. Allemaal prima, maar niet echt stijlforum materiaal. Ga dan gewoon voor iets goeds in de uitverkoop. Just my 2 cents.  :D
This, madame, is Versailles.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #12 Gepost op: 12 oktober 2006 – 22:01:46
Citaat van: "Jason"
Je krijgt van mij vijf applausjes (=D>) en zes lachebekjes (:lol:) als je voor een plakzooltje naar schoenmaker danny van kerkwijk gaat en zegt dat je door stijlforumbezoekers bent gestuurd.


Ik geef 50 euro als je het filmt!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Jason

  • Gast
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #13 Gepost op: 12 oktober 2006 – 22:02:22
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Jason"
Je krijgt van mij vijf applausjes (=D>) en zes lachebekjes (:lol:) als je voor een plakzooltje naar schoenmaker danny van kerkwijk gaat en zegt dat je door stijlforumbezoekers bent gestuurd.


Ik geef 50 euro als je het filmt!


Als ik echt een keer tijd over heb ga ik het zelf doen.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #14 Gepost op: 12 oktober 2006 – 22:03:49
Een paar 'aftrapschoenen' (bijv. boots met rubberen zool) kan altijd van pas komen.

Maar als ik 's winters doordeweeks in pak naar kantoor ga hoef ik niet de halve antarctica te doorkruisen gelukkig, dus kan ik gewoon in m'n nette schoenen.

Ik heb een keer met mijn Crockett's door de sneeuw/modder/olie heen moeten lopen (geen keus, zat vast in de langste files ooit in Z-Duitsland). Ze zijn er alleen maar mooier van geworden :D . Ik zou me er niet te druk over maken.
Fashion can be bought. Style one must possess.