Auteur Topic: [Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen  (28677 keer gelezen)

Neet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen keuze] Van Lier en plakzolen
Reactie #30 Gepost op: 13 december 2006 - 21:37:15
Bedankt voor de reacties, ik heb ze vandaag meegenomen.

Ik moet zowieso wel een iets bredere leest hebben, want zit altijd met steunzolen. Dus dat is altijd vervelend. Maar het past prima, gelukkig.

Ik heb al wat rondgeneusd voor spanners, maar zijn er ook speciale spanners voor dit soort modellen? Dus waar vande achterkant iets hoger is, om het bovenstuk op te vullen??

Guillaume

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #31 Gepost op: 14 december 2006 - 11:14:45
Niet dat ik weet, maar het is meestal de wreef die het meest gebaat is bij een schoenspanner dus een lage spanner is volgens mij wel voldoende (en een stuk makkelijker te vinden)
e do not make mistakes. We have happy accidents.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #32 Gepost op: 14 december 2006 - 21:18:01
Citaat van: "Neet"
Ik ben van plan om een stel van lier's aan te schaffen en wel het volgende model, graag jullie reacties:

Ik kan dit model voor 100e krijgen. Dus dat lijkt me wel de moeite waard. Mijn budget staat (nog) geen santoni oid toe, dus vandaar dit model. Wat vinden jullie ervan?

nb. ik geloof dat deze ook uit de handgrade lijn komt, waar lex hierboven over spreekt.

Voor de liefhebber:
Bij de Van Lier winkel in de heiligeweg te Amsterdam is het weer sale.
Alle van Liers in maat 7+ gaan voor 79€, ook de modellen uit de handmade lijn, die normaal 200€ kosten. Maat 7+ is bij vL de monstermaat, en die gaan voor weinig weg.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #33 Gepost op: 14 december 2006 - 21:19:34
Apart dat zij een eigen winkel hebben stond er van te kijken toen ik dat zag.

Napoleon

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 14 december 2006 - 21:47:14
voor kroegschoen wel prima maar zou er eerlijkgezegd niet zo mee lopen

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #35 Gepost op: 14 december 2006 - 21:55:52
Citaat van: "Napoleon"

Ik ondertussen ook niet meer.
maar als je niet bereid bent om honderden euris over de balk te smijten, is het een goede keuze met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
 (:!: alleen de goodyear gemaakte lijn)

Napoleon

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 14 december 2006 - 22:08:41
Citaat van: "cypripedium"

Ik ondertussen ook niet meer.
maar als je niet bereid bent om honderden euris over de balk te smijten, is het een goede keuze met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
 (:!: alleen de goodyear gemaakte lijn)
klopt heb ook nog aantal paar vB liggen maar snap wel dat ik beter 1x een goed paar kan kopen dan 2x schoenen die je aftrapt. De drempel is hoog maar je hebt er alleen maar plezier van...

Barry Lyndon

• Bekijk profiel
Reactie #37 Gepost op: 19 december 2006 - 00:22:26
Zijn deze nieuwe ('handmade') modellen qua kwaliteit vergelijkbaar met Van Bommel/FvB, of beter? De adviesprijzen zijn van beide namelijk 200 euro, beide goodyear, etc...

Ik wil in de uitverkoop een paar aanschaffen voor erbij, maar ik twijfel tussen deze merken.
Meliora Cogito

Napoleon

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 19 december 2006 - 08:34:38
sowieso eerder vB kopen

Barry Lyndon

• Bekijk profiel
Reactie #39 Gepost op: 19 december 2006 - 15:17:21
sowieso eerder vB kopen

Qua design vind ik Van Bommel meestal wel mooier (minder lomp), maar ik hoor slechte dingen over de leren zolen. De Rendenbach zolen van Van Lier lijken me dan beter. Ik wil ze als 'slechtweerschoenen' gebruiken, dus dat is vrij belangrijk.
Meliora Cogito

Napoleon

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 19 december 2006 - 16:58:25
Citaat van: "Barry Lyndon"
sowieso eerder vB kopen

Qua design vind ik Van Bommel meestal wel mooier (minder lomp), maar ik hoor slechte dingen over de leren zolen. De Rendenbach zolen van Van Lier lijken me dan beter. Ik wil ze als 'slechtweerschoenen' gebruiken, dus dat is vrij belangrijk.
ok zolen zijn niet super maar verzolen kost een paar tientjes

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #41 Gepost op: 20 december 2006 - 14:00:23
Citaat van: "Barry Lyndon"
Zijn deze nieuwe ('handmade') modellen qua kwaliteit vergelijkbaar met Van Bommel/FvB, of beter? De adviesprijzen zijn van beide namelijk 200 euro, beide goodyear, etc...

Ik wil in de uitverkoop een paar aanschaffen voor erbij, maar ik twijfel tussen deze merken.

ik denk dat vB en vL niet zo veel van elkaar verschillen. Het zijn nu eenmaal matige schoenen voor een matige prijs. Persoonlijk was ik met vL meer tevreden.

Als je een paar wilt aanschaffen, zou ik kijken welke beter past kwa leest en pasvorm. En dan kopen wat je in de uitverkoop tegenkomt. In januari worden ze vaak voor de helft over de toonbank gesmeten.  :wink:

Orange

• Bekijk profiel
Reactie #42 Gepost op: 08 oktober 2007 - 18:08:38
Ik ben de 'trotse' bezitter van een paar te stevige vL schoenen. Ik zou deze schoenen niet kopen en kiezen voor een paar van FvB of vB. Je bent dan iets meer geld kwijt maar het draagcomfort is ook hoger.

edit: topic is al wel erg oud.....